GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Fakty i mity stron www #4 – sukces przychodzi szybko

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

15 października, 2017

Wiele firm w branży tworzenia stron www opiera swoją sprzedaż na obietnicy szybkiego sukcesu

Zabieg ten działa pobudzająco na potencjalnego klienta, gdyż wychodzi na przeciw jego potrzebom i rozbudza wyobraźnię na temat krótkiego okresu zwrotu z poniesionej inwestycji.  Rzeczywistość jest jednak zwykle daleka od prezentowanego obrazu.

 

Strony internetowe dla firm – oferta

 

mity-stron-www-nagly-sukces

Współcześnie internet to hiper-konkurencyjne medium za pośrednictwem którego miliony firm z danej branży konkurują o uwagę i pieniądze konsumenta. Kluczowe staje się więc ciągłe inwestowanie w ten aspekt działania biznesu, kontrola efektów tych wydatków i modernizacja w celu zwiększenia efektywności.

W naszej pracy często spotykamy się z błędnymi wyobrażeniami klientów – wynikającymi z wielu czynników: masową sprzedażą opartą na kłamstwie, nieznajomości realiów funkcjonowania w sieci oraz przeszłych doświadczeniach z nieprofesjonalnymi wykonawcami i doradcami w zakresie stron www.

Nie umiemy czekać

Obecne czasy nie sprzyjają kształtowaniu cierpliwości.

Jeśli chcemy obejrzeć film – wystarczy serwis VOD i już mamy dostęp do pokaźnej biblioteki produkcji o różnorodnej tematyce, nie ruszając się z kanapy. Jeszcze kilkanaście lat temu aby zdobyć kasetę VHS musielibyśmy zaplanować wyjście do wypożyczalni, znaleźć interesujący nas film i wrócić do domu aby nareszcie móc cieszyć się z oglądania.

Choć to oczywiście tylko przykład, obrazuje jak zmienił się profil społecznych zachowań i oczekiwań. Wypożyczalnia fizycznych DVD w dzisiejszych czasach nie ma prawa istnieć, bo konsumenci wybrali inny, bardziej przyjazny im model.

Choć tego nie zauważamy, ten wzorzec zachowań stosujemy również w codziennym życiu prywatnym i zawodowym. Absolwenci uczelni chcą od razu zarabiać pensje w wysokości ich bardziej doświadczonych kolegów,  jeśli do 30-tki nie masz wymarzonej pracy to już nigdy jej nie zdobędziesz itp. przykłady, które można mnożyć.

Ale co to ma wspólnego ze stronami internetowymi?

Jak powiedzieliśmy na wstępie – klienci mają zwykle bardzo błędne wyobrażenia na temat produktu jakim jest strona www. Błędnie interpretują rolę agencji wykonującej witrynę oraz podchodzą w sposób nierzeczywisty do ilości pracy jaką będą musieli w nią jeszcze włożyć aby zaczęła przynosić efekty.

Problem leży w tym, że ilość firm, ofert i osób sprzedających te nierzeczywiste obietnice jest tak olbrzymia, że próby racjonalnego wyjaśnienia zjawiska są praktycznie niemożliwe. Dlaczego? Konsument nie chce czekać i kupi obietnice bez pokrycia.

Jeśli hipotetycznie na 100 firm:

  • 90 – sprzedaje bajki o skuteczności, sukcesie i napływie klientów. Klasyczne “dobrze i tanio”,
  • 10 – podejdzie do sprawy odpowiedzialnie i opowie o długotrwałej pracy oraz dodatkowych wydatkach.

Konsument nie weźmie grupy #2 na poważnie. Potraktuje ją jako wyzyskiwaczy, naciągaczy lub firmy które najwyraźniej nie znają się na tym co robią skoro nie ma natychmiastowego efektu, który obiecuje tylu innych sprzedających.

Na jego nieszczęście prawda wychodzi na jaw dopiero jakiś czas po realizacji, gdy wykonawca już dawno dostał wynagrodzenie i nie musi przejmować się klientem. Niewiele konsumentów decyduje się w takim wypadku na ponowne wykonanie witryny przez inną firmę – wszak dopiero co ponieśli spore koszty. I tak oto, przez kolejne X lat zostają z produktem, który nie spełnia ich oczekiwań.

Widzimy finał wędrówki a nie zastanawiamy się nad drogą

Przyjrzyjmy się więc kilku interesującym przykładom z życia, jak to wygląda naprawdę. Wpierw kilka cytatów:

“Niektórzy ludzie wytworzyli w sobie przekonanie, że jedyna forma sukcesu to natychmiastowy sukces. Że jeśli nie będziesz #1 w pierwszy tydzień, to poniosłeś porażkę. Że jeśli nie będziesz miał 5.000-osobowej kolejki w dniu otwarcia Twojego sklepu – to przegrałeś.”

-Seth Godin

“Osobiście, nigdy nie poznałem osoby, która odniosła sukces nagle. Spotkałem natomiast osoby, które robiły coś dobrze przez długi czas i nagle zostały odkryte. Wtedy wszyscy założyli, że pojawiły się znikąd, że ich sława pojawiła się z dnia na dzień.”

-Barrie Bergman

Kilka przykładów błędnego postrzegania sukcesu:

  • Amazon – sklep nie generował zysku przez pierwsze 7 lat działalności od startu w 1994 roku,
  • Apple – firma notowała milionowe straty i otarła się o bankructwo w latach ’85-’97.
  • YouTube – pomimo generowania przychodu z reklam, Google nadal dopłaca a nie zarabia na serwisie,
  • Angry Birds – Rovio, twórca popularnej gry przed jej sukcesem wydał 50 innych tytułów i prawie zbankrutował,
  • Twitter –  współtwórca serwisu Biz Stone blisko 10 lat projektował różne rozwiązania blogowe i socialne,
  • Marvel – firma otarła się o bankructwo w latach 90′  w skutek złych decyzji biznesowych,
  • FedEx – na początku swojej działalności w latach ’70 firma generowała 1 milion $ straty miesięcznie.

Podsumujmy

Stworzenie strony internetowej dla firmy nie jest jednorazową czynnością, po której możemy ją zostawić “samą sobie”. Obecność firmy w internecie to ciągły proces – podobnie jak w przypadku efektywnej sprzedaży, nie możemy rzucić klientowi na stół gotowego folderu i oczkować, że wykona on za nas całą pracę.

Konieczne jest oddzielenie naszych wyobrażeń i oczekiwań od realnych faktów i możliwych do zrealizowania (i zmierzenia) celów. I choć to trudne – zwłaszcza w dziedzinie, o której nie ma się pokaźnej wiedzy – nie należy ulegać pozornie łatwym rozwiązaniom, bo jak to w życiu bywa – takie zwykle nie przynoszą efektów.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności