Prawie każda firma zaznacza w pewien sposób swoją obecność w internecie
Będąc dostępną online to za pośrednictwem profili społecznościowych, katalogów usług lub portali aukcyjnych. Inwestycja we własną stronę internetową jest niejednokrotnie krokiem wymuszonym przez współczesność – nie świadomym dążeniem do maksymalizowania zysków.
Strona www jest – bo być musi. Zgłębiając temat możemy odkryć szereg wymiernych korzyści, które niesie posiadanie firmowej witryny. Czy firma musi posiadać stronę internetową?
Projektowanie stron www oferta – sprawdź nas!
75% klientów ocenia wiarygodność firmy i jakość jej usług w oparciu o wygląd strony internetowej
Jest to miejsce, które pozwala na dowolne kreowanie, precyzyjne targetowanie i ocenę skuteczność działań firmy w rozmaitych obszarach. Tak, możemy utworzyć profil na platformie społecznościowej – ale jesteśmy ograniczani przez jej funkcjonalność. Nie możemy w dowolnym momencie rozbudować profilu o dodatkowe funkcje, których nie przewidział dostawca serwisu.
Własna strona www firmy to miejsce, gdzie mamy klienta na wyłączność z nasza marką i produktem – mogąc dopasować jego doznania oraz dostęp do informacji w sposób szyty na miarę.
#1. 93% konsumentów rozpoczyna zakupy od użycia wyszukiwarki
Niezależnie czy poszukują zwykłego hydraulika do cieknącego kranu lub specjalistycznej pomocy lekarskiej – internet daje łatwy, przyjazny i szybki dostęp do olbrzymiej ilości ofert, sprzedawców i usługodawców. Firmy rezygnując z posiadania własnej witryny ograniczają więc swoją pulę potencjalnych klientów do zaledwie 7% – co jest fatalną strategią.
#2. Strona www jest efektywną kosztowo formą reklamy
Kalkulując koszty wdrożenia witryny, jej obsługi oraz ewentualnego pozycjonowania – mamy do dyspozycji narzędzie, które oddziałuje stale, jest dostępne całodobowo dla klienta oraz pozwala na aktualizację przekazu.
Porównując to dla przykładu z masową kampanią ulotkową – choć jej koszt jest jednorazowy, czas oddziaływania pozostaje bardzo krótki i za 1-2 miesiące po akcji dystrybucji nikt nie będzie o niej pamiętać.
#3. Strona www jest całodobowym działem obsługi klienta
Miejscem, gdzie klienci mogą szukać odpowiedzi na swoje pytania, uzyskać dodatkowe szczegóły na temat oferty lub – jeśli rozbudujemy witrynę o takie moduły – wchodzić ze sobą w interakcje społecznościowe. Witryna daje więc tu bezpośrednią wartość dla firmy i jednocześnie odciąża pracowników, którzy mogą zająć się innymi sprawami.
#4. Strona www jest centrum gromadzenia danych o klientach
Klienci mogą za pośrednictwem witryny zostawiać nam swoje dane kontaktowe jak adres email i nr. telefonu, które można wykorzystać w marketingowych kampaniach przypominających. Dodatkowo, wykorzystując narzędzia do analityki ruchu – możemy gromadzić dane organiczne wynikające z użytkowania strony. Jakie produkty generują zainteresowanie, które części strony są najczęściej odwiedzane i z jakich źródeł trafiają do nas użytkownicy.
Dane te możemy wykorzystać w celu usprawnienia naszego biznesu, naszej witryny lub oceny skuteczności kampanii wykupionej dla przykładu w mediach tradycyjnych.
$5. Strona www buduje wiarygodność
Profesjonalnie zaprojektowana strona www zdecydowanie wpływa na proces decyzyjny klienta. Eksponując profesjonalizm i redukując niepewność kupującego – możemy w praktyce podnosić ceny za nasze produkty i usługi.
Jednakże źle wykonana lub zapomniana witryna będzie działać wręcz odwrotnie – kreując wizerunek naszej marki jako nie dbającej o komunikację, niechlujnej i niegodnej zaufania.
$6. Obowiązek prawny posiadania strony www
Co ciekawe – dla niektórych form prowadzenia działalności biznesowej, istnieje ustawowy obowiązek posiadania strony www.
Od dnia 1 stycznia 2020 r. każda spółka akcyjna i komandytowo-akcyjna ma obowiązek prowadzenia własnej strony internetowej. Co więcej, na tej stronie ma obowiązek wydzielenia miejsca do kontaktu z akcjonariuszami.
Czytaj również: Strona internetowa firmy – co powinna zawierać w 2022 roku?
Co firma traci, nie mając strony internetowej?
#1. Twoja konkurencja już ją ma
Co powoduje, że Twoja firma zostaje w tyle w walce o pozyskanie klienta. Konsument używający wyszukiwarki nie odnajdzie Twojej marki tam, gdzie jej po prostu nie ma. Wraz z rozsądną strategią obecności w sieci – konkurencja może uzyskać pozycję lidera na lokalnym rynku lub uzyskać dostęp do kontrahentów nie używających innych poszukiwania partnerów.
#2. Nie masz jak odpowiedzieć na potrzeby klientów
Strona www pozwala w prosty sposób rozwiązać problemy, które w relacji z klientem byłyby niedogodnością przy użyciu innego medium. Większość klientów przed rozpoczęciem współpracy będzie chciała poznać Twój biznes – od jego filozofii, przez poziom cen po dodatkowe usługi. Bez własnej witryny sposób i forma podania tych informacji będzie niezwykle utrudniona i w rezultacie kosztować nas zlecenie lub sprzedaż.
#3. Strona www firmy “centralizuje” jej wszystkie działania w sieci
To na firmowej witrynie znajdziesz linki do social mediów marki, odnośnik do jej e-sklepu lub serwisu aukcyjnego. To na stronie www poczytasz artykuły blogowe lub obejrzysz materiały video. Wszystkie te elementy zapewniają serwisy społecznościowe – lecz tylko strona internetowa firmy, łączy je w całość.
#4. Nie wyróżniasz się z tłumu innych firm
Projektowanie stron www to niezwykle kreatywna dziedzina, jak i samo medium jest przede wszystkim wizualne. Design strony www może nadać Twojej marce profesjonalnego, korporacyjnego charakteru – lub wręcz przeciwnie – pozycjonować ją na bardziej przyziemną, bliską klientowi lub nawet zabawną.
Kilkanaście sekund doświadczenia ze stron www, powie klientowi więcej o Twojej firmie niż dziesiątki broszur, ulotek lub prezentacji.
#5. Cyfrowy marketing staje się normą
Pandemia uwydatniła istotne zmiany w zachowaniach konsumentów – trwające lockdown’y przeniosły sporą część sprzedaży do internetu. Firmy, które do tej pory ignorowały znaczenie e-commerce lub własnej strony internetowej, odnalazły się w rzeczywistości, gdzie nadrobienie zaniedbań nie było mozliwe w tak krótkim czasie.
Firmy stawiające na obecność w sieci radziły sobie znacznie lepiej niż ich “analogowe” odpowiedniki.
Podsumowując
Czy firma musi mieć stronę internetową? Tylko, jeśli zależy jej na sukcesie.
Wierzymy, że firmowa strona internetowa jest niezbędnym elementem biznesowego ekosystemu i wykorzystywana w sposób mądry i przemyślany – niesie wymierne korzyści dla właścicieli. Miliony witryn każdej godziny wspierają procesy handlowe i marketingowe – niosąc wartość dodaną, niejednokrotnie przewyższającą poniesione koszty.
Potrzebujesz pomocy i doradztwa w obszarze strony internetowej? Skontaktuj się z nami!