GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Ruch organiczny a ruch płatny na stronie internetowej

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

10 września, 2016

Skuteczność strony www można mierzyć na bazie jej zdolności do generowania ruchu

Pozyskiwanie odwiedzin jest jednym z głównych celów w zarządzaniu stroną internetową. Jeśli nikt jej nie odwiedza – nie ma znaczenia jak dobre i ciekawe treści czy oferty na niej prezentujemy, efekt będzie marny.  Istnieje wiele metod i technik pozyskiwania odwiedzających – od optymalizacji, skupianiu się na wyszukiwarkach po zastosowanie social media czy pewnych form reklamy tradycyjnej.

Projektowanie stron www w ofercie web designu Grupy PNS.

ruch-organiczny-platny-blog

W tym artykule przybliżymy Państwu główny podział i różnice pomiędzy ruchem płatnym a tym generowanym organicznie.

Ruch organiczny

Szukając czegoś w wyszukiwarce otrzymujemy listę różnych stron w zależności od naszego zapytania. Algorytm umieszcza je tam w odpowiedniej kolejności na bazie teoretycznej przydatności zawartości tych stron do szukanego przez nas zagadnienia, produktu czy usługi.

Za każdym razem gdy konsument kliknie w link i wejdzie na stronę w ten sposób, mówimy o ruchu organicznym. Sam “akt” wejścia nie jest bezpośrednim wynikiem zainwestowanych pieniędzy, lecz bardziej rezultatem długofalowej pracy włożonej w witrynę i zawarte na niej treści. Ot tacy “darmowi” potencjalni klienci na naszej stronie internetowej.

Plusy ruchu organicznego:

  • teoretycznie bezpłatny,
  • wysoka pozycja zapewnia stały dopływ konsumentów,
  • wg. badań użytkownicy 8x częściej klikają w linki organiczne niż płatne.

Minusy ruchu organicznego:

  • wymaga publikowania treści,
  • wymaga optymalizacji SEO,
  • pozycja jest zmienna w zależności od konkurencji.

Ruch płatny

Ruch generowany w sposób płatny wiąże się z poniesieniem pewnych kosztów aby konsumenci zaczęli napływać do naszego serwisu. Może to mieć charakter płatnych linków w wyszukiwarce, reklamy na serwisach zewnętrznych, remarketingu, wpisów sponsorowanych i innych technik, za które mówiąc wprost – musimy komuś zapłacić.

ruch-organiczny-platny-blog-2

Linki w Google opatrzona znakiem “reklama” są właśnie taką formą płatnego ruchu – jeśli w nie klikasz, dana firma płaci za twoje wejście odpowiednią stawkę. Czy Twoje wejście przełoży się natomiast na realny pieniądz – złożenie zamówienia / kontakt z firmą – pozostaje już osobną kwestią.

O ile zbudowanie silnego strumienia w ruchu organicznym zajmuje miesiące a nawet lata – ruch płatny pozwala niemal ekspresowo uzyskać efekty. Ta forma polecana jest dla nowych witryn i firm dopiero wkraczających na rynek bez silnej obecności w sieci.

Plusy ruchu płatnego:

  • szybkie generowanie odwiedzin,
  • możliwość targetowania grupy klientów,
  • niezależny od jakości strony / SEO.

Minusy ruchu płatnego:

  • dość wysokie koszty,
  • nie nadaje się do wszystkiego,
  • wymaga stałych nakładów pieniężnych,
  • przestaje działać bez finansowania.

Co jest lepsze?

Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dobór metody jest uwarunkowany w głównej mierze na bazie branży oraz typu produktu i usługi jaki chcemy promować.

Niemniej żadna płatna kampania nie będzie ekonomicznie tak efektywna jak potencjalny ruch wygenerowany poprzez obecność naszej strony na pierwszej pozycji wyników wyszukiwania, jeśli oczywiście dane hasło jest popularne i szukane przez klientów.

Warto więc zaplanować długofalową strategię rozbudowywania treści i budowy struktury treści i od czasu do czasu wspierać się kampaniami płatnymi dla lepszego efektu lub pozyskania odbiorców za pośrednictwem innych kanałów.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności