GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Unikalna propozycja sprzedaży – marketingowe 1-2-3!

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

2 lutego, 2015

W systemie wolnego rynku wszystkie firmy konkurują ze sobą aby pozyskać uwagę konsumenta.

Unikatowa propozycja sprzedaży jest to realna lub jedynie postrzegana wartość dodana produktu lub usługi, która pozwala firmie na odróżnienie się od grona innych podmiotów funkcjonujących w danej gałęzi rynku. UPS daje klientowi motywację, aby zdecydować się właśnie na twój produkt w przeciwieństwie do tego, co proponuje konkurencja.

Silna i przemyślana unikatowa propozycja sprzedaży to fundament każdej strategii marketingowej. Zamiast inwestować czas i pieniądzem aby w rezultacie zaoferować ofertę bliźniaczo podobną do setek innych na rynku, trzeba skupić swojej siły na opracowaniu indywidualnego podejścia cechującego nasz biznes, produkt lub usługę.

unikalna-propozycja-sprzedazy-marketing

Co daje mojej firmie unikatowa propozycja sprzedaży?

Sprzedaż jest grą w której możemy uczestniczyć na wiele sposobów. Pozostawać bierni licząc na podanie lub zaangażować się w działanie i przejąć inicjatywę. Sprzedaż to proces w trakcie którego konsument przy pomocy dostępnych mu informacji, doświadczeń oraz chwilowych emocji podejmuje decyzję o zakupie lub rezygnacji z niego.

Niewiele osób jest jednak w stanie wybrać w 100% obiektywnie lepszą opcję – i to tą lukę możemy więc wykorzystać odpowiednio przygotowując naszą ofertę. Naszym zadaniem jest więc pokazanie konsumentowi dlaczego nasza propozycja jest wyjątkowa, unikalna w swojej dziedzinie oraz co klient traci jeśli z niej nie skorzysta. Innymi słowy – co robimy my, czego nie robią inii. Bardzo wiele firm w swojej karierze podąża drogą “gwiazd”, starając się usilnie upodobnić do rynkowych gigantów zarówno pod względem produktów, asortymentu lub sposobu sprzedaży. Niestety nie dysponują one ani odpowiednim zapleczem, doświadczeniem i co ważniejsze finansowaniem aby taką operację przeprowadzić.

Wyróżnienie się z tłumu staje się więc dla nich idealną strategią na rozwój. Czymś na tyle charakterystycznym i zapamiętywalnym co zwiększa wartość dodaną do asortymentu oferowanych produktów i usług.

Jak stworzyć unikatową propozycję sprzedaży?

Nakreśl obraz idealnego klienta dla twojej firmy.

Jeśli coś jest od wszystkiego, to jest do niczego – tak samo jest z firmami. Chcąc zadowolić i sprostać oczekiwaniom szerokiej grupy konsumentów zapewne nie zrobimy tego w sposób optymalny. Kim jest klient idealny? Każdy z nas trafia na niego od czasu do czasu w w swojej działalności. Zazwyczaj nie marudzi, płaci w terminie, zamawia często i decyduje się na najbardziej opłacalne dla firmy  produkty i usługi. Idealnym stanem do którego powinna dążyć każda firma jest zachowanie zasady Pareto. Reguła ta sprowadza się do prostego równania 20/80.

Czyli 20% klientów powinno generować 80% zysku firmy i to ona powinna stanowić punkt wyjścia do określenia idealnego klienta. Określmy komu i jak chcemy sprzedawać aby doprowadzić do powstania takiej proporcji.

unikalna-propozycja-sprzedazy-marketing-klient-2

Określ co motywuje twojego idealnego klienta do zakupu.

