GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Jak zlecać stworzenie ulotek reklamowych?

BLOG
JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

4 kwietnia, 2019

Realizacja projektu ulotki reklamowej może być niezwykle stresującym wyzwaniem

Mnogość osób i podmiotów realizujących tego typu zlecenia nierzadko przyprawia o ból głowy. Nie pomaga również fakt, że wiele firm i agencji reklamowych stosuje własną filozofię co do samego procesu tworzenia, wymaganych od klienta informacji oraz przebiegu współpracy od strony formalnej.

Zlecac Wykonanie Ulotek Reklamowych

W tym artykule postaramy się naświetlić najważniejsze elementy i kwestie do rozważenia nim zgłosisz się po projekt ulotki promocyjnej.

 

Projektowanie ulotek – sprawdź ofertę

 

Ustal co ma zawierać ulotka i do kogo jest skierowana


Ulotka jest nośnikiem informacji a nasz mózg jak każdy system posiada swoje ograniczenia ilości danych jakie może przetworzyć w danej jednostce czasu. Im więcej szczegółów oferty będziesz chciał jednorazowo przekazać – tym skuteczność kampanii ulotkowej będzie stopniowo maleć, gdyż nikt nie ma ochoty wczytywać się w rozległe akapity tekstu aby dowiedzieć się co chcesz mu zaoferować.

Wybierz konkretny produkt / usługę i dobierz do niej grupę docelową odbiorców. Jakie pytania konsumenci mogą mieć na ich temat? Co może skłonić ich do współpracy? Jakie hasło przykuje ich uwagę? Co wyróżnia cię spośród konkurencji?

Ilość treści będzie zazwyczaj definiować format ulotki – od A6 do A4 w opcji jednostronnej, dwustronnej lub składanej. Informacje tego typu przekaż wstępnie projektantowi ulotki – będzie to istotny punkt wyjścia do przygotowania wstępnego projektu.

Zastanów się gdzie i jak ulotki będą dystrybuowane


Określenie metody dystrybucji ma również olbrzymie znaczenie na koncepcję wizualną projektu – definiuje ona czy ulotka ma być “krzykliwa” i przyciągać wzrok czy bardziej stonowana aby komponować się z innymi materiałami promocyjnymi firmy.

Miejsce, czas i grupa docelowa dystrybucji wpływa znacząco na sukces kampanii ulotkowej. Prezentując nasza ofertę osobom zupełnie ją niezainteresowanym jedynie tracimy czas i co za tym idzie – pieniądze.

Przygotuj treści na ulotkę


Profesjonalny grafik nie rozpocznie pracy bez posiadania kompletu treści. Dlaczego? Ponieważ to pod konkretny komunikat tworzona jest ulotka i wykonywanie jej “w ciemno” oznacza, że zawartość merytoryczna będzie doklejana do niej niejako “na siłę”.

Treści powinny być zwięzłe – najlepiej opisujące produkt/usługę sloganowo lub w postaci list punktowych, gdyż te formy nie wymagają dużego wysiłku od konsumenta aby je przyswoić. Poświęcając kilka akapitów tekstu na więcej przestrzeni dla elementów graficznych z pewnością zwiększy skuteczność ulotki.

Pomyśl o promocji lub rabacie


Koniecznie dodaj do ulotki jakąś formę promocji lub gratisu za jej okazaniem. Skłoni to konsumenta do zachowania broszury przy sobie i zabrania jej do biura czy własnego domu. Twojej firmie pozwoli to również na ocenę skuteczności ulotek reklamowych poprzez okazywanie ich w placówce przy zakupie.

Rabat nie musi być znaczący i nadszarpywać Twojego budżetu – chodzi o sam mechanizm psychologiczny, motywujący odbiorcę do powstrzymania się przed wyrzuceniem do kosza czegoś, co może przynieść mu konkretną wartość i korzyść.

Druk ulotek – w jakiej opcji i nakładzie?


Musimy również przemyśleć kwestię druku – na jakim papierze planujemy wydrukować ulotki oraz czy chcemy aby stosowane były dodatkowe opcje jak foliowanie czy lakierowanie. Najistotniejszy jest oczywiście nakład druku – zazwyczaj w im większej ilości kupujemy tym tańszy koszt jednostkowy druku ulotki.

Część agencji oferuje druk w ramach realizacji zamówienia lecz niektóre zrzucają tą kwestię na klienta, który musi samodzielnie kontaktować się z drukarnią – dopytaj o szczegóły!

Zapytaj o warunki realizacji projektu ulotki


Na rynku dostępnych jest wiele osób i firm zajmujących się projektowaniem ulotek reklamowych. Część z nich siłą rzeczy jest mniej lub bardziej profesjonalna w świadczeniu swoich usług – dlatego warto uzyskać informacje na temat  konkretnego przebiegu takiego procesu.

  • Nie każdy projektant oferuje nielimitowane korekty,
  • nie każdy projektant udostępnia w cenie pliki źródłowe,
  • nie każdy projektant wykonuje bezpłatnie wstępny projekt

Wczesne ustalenie wzajemnych oczekiwań i zobowiązań oszczędzi nam sporo stresu i straconego czasu.


Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od firmowych stron www przez projeky graficzne dla firm - ulotek, plakatów, wizytówek, banerów reklamowych oraz innych materiałów wizualnych i wizerunkowych.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów

Oferta usług