GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Content marketing a reklama tradycyjna

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

11 maja, 2015

Czyli kilka słów na temat nowoczesnych metod promocji naszych biznesów.

Wszyscy jesteśmy w pewnym stopniu oswojeni z tradycyjną formę reklamy – jesteśmy bowiem nieustannie wystawieni na jej działanie, czy to w prasie, telewizji, internecie lub poprzez inne formy promocji. Podstawowe założenia są znane wszystkim a cel jest jeden – sprzedawać, sprzedawać i jeszcze raz sprzedawać.

Od kilku lat można jednak zaobserwować nowe narzędzie w postaci content marketingu, zyskujące coraz większe grono zwolenników opierających swoje strategie o tą formę promocji.

W tym artykule postaramy się przybliżyć oba pojęcia, wskazać różnice pomiędzy tymi terminami i ich zastosowanie w praktyce.

content-marketing-reklama-tradycyjna-1

Zacznijmy więc od prostych definicji

Reklama tradycyjna:

Skupia się na ekspozycji treści reklamowej konsumentowi i ma za zadanie bezpośrednie skłonienie go do podjęcia decyzji o zakupie. Reklamę tradycyjną cechuje zazwyczaj spójny i skompresowany przekaz na temat danego produktu lub oferty.

Jej oddziaływanie na konsumenta jest ograniczone czasowo i często narzucone odgórnie, nachalnie, bez jego woli.

Content marketing:

Jego ideą jest stopniowe budowanie zaufania metodą małych kroków, poprzez tworzenie i publikowanie treści przydatnych dla konsumenta. W przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej – jego celem nie jest bezpośrednie generowanie sprzedaży lecz kreowanie wartości dla konsumenta, która z biegiem czasu przyniesie wymierne zyski.

Tworzona treść jest zasobem samym w sobie i służy firmie przez bardzo długi czas.

Jak łatwo zauważyć, mamy więc w pewnym sensie dwa skrajne podejścia do kwestii generowania zysków. Jedno nastawione na “złapanie” klienta tu i teraz, podczas gdy drugie skupia się na tworzeniu “contentu”, który faktycznie okaże się komuś pomocny, zaciekawi i zapadnie w pamięć.

Reklama to reklama, prawda?

Niezupełnie. Wzrost znaczenia content marketingu jest bezpośrednio powiązany z rozrostem mediów społecznościowych i zmian w sposobie konsumowania treści przez internautów. Mało kto z nas zapewne szukając treści w sieci robi to w celu trafienia na reklamę, prawda? Szukamy informacji, rozrywki, ciekawostek, fachowych artykułów lub recenzji użytkowników – ponieważ te treści posiadają dla nas realną wartość praktyczną.

Chętniej podzielimy się z bliskimi ciekawym artykułem niż udostępnimy na naszych tablicach kolejną klasyczną reklamę obsmarowaną wytartymi sloganami i naciąganymi obietnicami.

Zobrazować można to najlepiej na przykładzie związków damsko-męskich. Czy bardziej jesteśmy skłonni podjąć ważną z naszego punktu widzenia decyzję po jednorazowej randce (tradycyjna reklama) czy po długotrwałym związku (content marketing)?

content-marketing-reklama-tradycyjna-2

Dlaczego warto tworzyć własne treści?

Jak już sobie powiedzieliśmy, czas oddziaływania reklamy tradycyjnej jest ograniczony. Wykupując kampanię w lokalnej gazecie, w momencie wydania jej nowego numeru jej skuteczność spada do zera i wymaga ponownego zainwestowania pieniędzy aby spowodować generowanie zainteresowania.

Artykuły publikowane np. na blogu mają znacznie dłuższą datę przydatności, często sięgającą kilku lat nim ich zawartość się zdezaktualizuje. W tym okresie mogą generować zainteresowanie, budować relację i ostatecznie skłaniać (lecz nie bezpośrednio) czytelnika do skorzystania z naszych produktów lub usług.

Jako konsumenci jesteśmy już w pewnym stopniu wyćwiczeni w odnajdywaniu chwytów sprzedażowych stosowanych przez marketerów. Jeśli czytamy ciekawy artykuł o poprawie stanu naszego zdrowia, który kończy się wezwaniem do zakupu suplementów diety lub innych magicznych środków, całość traci na znaczeniu – wiemy bowiem, że ktoś chce nam wcisnąć swój produkt i cała publikacja została zapewne napisana pod tym kątem.

Korzyści:

  • długoterminowe budowanie zaufania i relacji z konsumentem,
  • eksponowanie firmy jako znawcy tematu gałęzi rynku na jakim działa,
  • dzielenie się fachową, tematyczną wiedzą,
  • możliwość pokazania, że zależy nam na czymś więcej niż tylko pieniądzach,
  • tworzenie zawartości godnej udostępniania w mediach społecznościowych,
  • pozytywny wpływ na SEO i generowanie odwiedzin,
  • wyróżnienie się od konkurencji nastawionej tylko na sprzedaż,
  • tworzenie u konsumenta potrzeby powrotu i sprawdzenia “co nowego”.

 A co z reklamą tradycyjną?

Na szczęście nigdzie się nie wybiera, choć jej rola ulega zmianie. Jeśli już mamy stworzone ciekawe i unikalne treści dla naszych obecnych i przyszłych klientów – musimy ich o tym poinformować. Reklama tradycyjna w tym aspekcie sprawdza się idealnie z tą różnicą, że nie skupia się na natychmiastowym zawarciu transakcji, lecz nakierowuje konsumenta na przygotowaną przez nas zawartość.

Choć oczywiście zawsze będzie istnieć potrzeba szybkiego i natężonego “pchnięcia” oferty do szerokiego grona odbiorców. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb firmy i realizowanej strategii.

Podsumowanie

Content marketing pozwala wielu firmom na wyjście przed szereg i sprostanie potrzebom konsumenta nie wyrażanych bezpośrednio przez kupowane produkty. Klienci oczekują czegoś więcej poza sloganami i cyklicznymi obniżkami cen – chcą prawdziwej wartości i poczucia zaufania.

Wymaga to z naszej strony dużej dozy cierpliwości, zaangażowania oraz stałego produkowania artykułów, postów, filmów i innych treści z którymi konsument może obcować.  Ostatecznie jednak długoterminowe korzyści zwracają nakład pracy i zasobów poświęconych na realizowanie takiej formy promocji naszego biznesu.

Pewnie każdy z nas może podać tytuł ostatniego ciekawego artykułu jaki przeczytaliśmy – z podaniem nazwy produktu z ostatniej widzianej reklamy już tak łatwo pewnie nie będzie.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności