GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Strona internetowa firmy – co powinna zawierać w 2022 roku?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

10 stycznia, 2022

Nowy rok to nowe wyzwania – również w obszarze firmowej strony www

W sektorze web designu czy marketingu internetowego – trendy zmieniają się szybko a nowe rozwiązania wypierają sukcesywnie stare, wytarte schematy. Jaki kreatywny kierunek obejmie branża w 2022 roku? Jakie techniki sprzedaży i wpływu zagoszczą na naszych witrynach?

Na szczęście w obszarze projektowania stron www – trzymamy rękę na pulsie! Oto wybrane, kluczowe elementy jakie powinna zawierać strona www w 2022 roku!

 

Co powinna zawierać strona www w 2022 roku?

1. Nastawienie na ruch mobilny

Jeśli Twoja strona www jeszcze tego nie robi – to ostatni dzwonek na wdrożenie wersji mobilnej lub responsywnej. W pierwszym kwartale 2021 roku, globalnie już blisko 55% całego ruchu w sieci odbywało się za pośrednictwem urządzenia przenośnego (Statista, 2021).

Ruch mobilny w internecie rośnie stale od 2017 roku i plasuje się obecnie w okolicach 50%. Oznacza to, że ignorując ten aspekt działania witryny – tracisz potencjalnie co drugiego klienta.

2. Prędkość i optymalizacja


Ma olbrzymie znaczenie jako wskaźnik rankujący dla wyszukiwarki Google. Strona powinna ładować się szybko, korzystać z technologii redukujących przesył danych oraz czas oczekiwania użytkownika. Elementy te są tym bardziej istotne na urządzeniach mobilnych – gdyż wyszukiwarka indeksuje wyżej strony po prostu lepiej wykonane na poziomie technicznym.

Optymalizacja to nie tylko lepszy komfort przeglądania, lecz po prostu zwiększony napływ klientów do witryny. Przy projektowaniu stron ten aspekt jest jednak często pomijany a uwaga skupiana na wyglądzie witryny.

Czytaj więcej: Projektowanie stron www a optymalizacja

3. Dark mode


Witryny w ciemnej tonacji kolorystycznej zyskują na popularności. Wiele serwisów i stron www wdraża również mozliwość przełączenia się pomiędzy trybem jasnym i ciemnym (dark mode) – w zależności od preferencji użytkownika.

Tryb ciemny jest łagodniejszy dla oczu i pozwala na bardziej komfortowe przeglądanie np. w nocy lub ciemnym pomieszczeniu.

4. Odważne, żywe kolory


Kolorystyka naszej strony www jest jednym z pierwszych komunikatów jaki odbiera klient. O ile niektóre firmy skłaniają się ku bardziej stonowanym barwom i “nieśmiertelnej” bieli jako podkładu – żywe, soczyste i niespodziewane kompozycje kolorystyczne pomogą nam wyróżnić się z grona bliźniaczo podobnych do siebie witryn.

5. Minimalizm


Minimalizm nie jest nowym trendem w web designie – towarzyszy nam już od pewnego czasu, odnosząc sukcesy na polu skupiania uwagi odbiorców na tym, co naprawdę istotne. Przyjmuje się, że trend będzie nadal rozwijany i poddawany eksperymentom w 2022 roku.

Mniejszy chaos wizualny oznacza jednak, że pozostałe elementy witryny muszą być niezwykle dopracowane.

6. Czytelny komunikat


Klienci szukają zazwyczaj określonej usługi lub produktu. O ile nasza oferta może zawierać setki a nawet tysiące pozycji – w momencie wejścia na stronę, klient oczekuje konkretów. Niestety wiele biznesów rozmywa swój przekaz skupiając się czy to na sobie czy zbyt ogólnikowej ofercie.

Tego typu witryny są często porzucane przez odwiedzających na rzecz bardziej wyspecjalizowanych w obszarze ich potrzeb. Klient chcący nabyć toster może – acz niekoniecznie – być zainteresowany dokupieniem do niego szafki.

7. Wezwanie do działania – Call to action


Żadna nowość, jedynie wymóg współczesności. Wezwanie do działania np. w formie sloganu lub przycisku zwiększa interakcje i konwersję z danym elementem. “Zamów”, “Kup teraz”, “Zachowaj” – to tylko niektóre przykłady jak możesz formułować wezwanie.

8. Formularz kontaktowy


Prosty, z ograniczoną liczbą pól do uzupełnienia – powinien być łatwo dostępny z poziomu każdej podstrony dla użytkownika. W momencie jego wysłania, może dołączać dodatkowe informacje o użytkowniku jak np. przeglądane strony lub czas spędzony na witrynie.

9. Spójny branding


Każdy element witryny od strony głównej po indywidualny post na blogu – powinny być utrzymane w jednej, spójnej szacie graficznej i kolorystyce. Biznesy, które zajmują się obsługą strony www samodzielnie – często ignorują ten aspekt a w rezultacie otrzymujemy wizualny mętlik, gdzie każda informacja na witrynie wygląda jakby pochodziła z innej firmy.

10. Bezpieczeństwo


Cyberbezpieczeństwo odegra znacząca rolę w 2022 roku. Certyfikat SSL dla domeny to współcześnie standard w zapewnieniu minimum poufności w wymianie informacji pomiędzy witryną a użytkownikiem.

Warto rozważyć kwestie dodatkowego zabezpieczenia strony www – zwłaszcza, jeśli klienci pozostawiają u nas swoje informacje jak w przypadku systemów e-commerce. Regularna kopia zapasowa również powinna być wykonywana cyklicznie w celu zabezpieczenia przed utrata danych lub całych witryn.

11. Intuicyjna nawigacja


Dobrze zaprojektowane menu i schemat poruszania się po stronie są jej kluczowymi elementami. Obecny trend skłania się do ograniczania liczby pozycji w menu głównym – do tych najważniejszych, z których klient dopiero przemieszcza się “w głąb” strony.

12. Linki socjal media


Jeśli firma funkcjonuje w mediach społecznościowych – warto aby umieścić na witrynie odnośniki do jej profili. Z jednej strony pozwala to na przekierowanie ruchu z “oficjalnego” serwisu do nieco luźniejszej platformy wymiany informacji. Z drugiej – daje szansę klientowi na sprawdzenie aktywności marki i wejście z nią w interakcję.

13. Landing page


Czy sprzedajemy produkt czy usługę, warto rozważyć wdrożenie landing page’ów – a więc dedykowanych podstron skupiających się na sprzedaży tylko jednego, konkretnego rozwiązania dla konkretnego typu klienta.

Landing page’e zwiększają konwersję i pozwalają na przedstawienie klientowi “skoncentrowanej” wersji oferty, bez konieczności przemieszczania się po witrynie. Mogą być edytowane w celach testowania komunikatu marketingowego i porównywania efektów we wzroście sprzedaży.

14. Blog firmowy


Jeżeli zależy nam na ruchu organicznym z Google – blog firmowy jest idealnym narzędziem do rozbudowy zawartości naszej strony www z czasem.

Im więcej publikujemy – tym w uproszczeniu, więcej linków generujemy dla wyszukiwarki. Więcej linków = większa szansa, że odnajdzie nas potencjalny klient np. szukający informacji na konkretny temat. Im bardziej skonkretyzowane posty będziemy tworzyć, tym łatwiej będzie nam przekonwertować zwykłego czytelnika w przyszłego klienta.

15. Statystyki ruchu


Trudno usprawniać naszą stronę www, jeśli nie wiemy co się na niej dzieje. Systemy analityki ruchu gromadzą dane o odwiedzających nasza witrynę – co przeglądają, ile czasu na niej spędzają oraz jakie są źródła jak i miejsce odwiedzin.

Ta dane mogą posłużyć do modernizacji witryny lub oszacowania skuteczności – np. kampanii reklamowych kierujących na bezpośrednio witrynę.

Podsumowanie

Praca nad stroną internetową nigdy się nie kończy. Również w 2022 roku Twoja rynkowa konkurencja uruchomi nowe serwisy, podejmie dodatkowe działania lub zmodernizuje swoje obecne witryny. Stojąc w miejscu, zwłaszcza w obszarze projektowania stron www – tak naprawdę cofamy się wstecz.

Niezależnie czy otwierasz teraz nowy biznes czy prowadzisz go od lat – strona www firmy nadal pozostaje jednym z najważniejszych elementów prowadzenia działalności.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności