Emai: biuro@grupapns.pl    Mob: 696 617 895   Siedziba: Dąbrowa Górnicza, Podlesie 3 41-300

Jak możesz natychmiast poprawić swoją stronę www

Październik 23, 2016

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Modernizacja i rozwijanie strony internetowej nigdy się nie kończy

Czynniki wpływające na jej rozwój mogą mieć charakter zarówno wewnętrzny (potrzeby firmy), jak i zewnętrzny (potrzeby konsumenta).  Każdy chce jednak zrobić na użytkowniku dobre pierwsze wrażenie, bo to ono w znacznym stopniu definiuje późniejsze zachowanie naszego potencjalnego klienta.

jak-poprawic-strone-www-1

W tym artykule przedstawimy po krotce 10 sposobów, jakie możesz natychmiast wprowadzić aby uczynić swoją stronę internetową lepszą.

10. Jasno określ czym zajmuje się twoja firma/witryna

Pracownicy Twojej firmy, jej stali klienci i Ty sam wiecie czego możecie się spodziewać. Problem tkwi w tym, że „świeży” konsument, który odwiedza stronę po raz pierwszy często aby dotrzeć do takiej prostej i w gruncie rzeczy podstawowej informacji – musi często przedrzeć się przez całą masę podstron i akapitów tekstu.

Zastosuj i wyeksponuj w widocznym miejscu te elementy:

  • Określ czym zajmuje się Twoja firma,
  • do kogo skierowana jest oferta,
  • co otrzyma konsument,
  • oraz jakie są korzyści ze współpracy właśnie z wami.

Maksimum wartościowej treści w minimalnej formie.

9. Dodaj / popraw przyciski call-to-action

Po naszym użytkowniku oczekiwalibyśmy podjęcia jakiejś interakcji – zazwyczaj kliknięcia w konkretny link lub wypełnienia formularza. W tej materii istnieje kilka sposobów na poprawienie konwersji i osiągnięcie lepszych efektów.

Przyciski powinny odróżniać się kolorystycznie od reszty elementów strony. Jeśli dominującą barwą witryny jest na przykład czerwień – przyciski powinny być koloru zielonego, aby maksymalnie wyciąć je z tła strony www i zwrócić uwagę użytkownika.

Dobrą praktyką, potwierdzoną w statystykach i analityce jest informowanie konsumentów co stanie się gdy klikną w dany przycisk. Krótka notka pod nim, w stylu: „zostaniesz przeniesiony do formularza kontaktowego”, pomaga zwalczyć naturalny odruch internautów do unikania nachalnych reklam i zwiększa w praktyce klikalność.

Sam tekst przycisku też można zoptymalizować. Forma personalno-osobowa konwertuje lepiej od innych, dla przykładu:

  • Stwórz swoje konto
  • Stwórz moje konto – ok. 25% więcej kliknięć.

jak-poprawic-strone-www-2

8. Lepsza nawigacja na stronie www

Zasada jest dość prosta – eksponujemy te elementy nawigacji, jakie chcemy aby użytkownik kliknął.

Przesadnie rozbudowane menu główne witryny przyniesie odwrotny efekt od zamierzonego i utrudni poruszanie się po stronie internetowej.  Warto rozbić je wtedy na działy główne oraz np. menu boczne, konkretnych podstron w danej kategorii.  Okruszki i ścieżki informujące konsumenta, gdzie aktualnie znajduje się w strukturze treści są niezbędne w przypadku średnich witryn – mają ponadto pozytywny wpływ na ocenę SEO.

Na podstronach niezwiązanych bezpośrednio z daną ofertą – warto dodać odnośniki do innych, popularnych treści na naszej stronie. Jeśli piszemy bloga – warto w każdym poście linkować do oferty związanej bezpośrednio z tematem artykułu.

7. Wersja mobilna

O konieczności wdrożenia wersji dla urządzeń przenośnych powiedziano już w ostatnich latach chyba wszystko. O ile w praktyce ruch mobilny stanowi jedynie kilkanaście % wszystkich odwiedzających – nie mogą oni zostać bezpośrednio odcięci od zasobów naszej strony internetowej.

Wersja mobilna lub responsywna strony www to prostsze przeglądanie treści, wygoda i wychodzenie na przeciw potrzeba konsumentów. 

Warto również zaznaczyć, że Google wdrożyło algorytm w swojej wyszukiwarce mobilnej, który promuje i podbija w wyżej w wynikach strony zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych.

jak-poprawic-strone-www-3

6. Usuwanie ślepych zaułków

Jeśli użytkownik trafił już na naszą stronę www – chcemy go na niej jak najdłużej zatrzymać.

Jeśli trafi on na taki przysłowiowy „ślepy zaułek” jak np. koniec artykułu, gdzie nie będą dla niego dostępne żadne inne linki – istnieje duża szansa, że nasza stronę po prostu opuści. Optymalizując witryną pod kątem utrzymania uwagi odbiory, możemy przerzucać go pomiędzy różnymi treściami i zyskiwać więcej wartości z pojedynczego wejścia na nasz serwis.

  • Na końcu artykułów bloga warto dodać linki do innych postów.
  • Na końcu oferty warto umieścić linki do innych usług/produktów.
  • Jeśli oferujemy fizyczne produkty – warto zaproponować produkty podobne lub kompatybilne.

5. Usuwanie sliderów

Z doświadczenia wiemy, jak nasi klienci bardzo je kochają. Slider na stronie głównej stał się tak niezbędnym elementem, że mało kto zdaje sobie sprawę – że jest praktycznie BEZWARTOŚCIOWY.

Twarde dane analityczne z wielu witryn pokazują, że średnio mniej niż 20% użytkowników ogląda już drugi slajd.  Im dalej i ich liczba slajdów jest większa – tym oczywiście wygląda to gorzej.  W praktyce więc dużo lepiej jest zastąpić taki moduł np. dużym zdjęciem lub rozbić zaprojektować coś zupełnie innego.

Sama idea promowania w ten sposób ważnych dla nas informacji jest wypaczana z prostego powodu, że nikt tego realnie nie czyta.

Czytaj więcej o sliderach

4. Informacje o zespole

Konsumenci szukają informacji o tym, z kim podejmą w przyszłości współpracę. Strona „o nas” lub „o zespole” jest zwykle jedną z najczęściej czytanych w całym serwisie www. Wykorzystaj ten fakt do zaprezentowania swojej firmy jako prowadzonej przez ekspertów i znawców danej dziedziny.

Warto przemycić odrobinę elementów personalnych aby dodać indywidualnego charakteru. Ujednolicone zdjęcia kadry, a więc realnych osób z którymi klient będzie miał kontakt są odbierane bardzo pozytywnie.

3. Wymień grafiki na fotografie

Mając do wyboru urozmaicenie treści grafikami lub zdjęciami – zawsze wybieraj zdjęcia. Psychologicznie lepiej reagujemy na sylwetki ludzi i jesteśmy bardziej podatni na wpływ obserwując ich zachowanie. Zdjęcia z uśmiechniętymi osobami są w tym wypadku najlepiej konwertującymi elementami wizualnymi – budując poczucie zaufania, satysfakcji oraz gwarancji – choć tylko podświadomej.

Warto również zadbać aby zdjęcia użyte na stronie www były profesjonalne  – a nie np. wykonane na szybko telefonem.
Alternatywą są banki zdjęć, oferujące komercyjne fotografie za opłata – choć oczywiście, nie możemy ich wykorzystać jako substytuty naszych produktów/usług.

jak-poprawic-strone-www-4

2. Usuń flash

Jeśli twoja strona korzysta jeszcze z flash’a – to jej termin ważności upłynął już dawno, dawno temu.

Technologia ta zostaje powoli wycofana na rzecz innych, bardziej praktycznych rozwiązań. Elementy wykonane we flashu nie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych – więc twój potencjalny klient ma wrażenie, że strona po prostu nie działa poprawnie lub nie funkcjonuje w ogóle.

Czasy pstrokatych animacji i przesadnie rozbudowanych stron są już przeszłością.

1. Dopisz treści

Dodawanie treści do strony ma wielowymiarowy wpływ zarówno na jej odbiór przez konsumenta, jak i przez wyszukiwarki.

Im więcej informacji, tekstów, faktów – tym strona jest bardziej wartościowa dla użytkownika, który zapewne szuka właśnie rozwiązania swojego problemu. Fakt ten zauważa również wyszukiwarka Google, która podnosi w wynikach strony (jej zdaniem) oferujące najlepszą jakość wiedzy i obsługi internauty. 

  • Regularne postowanie zapewnia, że treści są aktualne,
  • daje powód użytkownikowi do powrotu na stronę za jakiś czas,
  • więcej treści – więcej słów kluczowych,
  • więcej podstron – więcej linków w Google.

 

Powrót na górę
strony-internetowe-fakty-mity-klient-min

Fakty i mity stron www #3 – klient nie jest jak ...

Strony internetowe są często tworzone w sposób aby zaspokoić ego zamawiając...

mity-stron-www-wybor-klienta-min

Fakty i mity stron www #2 – o ilości opcji i wy...

Od strony marketingu zaoferowanie konsumentowi wyboru od dawna jest postrzegane ...

zasada-trzech-klikniec-mit-min

Fakty i mity stron www #1 – zasada trzech kl...

Prawie każdy właściciel strony internetowej słyszał o zasadzie „trzec...

opieka-strona-www-2017-min

Opieka nad stroną www – dlaczego firmy ją ...

Usługa administracji nad firmową stroną internetową to szereg korzyści dla ...

anaotomia-plakatu-min

Anatomia projektowania plakatów...

Plakaty reklamowe to popularny nośnik informacji marketingowej W formie jaką z...

trandy-2017-strony-www-min

Trendy w stronach internetowych na 2017...

Początek nowego roku to idealny czas aby wybiec w przyszłość webdesignu W ty...

Nie mam strony www
Potrzebuję czegoś ekstra
Mam już stronę www
Potrzebuję kogoś, kto ją ogarnie
Potrzebna mi grafika
Do reklamowania firmy

GrupaPNS - Strony internetowe - Tworzenie, projektowanie obsługa

GrupaPNS