Jak można wykorzystać druk ulotek poza funkcją reklamową w firmie?
Ulotki reklamowe znają wszyscy – stanowią olbrzymi segment rynku reklamowego i są podstawowym narzędziem w promowaniu biznesu. Ich elastyczna forma oraz rozmiar sprawiają, że dopasowują się do potrzeb jako klasyczne nośniki informacji.
Wizerunek rozdawanej ulotki reklamowej wpoił się do naszej świadomości tak mocno, że często pomijamy bardziej kreatywne zastosowania ich w naszym biznesie. W tym artykule postaramy się przybliżyć kilka takich pomysłów.
Ulotki reklamowe oferta – sprawdź
#1. Ulotka jako kartka okolicznościowa
Ulotkę reklamową możesz wykorzystać jako kartkę świąteczną lub okolicznościową – drukując ją na twardym i zdobionym papierze. Dodatki w postaci foliowania / lakierowania wybiórczego nadadzą jej wyjątkowego charakteru.
Ulotki w tej formie mogą być dystrybuowane bezpośrednio w punkcie sprzedażny lub wysyłane pocztą tradycyjną, zapakowane w dekoracyjne koperty.
#2. Ulotka jako dodatek do produktu
Ulotka może również rozszerzać interakcję z naszym produktem. Od zwykłej instrukcji obsługi, przez prezentację dodatkowych zastosowań po informacje o serwisie / warunkach zwrotu itp. Może być to również zwykłe podziękowanie za zakup, wyrażone w fizycznej formie.
#3. Ulotka jako przechowywacz daty
Data następnego przeglądu lub kolejnej wizyty w salonie – ulotki nadają się idealnie do przechowywania dat, gdyż ze względu na swój rozmiar – trudno je zapodziać. Łatwość ich przechowywania dodatkowo wzmacnia tą formę stosowania – na która powinny być wyczulone zwłaszcza punkty usługowe.
#4. Ulotka jako ponowne zaproszenie
Po zakończonej wizycie, ulotka przypominająca może skłonić klienta do ponownego odwiedzenia naszego punktu sprzedażowego lub usługowego. Może zawierać propozycje alternatywnych produktów / usług, z których dany klient w tym momencie nie korzystał – dodatkowo rozszerzając jego wiedzę na temat dostępnych w firmie możliowści.
#5. Ulotka jako książka kucharska
W sektorze gastronomicznym królują ulotki w formie menu. Ciekawą alternatywą są ulotki z przepisami – które klient restauracji może zabrać ze sobą do domu aby samodzielnie zmierzyć się z wybranym przepisem.
Co warte podkreślenia – nie muszą to być pozycje dostępne w sprzedaży, lecz nawiązujące motywem lub smakiem do oferty danej restauracji. Planując kampanię w ujęciu długoterminowym – możemy co tydzień proponować nową pozycję, które stały klient będzie mógł kolekcjonować.