Wbrew powszechnemu przekonaniu cena nie jest jedynym czynnikiem warunkującym decyzję o zakupie. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie jak nigdy dotąd istnieją przeróżne możliwości pozyskania gotówki – bariera tkwi więc w postrzeganiu przez klienta oferty a nie ostatecznym rachunku matematycznym. Myśląc w ten sposób bardzo łatwo możemy zapędzić się w ślepą alejkę, gdzie albo nie będziemy w stanie obniżać cen poniżej pewnego pułapu aby pozostać konkurencyjnymi. Albo będziemy cieli koszty na obsłudze, promocji lub co gorsza jakości usługi lub produktu. W zależności od branży i grupy docelowej w jakiej działamy motywacje te mogą być diametralnie różne, wymagając więc lekkiego podejścia od strony psychologicznej.

  • Dlaczego obecni klienci zdecydowali się na twoją firmę?
  • jakich cech klient poszukuje w produkcie?
  • za jakie elementy jest wstanie zapłacić więcej?

Zacznij od tego jako punktów startowych do budowy oferty.

Zmień sposób myślenia o konkurencji i branży.

Jeśli wszyscy biegniemy do jednej mety wyznaczonym torem zwycięzca może być tylko jeden. Warto postarać się aby wyłamać się ze schematów i zmienić zasady gry – wtedy to my kontrolujemy sytuację, podczas gdy inni nadal uprawiają swoisty wyścig szczurów. Idealnym przykładem jest tutaj branża SEO i pozycjonowania stron internetowych. Jeśli odwiedzisz w tym momencie dowolne kilka witryn firm zajmujących się tymi zagadnieniami przeczytasz tam zapewne to samo:

  • Szybkie efekt,
  • gwarantowana pozycja 1-10,
  • marketingowe ple-ple o pozyskiwaniu więcej klientów.

Dlaczego tak jest? Ponieważ bardzo mało osób ma pojęcie o skutecznej sprzedaży i prościej jest niejako “małpować” utarty schemat niż opracować coś unikalnego. W tej sytuacji skoro klient widzi kilkanaście ofert proponujących mu w gruncie rzeczy to samo – zachowawczo wybierze najpewniej ofertę o najniższej cenie (wszakże pozornie i tak dostaje to samo, prawda?). Posiadając unikatową propozycję sprzedaży wybijamy konsumentowi z rąk jakże popularny argument w stylu “a u konkurencji robią to taniej”. Być może tak, ale my robimy coś, czego konkurencja nie jest w stanie zaoferować w takiej formie.

Przeanalizuj ofertę produktów i usług.

  • Wypisz listę cech unikalnych dla twojego produktu lub usług – możesz w tym celu porównywać swoją ofertę z bezpośrednimi konkurentami na rynku aby wskazać nisze, które możesz wypełnić.
  • Określ jakie potrzeby emocjonalne może zaspokoić twoja oferta – jak np. potrzeby prestiżu, piękna, bezpieczeństwa itp. Kupujemy emocjami nie chłodną kalkulacją!
  • Wybierz element niepowtarzalny – taki, który konkurencja nie będzie w stanie imitować lub będzie musiała ponieść duże koszty lub zasoby aby go osiągnąć.
  • Napisz kilka zdań opisujących twoją ofertę -postaraj się aby zawrzeć każdy przekaz w 2-5 słowach.
  • Przygotuj się na pytania klienta – “Co z tego będę miał dla siebie?”

 Podsumujmy UPS

Więc jak to wygląda z Twoją firmą? Czy posiada ona unikalną propozycję sprzedaży? Jeśli nie, mamy nadzieję, że ten artykuł będzie bodźcem motywującym aby taka propozycja powstała. Ważne jest aby pamiętać, że wyróżnienie się z tłumu jest jednym z najistotniejszych elementów budowania własnej marki. Tworzymy własne loga, własne kolory firmowe i slogany. Warto więc zadbać aby nasza oferta względem klientów również pozostawała niepowtarzalna aby konsument miał poczucie, że rezygnując ze współpracy z nami rezygnuje tak naprawdę z propozycji, która już się nie powtórzy.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności