Każdy z nas w drodze do pracy lub sklepu mija budynki, którym w najlepszym wypadku przydałoby się odrobinę świeżej farby. Zwykle nie zwracamy na nie uwagi w aż tak znacznym stopniu aby się tym przejmować, jednak uczucie niepokoju narasta wraz z koniecznością załatwienia w takim przybytku kilku spraw natury biznesowej.
Analogicznie sprawa wygląda w przypadku firmowej strony www – niby jest, jakoś działa ale jak właściwie nas reprezentuje? Czy już zdążył nadgryźć ją internetowy ząb czasu? A musicie wiedzieć, że w internecie i reklamie czas upływa bardzo szybko…
Modernizacja strony internetowej – oferta
10 symptomów, że twoja strona www odbiega od dzisiejszych standardów
Przyjrzyjmy się zatem czy witryna Twojej firmy wymaga już
1. Data w stopce twojej strony www jest starsza niż okres ostatnich 3 lat
Edycja tego elementu jest zazwyczaj bardzo prosta – ot zmiana daty, jednak często stanowi to identyfikator dla klienta iż dana witryna została bez opieki. W jego świadomości pojawiają się pytania – czy firma nadal istnieje? Czy dane są aktualne? Czy oferta nadal obowiązuje? Drobnostka, która może kosztować nas wiele pieniędzy przez utratę kontaktów lub bezpośrednich zamówień.
2. Strona startowa to animowane intro / powitanie
Pewien relikt z czasów fascynacji, że w przeglądarce internetowej coś może się poruszać. Z punktu widzenia wyszukiwarek jak Google, daje to błędny i negatywny sygnał iż na twojej stronie głównej niema żadnej wartościowej treści. Z perspektywy klienta – taki ekran tylko go denerwuje, bo kto po raz 236 chciałby oglądać to samo a intro aby przejść do interesujących go informacji?
3. Strona jest zorientowana na lewą stronę
Kiedy ostatnio widzieliście nową stronę internetową zaprojektowaną tak aby nie wyświetlała się centralnie lub nie wypełniała całego ekranu? Wraz z rozwojem technologii i większymi rozdzielczościami ekranów problem stron projektowanych “do lewej” staje się dużo bardziej widoczny.
Pomimo iż minęło już kilkanaście lat – w sieci nadal można spotkać witryny działające w ten sposób.
4. Istotna treść na twojej witrynie znajduje się w plikach graficznych
Google i inne wyszukiwarki nie potrafią czytać z obrazów! Nie przeczytają więc informacji tekstowych w nich zawartych. Jeżeli są to treści na których ci zależy – nie będą one uwzględnione w ocenie i umieszczeniu strony wyżej wynikach wyszukiwania.
Jest to oczywisty błąd z perspektywy współczesnego web designu.
5. Treść na twoje stronie internetowej jest statyczna
System CMS i daje duże możliwości zarządzania witryną oraz oferuje osobie nawet bez fachowej wiedzy pewną dozę swobody w edycji treści i elementów strony www. Czasy 5-stronnych witryn “gotowców” odeszły dawno w niepamięć – praca nad witryną jak i samą firmą bowiem nigdy się nie kończy.
6. Witryna wygląda na bardzo małą na nowszych monitorach
Prawdopodobnie jeden z najłatwiejszych do zauważenia symptomów przestarzałej strony – powodem takiego stanu rzeczy jest fakt iż w przeszłości monitory obsługiwały mniejsze rozdzielczości ekranu niż jest to możliwe obecnie. Dlatego też strona wykonana kilka(naście) lat temu może sprawiać wrażenie “węższej” na nowszej jakości sprzęcie. Brak wersji responsywnych również odgrywa tutaj duże znaczenie.
7. Na stronie znajduje się widoczny licznik odwiedzin
Kolejny gadżet z przeszłości, który służy tylko i wyłącznie łechtaniu własnego ego i nie pełni żadnej funkcji użytecznej z punktu widzenia klienta. Współczesne narzędzia do śledzenia ruchu na witrynie pozwalają na uzyskanie znacznie obszerniejszych i dokładniejszych danych niż staromodny licznik odwiedzin.
8. Strona jest w całości wykonana w technologii Flash
Flash utrudnia odczytywanie treści wyszukiwarkom i nie pełni żadnych użytecznych funkcji poza efektem wizualnym.Sama technologia będzie wkrótce wycofywana z użycia. Jeśli Twoja witryna stosuje Flash w 2019 roku – modernizacja będzie niezbędna.
9. Coś się “posypało”
Kolejną oznaką przestarzałej strony www jest fakt iż witryny pisane pod starsze przeglądarki mogą czasami nam się “rozjechać” z powodu różnic w stosowanych rozwiązaniach i standardach obowiązujących przy współczesnym projektowaniu stron www oraz ich wyświetlaniu na nowoczesnych przeglądarkach.
Czasami drobne różnice w interpretacji kodu strony powoduję duże zmiany w sposobie jej prezentacji na żywo.
10. Twoja konkurencja już dokonała aktualizacji
Może być to najmniej oczywiste, ale czasami warto porozglądać się po “dobrych” stronach konkurencji, porównać ją ze swoją i samodzielnie wyciągnąć wnioski z obserwacji. Witryna powinna zawsze odzwierciedlać aktualną filozofię oraz tożsamość marki. Zaniedbując ją – tracimy klientów na rzecz firm, które dbają o ten aspekt swojej działalności.
Okres życia strony www trwa zazwyczaj od 3 do maksymalnie 5 lat
Po tym okresie nowinki w technologii jak i samych standardach marketingu ulegają zazwyczaj znacznym zmianom wymuszając interwencję i konieczność modyfikacji starszych witryn. Nie wspominając oczywiście o samych kwestiach wizerunkowych, identyfikacji marki oraz zwykłej modzie, które również odbijają swój wpływ na strony www firm i przedsiębiorstw aktywnie i odpowiedzialnie funkcjonujących w internecie.
Modernizacja strony internetowej – oferta