GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Trendy w stronach internetowych firm w 2018 roku

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

7 stycznia, 2018

Przyjrzyjmy się najciekawszym trendom i praktykom w firmowych stronach internetowych w obecnym, nowym roku

Okres noworoczny sprzyja zazwyczaj spoglądaniu w przeszłość i refleksji nad odchodzącym rokiem. W tym artykule jednak spróbujemy przewidzieć przyszłość i wskazać najbardziej interesujące trendy i praktyczne rozwiązania, jakie zapewne zagoszczą na witrynach www naszych firm i biznesów.

trendy-strony-www-2018

O ile ślepe podążanie za trendami nie jest zazwyczaj najlepszym pomysłem – rozeznanie w kierunku rozwoju produktów w sektorze webdesignu ułatwi wybór wykonawcy nowej strony www lub podjęcia decyzji o tak odwlekanej od dawna modernizacji naszego serwisu.

Sprawdź naszą ofertę projektowania stron www dla firm – GrupaPNS.

Czytaj również:

Trend 1 – animacje

Strony internetowe to relatywnie statyczne medium jeśli chodzi o warstwę wizualną.

Pomijając okres “rewolucji flash-owej” webdesign bazował głównie na sztywnych układach treści oraz wykorzystaniu zdjęć lub grafik do przełamania monotonii. Niemniej w nadchodzących latach możemy spodziewać się stopniowego wzrostu implementowania elementów animowanych bezpośrednio w witryny.

Mowa tutaj zarówno o subtelnych efektach przejścia, podkreśleniach elementów interfejsu, jak również bardziej odważnych decyzjach z wykorzystaniem pełnoekranowych elementów video. Trendowi temu sprzyja technologia – szybsze łącza oraz lepsze możliwości przeglądarek.

Trend 2 – ilustracje

Stopniowo obserwuje się wypieranie klasycznej fotografii w celu uzupełnienia treści na witrynach – ilustracjami.

trendy-strony-www-ilustracje

Ręcznie wykonywane obrazy dodają indywidualnego charakteru stronie i stanowią element odróżniający od konkurencji, która zazwyczaj bazuje na klasycznym wykorzystaniu fotografii. Ilustracje pozwalają w sposób kreatywny, często zabawny i co ważne – unikalny – podnieść atrakcyjność wizualną naszej strony.

Wszak czy nie lepiej zawiesić oko na wyjątkowym projekcie niż oglądać po raz setny dziesiątki zdjęć uśmiechniętych ludzi w garniturach, jakie widzimy na praktycznie każdej stronie firmowej? Ich siła przekazu i znaczenie staje się przez to mniejsze i co istotne – mniej zapamiętywalne dla konsumenta.

Trend 3 – nieco odważniejsze kolory

W naszej branży większość zamawiających nie lubi podejmować ryzyka.

Jeśli chodzi o kolorystykę projektowanej strony internetowej, zazwyczaj wybierane są stonowane barwy opierające się na identyfikacji wizualnej firmy.

trendy-strony-www-odwazne-kolory

Co raz więcej biznesów decyduje się tymczasem na zastosowanie bardzo niestandardowej kolorystyki, odbiegającej znacząc od pozornie przyjętych standardów i oczekiwań. Ostre, nasycone i żywe barwy pozwalają bardzo szybko pozyskać uwagę odbiorców i skurczenie zapaść w pamięć.

Oczywiście taki kierunek nie jest idealny dla każdej branży i sektora rynku – ale wyraźnie notuje się wzrost trendów w eksperymentowaniu z abstrakcyjnym łączeniem barw.

Trend 4 – asymetria

Zapoczątkowany w 2017 roku trend na asymetryczne layouty nadal nie traci na sile.

Jego idea polega na budowie układu treści i elementów na naszej stronie internetowej odbiegając od utartych konwencji i schematów. O ile taka strona wygląda “ciekawiej” dla odbiorcy – jest również bardziej frustrująca w nawigacji oraz prezentowaniu bardziej klasycznych form treści.

trendy-strony-www-asymetryczyny-design

Szlaki w tej kategorii przecierają duże i znane marki, które mogą pozwolić sobie na odrobinę więcej swobody i eksperymentowania względem własnych produktów i usług, przedstawianych za pośrednictwem stron www szerokiemu gronu klientów.

