z Ulotki reklamowe - co musisz wiedzieć 2019 - GrupaPNS Strony www Katowice Sosnowiec Dąbrowa Górnicza

Ulotki reklamowe – co musisz wiedzieć 2019

Listopad 3, 2018

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ulotki reklamowe są  popularnym nośnikiem informacji

Ich elastyczna forma pozwala na objęcie szerokiego grona zastosowań i rodzajów prezentowanych treści. Ulotki reklamowe towarzyszą nam od lat i choć współcześnie dużą rolę odgrywają nośniki cyfrowe – fizyczna, papierowa broszura nadal króluje w wielu formach promocji bezpośredniej.

ulotki-reklamowe-poradnik

Projektowanie ulotek reklamowych wymaga od nas wcześniejszego przemyślenia wielu jej aspektów – tak aby gdy zostanie już wydrukowana, optymalnie spełniała nasze oczekiwania i swoją funkcję. Poniżej prezentujemy kilka najważniejszych kwestii związanych z tym procesem – mamy nadzieję, że okażą się pomocne w Państwa przedsięwzięciach.

Potrzebujesz projekt ulotki?

Realizujemy profesjonalne projekty ulotek reklamowych – wsparte latami doświadczenia w sferze grafiki, designu oraz marketingu. Tworzymy autorskie projekty pod potrzeby klienta, oferując również druk w małych oraz dużych nakładach wraz z bezpłatną dostawą do klienta.

zamow-ulotki

Jeśli potrzebujesz wsparcia ekspertów – już wiesz gdzie go szukać. A teraz wróćmy do artykułu…

1. Określ cel oraz główny komunikat ulotki

Ulotka reklamowa ze swojej natury jest elementem zwykle „inwazyjnym” – tzn. większość osób zapewne zetknie się z nią przypadkowo lub w zależności od sposobu dystrybucji zostanie ona im „wciśnięta” czy to do ręki lub skrzynki pocztowej.

W praktyce oznacza to, że mamy bardzo mało czasu na zainteresowanie potencjalnego odbiorcę zawartą na niej treścią. Komunikat na ulotce musi być prosty, czytelny i chwytliwy aby przykuć uwagę i skłonić do dalszej lektury.

Jeśli chcemy na ulotce upchnąć zbyt dużo informacji lub łączymy tematy nie mające ze sobą nic wspólnego – automatycznie pogarszamy jej skuteczność.

2. Określ grupę docelową dla ulotki

Ulotka powinna mieć konkretnego odbiorcę – osobę lub grupę do której kierowany jest przekaz. W ten sposób możemy opracować treści konkretnie pod taką grupę – jej potrzeby, oczekiwania, wątpliwości lub doświadczenia.

Skonkretyzowany odbiorca to bardzie precyzyjna zawartość ulotki a więc wyższa skuteczność. Chcąc bowiem zadowolić wszystkich na raz – tak naprawdę nie spełnimy oczekiwań nikogo.

Zastanów się:

  • do kogo kierujesz ulotkę reklamową?
  • w jaki sposób możesz zwrócić jej zainteresowanie?
  • w jaki sposób będziesz dystrybuować ulotkę dla tej grupy?
  • jakie hasła są w stanie zwrócić jej uwagę?

3. Ułóż prosty komunikat wstępny

Czasu na przykucie uwagi jest zazwyczaj mało – ot ktoś zerka okiem na leżące na blacie ulotki. W tej krótkiej chwili tak naprawdę rozgrywa się cały proces decyzyjny, czy dana ulotka na tyle zaciekawi odbiorcę, że sięgnie po nią i zapozna się z treściami, czy wręcz przeciwnie – pobłądzi wzrokiem gdzieś indziej aby kilka chwil później całkowicie zapomnieć na co zerkał.

Prosty i łatwo przyswajalny komunikat na pierwszej stronie ulotki pozwoli odbiorcy szybko określić czego ona dotyczy lub czy skierowana jest właśnie do niego. Wbrew pozorom nikt nie ma czasu i ochoty zagłębiać się w treści aby rozszyfrować adresata oferty / przekazu.

4. Zawrzyj wezwanie do działania

W przypadku ulotek reklamowych istotne jest wezwanie do działania pod jakie zostanie poddany odbiorca – wszak chcemy aby wykonał on pewną określoną przez nas czynność:

  • skontaktuj się,
  • zamów teraz,
  • odwiedź stronę www,
  • przyjdź do salonu,
  • skorzystaj już dziś,
  • itp.

Jest to prosty acz często pomijany trik marketingowy, który jak pokazują badania – zwiększa skuteczność ulotek reklamowych jak i innych form promocji i reklamy.

5. Dołącz ofertę promocyjną z ulotką

Jeśli natomiast mówimy o zwiększaniu skuteczności – dołączenie oferty promocyjnej do ulotki sprzedażowej lub reklamowej zdecydowanie wpływa na jej konwersję. Taka promocja może przyjąć bardzo prostą formę rabatu udzielanego za okazaniem wspomnianej ulotki.

W praktyce osiągamy w ten sposób szereg celów i korzyści – potencjalny klient jest bardziej zmotywowany do skorzystania z oferty, ma on wartościowy powód do zachowania ulotki oraz pozwala na ocenę skuteczności kampanii gdyż klienci „zwracają” nam ulotki umożliwiając ich zliczenie i ocenę efektywności.

Oczywiście formy promocji i zachęt mogą przybierać różnorodne formy w zależności od tematu ulotki oraz jej grupy docelowej.

ulotki-reklamowe-poradnik-2

6. Dobierz format, styl i kolory

Schludna i czytelna ulotka musi też posiadać swój „klimat”. Wszystko zależy jednak od tego czego ma ostatecznie dotyczyć – czy jest skierowana do młodzieży, seniorów, mężczyzn, kobiet lub odbiorców biznesowych. Nie wszystkie barwy i style wizualne będą jednakowo skuteczne i odbierane pozytywnie w ramach każdej z tych grup odbiorców.

Od strony behawioralnej jednak wszyscy ludzie działają w pewnych kwestiach tak samo – większy format bardziej przykuwa naszą uwagę, jak również czynią to jaskrawe i żywe kolory. Zdecydowanie lepiej reagujemy również na duże fotografie w przeciwieństwie do układów składających się z mozaiki małych zdjęć.

Klucz tkwi w znalezieniu równowagi pomiędzy spójnością z tematem a designerskimi chwytami.

Czytaj też: Kolor w reklamie i marketingu

7. Popracuj nad równowagą tekstu i grafiki

Format ulotki powinien być dobierany do treści a nie na odwrót. W naszej praktyce niejednokrotnie klienci próbują upchnąć olbrzymie ilości tekstu na bardzo małym formacie ulotki reklamowej. Wszechobecny ścisk, mała przestrzeń na swobody układ tekstu oraz ograniczona powierzchnia na grafikę czynią takie projekty niezwykle mało atrakcyjnymi dla oka.

Treści na ulotce powinny być możliwie zwięzłe, bez obszernych akapitów a najlepiej w formie nagłówków i list punktowych. Taka forma pozwala na szybkie przyswojenie zawartości i nie wymaga sporego wysiłku od czytelnika. Treści to jednak nie jedyny element składowy ulotki – to również oprawa graficzna, która jest również istotna przy budowie pierwszego wrażenia.

Uzyskanie sowitej harmonii pomiędzy tymi aspektami powinno być naczelnym celem w przy procesie projektowania ulotki reklamowej.

8. Postaw na emocjonalne zdjęcia

W marketingu od lat wiadomo, że odpowiednia fotografia niejednokrotnie czyni różnicę pomiędzy sukcesem klęską danego przedsięwzięcia. Zdjęcia prezentujące emocje jak radość, gniew, śmiech czy strach lepiej oddziałują na podświadomość odbiorców i wpływają na ich proces decyzyjny.

Samo użycie sylwetki człowieka zamiast przedmiotu wpływa pozytywnie na konwersję – na poziomie psychologicznym reagujemy bowiem inaczej choć jest to proces w pełni nieświadomy dla nas w momencie jego zachodzenia.

Oczywiście fotografie na ulotce powinny być dobrej jakości.

9. Określ opcje druku dla ulotki

Współcześnie druk ulotek można rozszerzyć o bardzo wiele dodatkowych opcji.

Przyjmuje się, że standardowa ulotka drukowana jest na papierze o gramaturze 130 g. Wiele drukarni oferuje również możliwość wydruku na grubszym jak i cieńszym papierze jeśli mamy taką potrzebę. Im większa gramatura, tym papier jest „sztywniejszy” i zagina się z większym oporem.

Zamawiając ma również możliwość dodatkowego pokrywania ulotek folią połysk lub matową -zmieniającą optycznie wygląd ulotki i wrażenia dotykowe. Nie jest to jednak wskazane dla ulotek składanych, gdyż folia zazwyczaj pęka w punktach złożenia takiej broszury.

Dla najbardziej wymagających są również dostępne opcje tłoczenia elementów na papieże oraz lakierowania wybiórczego konkretnych elementów, czyniąc je bardziej „refleksyjnymi” i podkreślając je na tle całej ulotki.

10. Testuj i poprawiaj!

Czasami nawet mała zmiana w tekście lub układzie elementów czyni oblrzymią różnicę w finalnym efekcie.

Drukując ulotki masowo – warto przygotować kilka różnych projektów a następnie śledzić skuteczność poszczególnych wariantów aby wybrać ten najlepszy. Samych technik oceny skuteczności ulotek jest wiele – czemu poświęcimy osobny artykuł.

Zamknięcie się na jeden, utarty projekt ulotki zazwyczaj jest błędem – bo nie dostarcza nam żadnych informacji ani danych porównawczych. Jest to oczywiście bardziej ekonomiczna opcja, lecz nie zawsze najbardziej opłacalna.

Powrót na górę

Zobacz również:

strona-www-dla-firmy-straszy-klientow-min

Jak Twoja strona www straszy klientów...

Projektowanie stron internetowych jest sztuką, która w rękach sprawnych twór...

strona-internetowa-cena-min

Strona internetowa cena – co się na nią sk...

Projektowanie stron www jest dziedziną owianą wieloma błędnymi stereotypami ...

strona-www-dla-malej-firmy-min

Strona WWW dla małej firmy – co musisz wied...

Firmowa strona internetowa współcześnie jest niezbędnym elementem funkcjonow...

rodo-a-strona-www-min

RODO a Twoja strona internetowa...

28 Maja wchodzą w życie nowe regulacje prawne dotyczące ochrony danych osobow...

trendy-strony-www-2018-min

Trendy w firmowych stronach www w 2018 roku...

Przyjrzyjmy się najciekawszym trendom i praktykom w firmowych stronach internet...

strony-www-mity-pusta-przestrzen-min

Fakty i mity stron www #5 – o pustej przestrzeni...

Pusta przestrzeń w projektowaniu ma bardzo istotne wpływ na charakter finalneg...

mity-stron-www-nagly-sukces-min

Fakty i mity stron www #4 – sukces przychodzi sz...

Wiele firm w branży tworzenia stron www opiera swoją sprzedaż na obietnicy sz...

strony-internetowe-fakty-mity-klient-min

Fakty i mity stron www #3 – klient nie jest jak ...

Strony internetowe są często tworzone w sposób aby zaspokoić ego zamawiając...

Nie mam strony www
Potrzebuję czegoś ekstra
Mam już stronę www
Potrzebuję kogoś, kto ją ogarnie
Potrzebna mi grafika
Do reklamowania firmy

GrupaPNS - Strony internetowe - Tworzenie, projektowanie obsługa

Polityka cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich stosowanie.

Dodatkowe informacje

GrupaPNS