Emai: biuro@grupapns.pl    Mob: 696 617 895   Siedziba: Dąbrowa Górnicza, Podlesie 3 41-300

Trendy w stronach internetowych na 2017

Styczeń 16, 2017

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Początek nowego roku to idealny czas aby wybiec w przyszłość webdesignu

W tym artykule spróbujemy przewidzieć kilka kluczowych trendów, które być może staną się nowymi standardami określającymi profesjonalną stronę www. Jak jednak uczy nas historia – trendy pojawiają się i znikają a głównym czynnikiem ich powszechnego zastosowania są opinie konsumentów i użytkowników.

trendy-strony-internetowe-2017

Poniższa lista nie ma więc uniwersalnego charakteru a jedynie ma na celu przybliżenie co bardziej ciekawych, szalonych i nowatorskich koncepcji testowanych w branży zarówno przez wielkie międzynarodowe korporacje, jak i indywidualnych projektantów.

Material Design

Google opracowało własny zunifikowany system komunikacji wizualnej, który zebrało pod nazwą „Material Design”. Łączy on w sobie teorię, zasoby oraz narzędzia do tworzenia cyfrowych doświadczeń i interfejsów użytkownika. Ot zbiór zasad i rozwiązań praktycznych dla projektantów, który używa „materiału” jako metafory.

W ostatnim czasie wiele z usług Google takich jak wyszukiwarka, dysk i inne – zmieniły swój interfejs aby odzwierciedlać tą filozofię. Wraz z nimi wielu samodzielnych projektantów również rozpoczęło budować witryny i aplikacje w oparciu o te wytyczne.

Możemy spodziewać się, że ten trend zyska na sile w 2017 roku.

Czytaj więcej o Material Design

Minimalistyczny webdesign

Zmianę w trendach można zaobserwować w sposobie projektowania stron głównych witryn. Zamiast przytłaczać konsumenta olbrzymią ilością informacji, grafik i treści – wiele firm decyduje się jedynie na zaakcentowanie kluczowych działów poprzez układ kart/kafli – stanowiących odnośniki do właściwych podstron.

W efekcie zwiększa to przejrzystość i ułatwia nawigowanie po witrynie oraz skracając czas potrzebny użytkownikowi na dotarcie w miejsce docelowe. Wszak im większy „szum wizualny” na ekranie – ty łatwiej o rozproszenie uwagi.

trendy-2017-mcdonald

Redukcja rozmiarów menu

Będąc pośrednio związanym z podejściem minimalistycznym do projektowania stron www – trend w wycofywaniu się z przesadnie rozbudowanych stryktur menu może przybrać na sile w 2017 roku. U jego podstaw leży prosta filozofia – konsument i tak nie przejrzy 100% zawartości witryny, stąd eksponowanie przed nim olbrzymiej ilości linków, kategorii i działów jedynie powiększa frustrację i utrudnia nawigowanie.

Nowo zaprojektowana strona www IKEA zawiera np. jedynie 5 linków w głównym menu – pozwalając szybko znaleźć to, czego szukamy.

minimalistyczne-menu-strony-www

Nacisk na subtelne animacje

Efekty ruchu, przejść i skalowania elementów stają się co raz łatwiejsze w implementacji wraz ze wzrostem obsługi przez rozmaite, nowoczesne przeglądarki. Delikatne efekty podkreślające interakcje z poszczególnymi elementami strony www dodają warstwę tak potrzebnego wizualnego komunikatu.

Strona internetowa staje się bardziej reaktywna, mniej statyczna i po prostu przyjemniejsza dla oka. Nie jest to jeszcze poziom dedykowanych aplikacji czy programów komputerowych, ale kierunek w jakim zmierzamy i możliwości oferowane przez narzędzia dostępne projektantom wskazują, że taka będzie najbliższa przyszłość.

subtelne-animacje-trendy

Niezależne strony www

Od strony marketingu stron www obserwujemy trend polegający na rozdzielaniu głównych witryn z dużą ilością treści, działów i produktów na osobne, samodzielnie funkcjonujące strony poświęcone konkretnej tematyce.

Pozwala to na dopasowanie witryn pod konkretny produkt/usługę, nadanie im indywidualnego charakteru i lepszą obsługę konsumenta o konkretnych potrzebach i zainteresowaniach. Z punktu widzenia SEO i promocji pozwala to targetować konkretne frazy/grupy docelowe – choć oczywiści w przypadku wielu stron wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Przeciwdziała to też nadmiarowi informacji i rozrostowi witryn do niebotycznych rozmiarów, gdzie trudno o optymalizację i gromadzenie szczegółowych danych dla klientów zainteresowanych konkretnym produktem/usługą.

Naprawdę duże czcionki

Na przestrzeni kilku ostatnich lat stosowanie czcionek o dużych rozmiarach upowszechniło się. Ich wymiar praktyczny polega na zaakcentowaniu i skupieniu uwagi konsumenta na konkretnym komunikacie – na wyróżnieniu go z pośród grona innych elementów na ekranie.

W roku 2017 nic nie zapowiada, aby ta tendencja się odwróciła – wręcz przeciwnie, co raz większe grono zamawiających i projektantów skłania się do stosowania ich jako metody wizualnego przekazu, choć instynktownie oczekujemy czegoś stonowanego i nie rzucającego się tak bardzo w oczy.

minimalistyczny-design-web

Jaskrawe kolory

Jasne, ostre i żywe kolory będą królować w tym roku jako fundament komunikacji wizualnej zarówno w dziedzinie projektowania stron www jak i innych form projektowania. O ile preferencje dotyczące barw są sprawą indywidualną i subiektywną – w praktyce stosowanie jaśniejszej palety barw wpływa pozytywnie na konsumenta i przykuwa jego uwagę.

Kolorem roku 2017, który odzwierciedla symbolicznie nastroje oraz wyraża globalną kulturę został  GREENERY ,PANTONE 15-0343.

pantone-kolor-roku-2017

Abstrakcyjne układy

Jednym z bardziej niszowych trendów jakie zaznaczą się w tym roku są abstrakcyjne i niestandardowe układy stron www. W branży webdesignu bardzo wiele mówi się o fakcie, że współczesne projektowanie dla internetu jest niezwykle schematyczne. Rezultatem takiego stanu rzeczy jest z jednej strony praktyczność – możliwość łatwego rozpoznania w układzie przez użytkownika co do czego służy i instynktowne nawigowanie bo stronie. Z drugiej opieranie się właścicieli witryn na znanych rozwiązaniach, nie poszukiwanie innowacyjności i chęć poniesienia ryzyka.

trendy-strony-www-2017

 Niektórzy jednak wyłamują się z takiego sposobu myślenia i eksperymentują z bardziej abstrakcyjnymi formami prezentowania treści. Zapewne nie stanie się to rynkowym standardem, ale pozwoli niektórym marką zaistnieć w gronie konkurencji.

 

Powrót na górę
strony-internetowe-fakty-mity-klient-min

Fakty i mity stron www #3 – klient nie jest jak ...

Strony internetowe są często tworzone w sposób aby zaspokoić ego zamawiając...

mity-stron-www-wybor-klienta-min

Fakty i mity stron www #2 – o ilości opcji i wy...

Od strony marketingu zaoferowanie konsumentowi wyboru od dawna jest postrzegane ...

zasada-trzech-klikniec-mit-min

Fakty i mity stron www #1 – zasada trzech kl...

Prawie każdy właściciel strony internetowej słyszał o zasadzie „trzec...

opieka-strona-www-2017-min

Opieka nad stroną www – dlaczego firmy ją ...

Usługa administracji nad firmową stroną internetową to szereg korzyści dla ...

anaotomia-plakatu-min

Anatomia projektowania plakatów...

Plakaty reklamowe to popularny nośnik informacji marketingowej W formie jaką z...

jak-poprawic-strone-www-min

Jak możesz natychmiast poprawić swoją stronę w...

Modernizacja i rozwijanie strony internetowej nigdy się nie kończy Czynniki wp...

Nie mam strony www
Potrzebuję czegoś ekstra
Mam już stronę www
Potrzebuję kogoś, kto ją ogarnie
Potrzebna mi grafika
Do reklamowania firmy

GrupaPNS - Strony internetowe - Tworzenie, projektowanie obsługa

GrupaPNS