Emai: biuro@grupapns.pl    Mob: 696 617 895   Siedziba: Dąbrowa Górnicza, Podlesie 3 41-300

Jak możesz natychmiast poprawić swoją stronę www

Październik 23, 2016

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Modernizacja i rozwijanie strony internetowej nigdy się nie kończy

Czynniki wpływające na jej rozwój mogą mieć charakter zarówno wewnętrzny (potrzeby firmy), jak i zewnętrzny (potrzeby konsumenta).  Każdy chce jednak zrobić na użytkowniku dobre pierwsze wrażenie, bo to ono w znacznym stopniu definiuje późniejsze zachowanie naszego potencjalnego klienta.

jak-poprawic-strone-www-1

W tym artykule przedstawimy po krotce 10 sposobów, jakie możesz natychmiast wprowadzić aby uczynić swoją stronę internetową lepszą.

10. Jasno określ czym zajmuje się twoja firma/witryna

Pracownicy Twojej firmy, jej stali klienci i Ty sam wiecie czego możecie się spodziewać. Problem tkwi w tym, że „świeży” konsument, który odwiedza stronę po raz pierwszy często aby dotrzeć do takiej prostej i w gruncie rzeczy podstawowej informacji – musi często przedrzeć się przez całą masę podstron i akapitów tekstu.

Zastosuj i wyeksponuj w widocznym miejscu te elementy:

  • Określ czym zajmuje się Twoja firma,
  • do kogo skierowana jest oferta,
  • co otrzyma konsument,
  • oraz jakie są korzyści ze współpracy właśnie z wami.

Maksimum wartościowej treści w minimalnej formie.

9. Dodaj / popraw przyciski call-to-action

Po naszym użytkowniku oczekiwalibyśmy podjęcia jakiejś interakcji – zazwyczaj kliknięcia w konkretny link lub wypełnienia formularza. W tej materii istnieje kilka sposobów na poprawienie konwersji i osiągnięcie lepszych efektów.

Przyciski powinny odróżniać się kolorystycznie od reszty elementów strony. Jeśli dominującą barwą witryny jest na przykład czerwień – przyciski powinny być koloru zielonego, aby maksymalnie wyciąć je z tła strony www i zwrócić uwagę użytkownika.

Dobrą praktyką, potwierdzoną w statystykach i analityce jest informowanie konsumentów co stanie się gdy klikną w dany przycisk. Krótka notka pod nim, w stylu: „zostaniesz przeniesiony do formularza kontaktowego”, pomaga zwalczyć naturalny odruch internautów do unikania nachalnych reklam i zwiększa w praktyce klikalność.

Sam tekst przycisku też można zoptymalizować. Forma personalno-osobowa konwertuje lepiej od innych, dla przykładu:

  • Stwórz swoje konto
  • Stwórz moje konto – ok. 25% więcej kliknięć.

jak-poprawic-strone-www-2

8. Lepsza nawigacja na stronie www

Zasada jest dość prosta – eksponujemy te elementy nawigacji, jakie chcemy aby użytkownik kliknął.

Przesadnie rozbudowane menu główne witryny przyniesie odwrotny efekt od zamierzonego i utrudni poruszanie się po stronie internetowej.  Warto rozbić je wtedy na działy główne oraz np. menu boczne, konkretnych podstron w danej kategorii.  Okruszki i ścieżki informujące konsumenta, gdzie aktualnie znajduje się w strukturze treści są niezbędne w przypadku średnich witryn – mają ponadto pozytywny wpływ na ocenę SEO.

Na podstronach niezwiązanych bezpośrednio z daną ofertą – warto dodać odnośniki do innych, popularnych treści na naszej stronie. Jeśli piszemy bloga – warto w każdym poście linkować do oferty związanej bezpośrednio z tematem artykułu.

7. Wersja mobilna

O konieczności wdrożenia wersji dla urządzeń przenośnych powiedziano już w ostatnich latach chyba wszystko. O ile w praktyce ruch mobilny stanowi jedynie kilkanaście % wszystkich odwiedzających – nie mogą oni zostać bezpośrednio odcięci od zasobów naszej strony internetowej.

Wersja mobilna lub responsywna strony www to prostsze przeglądanie treści, wygoda i wychodzenie na przeciw potrzeba konsumentów. 

Warto również zaznaczyć, że Google wdrożyło algorytm w swojej wyszukiwarce mobilnej, który promuje i podbija w wyżej w wynikach strony zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych.

jak-poprawic-strone-www-3

6. Usuwanie ślepych zaułków

Jeśli użytkownik trafił już na naszą stronę www – chcemy go na niej jak najdłużej zatrzymać.

Jeśli trafi on na taki przysłowiowy „ślepy zaułek” jak np. koniec artykułu, gdzie nie będą dla niego dostępne żadne inne linki – istnieje duża szansa, że nasza stronę po prostu opuści. Optymalizując witryną pod kątem utrzymania uwagi odbiory, możemy przerzucać go pomiędzy różnymi treściami i zyskiwać więcej wartości z pojedynczego wejścia na nasz serwis.

