Wybierając formę reklamy firmy mamy do dyspozycji wiele opcji i możliwości – jedną z mniej docenianych są plakaty firmowe
Plakaty firmowe mogą stanowić potężne narzędzie budowania świadomości marki, informowania o konkretnym produkcie, usłudze, bądź chwilowej akcji promocyjnej. Często utożsamiane z reklamą dla dużych przedsiębiorstw i korporacji, plakaty firmowe mogą równie skutecznie służyć nawet mikro biznesom, ze względu na relatywnie niskie koszty i brak konieczności nadzoru dystrybucji.
W tym artykule przyjrzymy się korzyściom z stosowania plakatów firmowych w reklamie i przedstawimy kila przykładów ich implementacji.
Plakaty reklamowe – sprawdź ofertę
Spis treści
Plakaty firmowe są elastyczne jako nośnik reklamy
Projekt naszego plakatu możemy zbudować w dowolnej formie przekazu – od krótkiej informacji sprzedażowej, po pełne schematów infografiki. W zależności od przeznaczenia i miejsca eksponowania – plakat może być dostosowany wizualnie aby lepiej przyciągać uwagę lub wybijać się z otoczenia.
Plakaty mogą być stosowane do oddziaływania na zewnątrz firmy – w ramach klasycznej reklamy, oraz wewnątrz firmy – na przykład przekazując pracownikom istotne informacje, przypominając o zasadach BHP lub polityce firmy.
Plakaty firmowe są efektywne kosztowo
Plakaty można wydrukować już od 1 sztuki – dając możliwość precyzyjnego doboru ilości do naszych potrzeb. W przeciwieństwie do ulotek – jeden plakat może potencjalnie dotrzeć do olbrzymiej ilości odbiorców, podczas gdy ulotka firmowa dystrybuowana “od ręki do ręki” oddziałuje jedynie na 1 klienta i wymaga stałego dodruku.
Raz zaprojektowany plakat, może być ponownie użyty po zaskoczeniu akcji promocyjnej – po prostu zwinięty i schowany do czasu, gdy będzie ponownie potrzebny.
Plakaty firmowe są bardzo widoczne
Są bowiem w pewnym sensie – inwazyjną częścią otoczenia, przez co wybijają się na pierwszy plan i przyciągają uwagę potencjalnego klienta. Jako zdecydowanie mniej popularna forma reklamy w porównaniu z ulotkami reklamowymi – plakaty wzbudzają ciekawość a przez swój format są widoczne nawet z dużych odległości.
Zasięg oddziaływania jest więc tu nieporównywalnie większy, niż dla nośników wymagających bezpośredniego kontaktu klienta z reklamą.
Tworzenie plakatów – FAQ pytania i odpowiedzi
Plakaty firmowe zwiększają wiarygodność
Ulotki to standard. Plakaty – już nie, przez co firma je stosująca zyskuje w oczach potencjalnego klienta jako podmiot inwestujący w mniej powszechne formy promocji. Plakaty firmowe przeznaczone są zazwyczaj do reklamy lokalnych biznesów, które klient może sprawdzić i odwiedzić osobiście.
Plakaty firmowe nie wymagają nadzoru
Raz zawieszony plakat pracuje dla nas samodzielnie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie wymaga specjalnego nadzorowania, uzupełniania bądź stałej dystrybucji. Jeżeli jest prezentowany w zamkniętym pomieszczeniu – jego użyteczność może być liczona w miesiącach lub nawet latach.
Cecha “zrób i zapomnij” jest niezwykle istotnym atutem plakatów firmowych. Możliwość prezentacji wielu plakatów w różnych lokalizacjach – znacząco zwiększa zasięgi naszej kampanii reklamowej.
Przykłady zastosowań plakatów firmowych
Przyjrzyjmy się zatem w jaki sposób może wykorzystać plakaty reklamowe w swoim biznesie:
- reklama produktu lub usługi,
- promocja wydarzenia lub czasowej promocji,
- informacja o rekrutacji,
- informacje i infografiki dla klientów / pracowników,
- prezentacja regulaminu,
- prezentacja mapy obiektu,
- funkcja dekoracyjna,
- funkcja użytkowa – np. kalendarz,
- i inne.
Skuteczność plakatów reklamowych
Plakaty reklamowe podobnie jak inne formy promocji wiążą się z pewnymi kosztami a ich skuteczność warunkuje zwrot z inwestycji.
Zainteresowanie projektowaniem plakatów reklamowych zdecydowanie ustępuje miejsca kampaniom ulotkowym – przypuszczalnie ze względu na mniejsze koszty, większe nakłady oraz psychologiczne nastawienie, że to fizyczna broszura jest fundamentem reklamy tradycyjnej.
Skuteczność plakatów reklamowych