Ulotki reklamowe jako nośnik informacji dają zaskakująco dużo możliwości w doborze swojej formy i rozmiaru do naszego przekazu
Rodzaj ulotki reklamowej dobiera się zazwyczaj pod docelową ilość treści, które mają się znaleźć na projekcie. Im więcej chcemy przekazać, tym więcej powierzchni będziemy potrzebować aby zapewnić czytelną i atrakcyjną kompozycję dla odbiorcy ulotki.
Potrzebujesz ulotek – sprawdź naszą ofertę
Rodzaje ulotek reklamowych
Ulotki reklamowe można podzielić na cztery główne grupy:
- ulotki dwustronne,
- ulotki składane na pół,
- ulotki składane na trzy,
- harmonijki.
W zależności od możliwości technicznych drukarni – każdy format (np. A6-A4) może zostać wydrukowany w opisanych powyżej rodzajach. Ulotka A4 składana na pół będzie zawierać 4 strony A4 (format A4 po złożeniu) a Ulotka A4 składana na trzy, łącznie odda nam do dyspozycji aż 6 stron powierzchni (format A4 po złożeniu).
Elastyczność w doborze powierzchni pozwala skalować naszą kampanię reklamową w dowolny sposób i uwzględniając możliwości finansowe. Pozwala to również ulotkom na przejęcie pewnego terytorium należącego do katalogów firmowych – oferując jako nośnik sporo przestrzeni przy znacznie niższych kosztach druku.
Jak tworzymy ulotki reklamowe?
Wymiary ulotek reklamowych
Dla najpopularniejszych formatów ulotek, wymiary wyglądają następująco:
Ulotki dwustronne
- A6 (105 x 148 mm)
- A5 (148 x 210 mm)
- A4 (210 x 297 mm)
- A3 (297 x 420 mm)
- DL (99 x 210 mm)
- kwadrat (120 x 120 mm)
- kwadrat (150 x 150 mm)
- kwadrat (200 x 200 mm)
Ulotki składane na pół
Wymiary po rozłożeniu
- A6 (210 x 148 mm)
- A5 (296 x 210 mm)
- A4 (420 x 297 mm)
- A3 (594 x 420 mm)
- DL (198 x 210 mm)
- kwadrat (240 x 120 mm)
- kwadrat (300 x 150 mm)
- kwadrat (400 x 200 mm)
Ulotki składane na trzy
Wymiary po rozłożeniu
- A6 (315 x 148 mm)
- A5 (444 x 210 mm)
- A4 (630 x 297 mm)
- A3 (891 x 420 mm)
- DL (297 x 210 mm)
- kwadrat (360 x 120 mm)
- kwadrat (450 x 150 mm)
- kwadrat (600 x 200 mm)
Ulotki – FAQ pytania i odpowiedzi