  • Na końcu artykułów bloga warto dodać linki do innych postów.
  • Na końcu oferty warto umieścić linki do innych usług/produktów.
  • Jeśli oferujemy fizyczne produkty – warto zaproponować produkty podobne lub kompatybilne.

5. Usuwanie sliderów

Z doświadczenia wiemy, jak nasi klienci bardzo je kochają. Slider na stronie głównej stał się tak niezbędnym elementem, że mało kto zdaje sobie sprawę – że jest praktycznie BEZWARTOŚCIOWY.

Twarde dane analityczne z wielu witryn pokazują, że średnio mniej niż 20% użytkowników ogląda już drugi slajd.  Im dalej i ich liczba slajdów jest większa – tym oczywiście wygląda to gorzej.  W praktyce więc dużo lepiej jest zastąpić taki moduł np. dużym zdjęciem lub rozbić zaprojektować coś zupełnie innego.

Sama idea promowania w ten sposób ważnych dla nas informacji jest wypaczana z prostego powodu, że nikt tego realnie nie czyta.

Czytaj więcej o sliderach

4. Informacje o zespole

Konsumenci szukają informacji o tym, z kim podejmą w przyszłości współpracę. Strona „o nas” lub „o zespole” jest zwykle jedną z najczęściej czytanych w całym serwisie www. Wykorzystaj ten fakt do zaprezentowania swojej firmy jako prowadzonej przez ekspertów i znawców danej dziedziny.

Warto przemycić odrobinę elementów personalnych aby dodać indywidualnego charakteru. Ujednolicone zdjęcia kadry, a więc realnych osób z którymi klient będzie miał kontakt są odbierane bardzo pozytywnie.

3. Wymień grafiki na fotografie

Mając do wyboru urozmaicenie treści grafikami lub zdjęciami – zawsze wybieraj zdjęcia. Psychologicznie lepiej reagujemy na sylwetki ludzi i jesteśmy bardziej podatni na wpływ obserwując ich zachowanie. Zdjęcia z uśmiechniętymi osobami są w tym wypadku najlepiej konwertującymi elementami wizualnymi – budując poczucie zaufania, satysfakcji oraz gwarancji – choć tylko podświadomej.

Warto również zadbać aby zdjęcia użyte na stronie www były profesjonalne  – a nie np. wykonane na szybko telefonem.
Alternatywą są banki zdjęć, oferujące komercyjne fotografie za opłata – choć oczywiście, nie możemy ich wykorzystać jako substytuty naszych produktów/usług.

jak-poprawic-strone-www-4

2. Usuń flash

Jeśli twoja strona korzysta jeszcze z flash’a – to jej termin ważności upłynął już dawno, dawno temu.

Technologia ta zostaje powoli wycofana na rzecz innych, bardziej praktycznych rozwiązań. Elementy wykonane we flashu nie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych – więc twój potencjalny klient ma wrażenie, że strona po prostu nie działa poprawnie lub nie funkcjonuje w ogóle.

Czasy pstrokatych animacji i przesadnie rozbudowanych stron są już przeszłością.

1. Dopisz treści

Dodawanie treści do strony ma wielowymiarowy wpływ zarówno na jej odbiór przez konsumenta, jak i przez wyszukiwarki.

Im więcej informacji, tekstów, faktów – tym strona jest bardziej wartościowa dla użytkownika, który zapewne szuka właśnie rozwiązania swojego problemu. Fakt ten zauważa również wyszukiwarka Google, która podnosi w wynikach strony (jej zdaniem) oferujące najlepszą jakość wiedzy i obsługi internauty. 

  • Regularne postowanie zapewnia, że treści są aktualne,
  • daje powód użytkownikowi do powrotu na stronę za jakiś czas,
  • więcej treści – więcej słów kluczowych,
  • więcej podstron – więcej linków w Google.

 

Powrót na górę
mity-stron-www-wybor-klienta-min

Fakty i mity stron www #2 – o ilości opcji i wy...

Od strony marketingu zaoferowanie konsumentowi wyboru od dawna jest postrzegane ...

zasada-trzech-klikniec-mit-min

Fakty i mity stron www #1 – zasada trzech kl...

Prawie każdy właściciel strony internetowej słyszał o zasadzie „trzec...

opieka-strona-www-2017-min

Opieka nad stroną www – dlaczego firmy ją ...

Usługa administracji nad firmową stroną internetową to szereg korzyści dla ...

anaotomia-plakatu-min

Anatomia projektowania plakatów...

Plakaty reklamowe to popularny nośnik informacji marketingowej W formie jaką z...

trandy-2017-strony-www-min

Trendy w stronach internetowych na 2017...

Początek nowego roku to idealny czas aby wybiec w przyszłość webdesignu W ty...

ruch-organiczny-platny-min

Ruch organiczny a ruch płatny na stronie www...

Skuteczność strony www można mierzyć na bazie jej zdolności do generowania ...

Nie mam strony www
Potrzebuję czegoś ekstra
Mam już stronę www
Potrzebuję kogoś, kto ją ogarnie
Potrzebna mi grafika
Do reklamowania firmy

GrupaPNS - Strony internetowe - Tworzenie, projektowanie obsługa

GrupaPNS