Czyli nie ma to jak zbiorcze dane do planowania rozwoju firmy
Serwis hubspot.com opublikował długą listę bardzo interesujących danych dotyczących marketingu i promocji w sieci, acz nie tylko. Postanowiliśmy przybliżyć Państwu co bardziej ciekawsze pozycje, które jak mamy nadzieję zmienią lub ugruntują Państwa postawy względem realizowanych strategii.
Dane te podzielimy ze względu na dziedzinę/dział dla lepszego przyswajania. Postaramy się aby było zwięźle i na temat 🙂
Marketing i generowanie leadów
Zaczniemy od jednego z głównych zadań działań marketingowych – czyli pozyskiwania klienta.
- 16% stron docelowych pozbawionych jest nawigacji dla przykucia uwagi odbiorcy do treści,
- 3x więcej leadów jest generowanych przez content marketing niż jego inne formy,
- 80% leadów nie konwertuje się na sprzedaż,
- do 50% transakcji zawieranych jest ze sprzedawcą, który odpowie na zapytanie jako pierwszy.
Social media
Czyli wgląd w media społecznościowe i zachowanie konsumentów w tych serwisach.
- Im dłuższe tweety, tym większa klikalność linku w ich treści,
- linki umieszczane w połowie tweeta mają większą klikalność niż umieszczone w innym miejscu,
- automatyzacja postowania na Facebooku zmniejsza ilość like’ów i komentarzy o 70%.
Blogowanie
O pisaniu firmowych blogów i nie tylko.
- 50% firm w USA prowadzi własne blogi,
- 46% konsumentów czyta blogi więcej niż raz dziennie,
- 79% firm prowadzących blog wskazuje na wzrost zainteresowania ich biznesem,
- ilość bloggerów stale rośnie,
- 57% firm publikujących post tylko raz w miesiącu pozyskała klienta tym kanałem.
Email marketing
Spamy, biuletyny i newslettery – znamy je wszyscy.
- 80% konsumentów deklaruje czytanie emaili na urządzeniach mobilnych,
- 12% konsumentów używa osobnych skrzynek do spraw prywatnych i zawodowych,
- % czytania wiadomości jest większy gdy w temacie stosuje się imię odbiorcy,
- % czytania wiadomości jest większy gdy w temacie stosuje się nazwę firmy odbiorcy,
- najwięcej otwarć wiadomości notuje się o 6 rano,
- statystycznie we wtorek najwięcej osób wypisuje się ze subskrypcji,
- “kliknij tutaj” generuje więcej kliknięć niż przycisk o nazwie “wyślij”.
Mobile
Na zakończenie – kilka ciekawostek z dziedziny urządzeń mobilnych.
- 37% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu na stronie zoptymalizowanej mobilnie,
- 27% konsumentów opuści stronę jeśli nie jest zoptymalizowana moblnie,
- 61% firm w USA stworzyło lub zoptymalizowało swoje witryny pod urządzenia mobilne,
- 80% wyniósł wzrost w ilości e-maili otwieranych mobilnie w ciągu ostatniego roku.
Interesujące prawda? 🙂 Z naszej strony jaki firmy reklamowej o silnych fundamentach w marketingu tego typu informacje często kształtują sposób w jaki podchodzimy do zleceń klientów jak i własnej promocji. Niestety w Polsce jeszcze wielu przedsiębiorców opiera się na własnym “przeczuciu”, zupełnie nie wspierając się twardymi danymi.
Zapewne możecie się spodziewać tego typu zestawień od nas w przyszłości – pewnych sekretów jednak wyjawić nie możemy 😉