Trend 5 – odważne czcionki

Krój czcionki w projektach wizualnych od zawsze był sprawnym narzędziem w rękach projektantów do budowy klimatu i charakteru danego dzieła. W roku 2018 przewiduje się, że wraz z rozwojem technologicznym urządzeń mobilnych – co raz większy nacisk będzie kładziony na oryginalność w sferze stylu i czytelności czcionek.

trendy-strony-www-odwazne-czcionki

To w połączeniu z marketingową strukturą treści i chwytliwymi sloganami – ma docelowo na jak najdłużej przykuć uwagę czytelnika, który zapozna się w tej formie z większa ilości treści nim opuści witrynę.

Trend 6 – mobilna strona www

Jeśli Twoja strona internetowa nie ma poprawnej wersji mobilnej lub responsywnej, to można śmiało powiedzieć że w tym roku jest już bardzo daleko za konkurencją.

trendy-strony-www-wersja-mobile

Dane statystyczne nie pozostawiają złudzeń – konsumenci przeglądają na urządzeniach przenośnych co raz więcej witryn. Porzucenie tej grupy potencjalnych klientów przez nieoferowanie obsługi wersji mobilnej, odcina naszą firmę od wielu korzyści.

Zważając, na wchodzenie na rynek konsumencki pokolenia “smartphone-owego” ten trend będzie tylko się nasilał a presja innowacji na biznesy stale rosła.

Trend 7 – sztuczna inteligencja

Giganci rynku IT eksperymentują z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji na potrzeby rynku komercyjnego. Część firm już dziś oferuje produkty typu “smart” będące w stanie przyjmować zapytania i udzielać odpowiedzi w języku mówionym.

trendy-strony-www-sztuczna-inteligencja

W sektorze tworzenia stron www również istnieją produkty wykorzystujące sztuczną inteligencję np. do obsługi klienta i udzielania informacji na najczęściej zadawane pytania, nim do interakcji zostanie zaangażowany “żywy” pracownik firmy.

Technologia ta będzie z pewnością dalej rozwijana, a z biegiem czasu być może i zagości na stałe nawet na małych, firmowych witrynach.

Trend 8 – lata 80′

Projektanci nowych stron www przemycają w ich warstwie wizualnej co raz więcej inspiracji zaczerpniętych z lat 80-tych ubiegłego wieku.

trendy-strony-www-lata-80

Ma to wyraz głównie w doborze barw, wzorów oraz ogólnej stylistyki stron – bazując na nostalgii odbiorców urodzonych i żyjących w tamtym okresie. Nie oznacza to, że cała strona ma przywodzić na myśl “powrót do przeszłości” ale jako motyw przewodni, lata 80′ oferują bardzo bogaty okres dla pop-kultury, filmu oraz muzyki do czerpania inspiracji.

Trend 9 – bezpieczeństwo strony

Temat cyberbezpieczeństwa jest ostatni o bardzo gorący za sprawą wchodzących w życie nowych regulacji dotyczących danych osobowych, które nie oszczędzą nawet małych i mikro firm.

trendy-strony-www-bezpieczenstwo

Za odpowiednie zabezpieczenie, ochronę oraz odpowiedzialność w przypadku wycieku danych – ponosić będzie ich administrator, czyli zazwyczaj firma je przetwarzająca. Samo Google zapowiedziało iż strony posługujące się protokołem https będą mogły liczyć na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania w stosunku do stron przesyłających dane w sposób niezabezpieczony.

Trend 10 – storytelling

Czyli marketingowe opowiadanie historii za pośrednictwem strony www. Ten specyficzny sposób tworzenia treści bardzo skutecznie angażuje czytelnika, zapada w jego pamięci oraz zwiększa współczynnik konwersji na linii użytkownik – klient.

trendy-strony-www-storyteling

W polskim internecie to jednak rzadkość. Krajowi przedsiębiorcy trzymają się zazwyczaj standardowych, utartych i niestety oklepanych schematów prezentacji oferty.

Trendy w stronach www na 2018 rok – podsumowanie

Trendy w swojej naturze mają zapisany fakt, iż pojawiają się nagle i często równie szybko odchodzą w niepamięć aby ustąpić miejsca nowym. Zebrane w tym artykule przykłady nie muszą stanowić wyznacznika tego, co czeka nas w webdesignie 2018 roku, jednak są dość wiarygodnym i logicznym kierunkiem rozwoju branży oraz oczekiwań klientów.

Zapewne czeka nas jeszcze wiele niespodzianek i świeżych pomysłów, które ukształtują nasze strony internetowe na kolejne lata.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności