Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w wydarzeniu skupiającym pasjonatów i praktyków marketingu
Już po raz szósty przedstawiciele szeroko rozumianej branży marketingowo-reklamowej oraz biznesu spotkali się w samym sercu Katowic aby rozmawiać o aspektach współczesnego marketingu, jego szansach na przyszłość oraz współczesnych problemach. Tym razem nie zabrakło tam i naszych przedstawicieli, którzy wzięli udział zarówno w części wykładowej jaki i warsztatowej kongresu.
Organizatorem wydarzenia było Śląskie Towarzystwo Marketingowe przy współpracy z Centrum Informacji Naukowej i Biblioteką Akademicką w Katowicach.
Różne smaki marketingu – o wykładach słów kilka
Program wykładów musiał zostać odrobinę odchudzony z powodu absencji części zaproszonych gości. W żaden sposób nie przełożyło się to jednak na ogólną jakość wydarzenia, które przedstawiło nam szereg interesujących zagadnień z rozmaitych gałęzi dziedziny jaką jest marketing.
Wirtualny sprzedawca czeka już za rogiem
Maciej Stanusch – prezes Stanusch Technologies SA przedstawił aspekty wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie obsługi klienta oraz wsparciu tej technologii w redukcji kosztów związanych z dostępem przez konsumenta do informacji. Pan Maciej zaprezentował również światowe trendy w rozwoju tego typu rozwiązań wraz z inwestycjami największych gigantów nowoczesnych technologii w opracowywanie nowych, lepszych i bardziej inteligentnych systemów.
Badamy satysfakcję naszego klienta
Net Promoter Score było tematem kolejnego wykładu, wygłoszonego przez Pana Aleksandra Buczkowskiego z BCMM Badania Marketingowe. Przedstawiono względnie prostą metodę oceny satysfakcji klienta, która nie wymaga on konsumenta wypełniania dziesiątek złożonych pytań z wielokrotnymi możliwościami odpowiedzi. NPS wiąże poziom satysfakcji klienta z jego skłonnością do polecenia danego produktu lub usługi znajomym lub bliskim. Na podstawie takich danych można oszacować i wyciągnąć kilka istotnych z punktu widzenia firmy wniosków.
SPAM – w skrzynce mam
Jarosław Góra – z Kancelarii Adwokackiej i Radców Prawnych Ślązak, Zapiór i Wspólnicy poruszył temat wysyłania niezamówionej informacji handlowej na nasze skrzynki pocztowe, a więc popularnego SPAMU. Niechciane wiadomości w naszej poczcie to codzienność lecz niewiele osób wie, że ich wysyłanie regulują bardzo restrykcyjne przepisy prawne. Regulacje w tym zakresie umożliwiają nam jako odbiorcy wszczęcie postępowania przeciwko spamerowi a jeśli jest nim nasza rynkowa konkurencja – domagać się zadośćuczynienia i zamieszczenia publicznych przeprosin za stosowanie praktyk niedozwolonych.
Wrzucamy na warsztat – czyli od teorii do praktyki
Część warsztatowa kongresu składała się z kilku, równolegle odbywających się zajęć, z których uczestnicy mogli wybrać te interesujące ich najbardziej.
Wśród propozycji znalazły się takie tematy jak:
- Informacyjne narzędzia wspierania działań marketingowych,
- E-commerce – dlaczego robisz to źle?
- Marketing MMŚP – praktyczne wnioski z doświadczeń badawczych.
Jak na warsztaty przystało – były długie dyskusje i praca grupowa 🙂
Ludzie marketingu w Katowicach
Wydarzenie miało dla nas bardzo pozytywny wydźwięk – zwłaszcza, że było skoncentrowane na tym co lubimy robić najbardziej. Była to okazja do posłuchania ekspertów ze swoich dziedzin – źródło wiedzy, informacji jak i również inspiracji do rozwoju naszej firmy oraz oferowanych produktów. I choć osobiście uważamy, że tego typu eventów powinno być w regionie więcej – doceniamy zaangażowanie organizatorów i ich partnerów w tworzenie cyklicznego wydarzenia, które chętnie umieścimy w naszym kalendarzu.
Z pewnością pojawimy się na kolejnej odsłonie imprezy.