GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Banery reklamowe – co musisz wiedzieć przed zamówieniem projektu?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

22 stycznia, 2022

Fizyczne banery reklamowe są popularną formą reklamy outdoorowej

Charakteryzują się przede wszystkim relatywnie niskim kosztem zaprojektowania i wydruku w stosunku do czasu oddziaływania na potencjalnego klienta. Raz wyprodukowany baner może nam posłużyć miesiącami a nawet latami – oferując niezwykle wysoką proporcję zwrotu do kosztów.

banery reklamowe co musisz wiedziec przed zamowieniem projektu

Jak z każdą formą reklamy – również i banery reklamowe muszą być zaprojektowane w profesjonalny sposób aby maksymalizować ich skuteczność.

Poniżej przedstawiamy kilka najistotniejszych kwestii, jakie powinieneś rozważyć zamawiając baner reklamowy. Informacje te będą pomocne projektantom w stworzeniu wizualizacji, która nie tylko będzie efektownie wyglądać lecz również efektywnie generować zainteresowanie konsumentów.

 

Nasza oferta – projektowanie banerów – sprawdź!

 

Co musisz wiedzieć przed zamówieniem projektu baneru reklamowego

#1. Miejsce umieszczenia baneru reklamowego

Lokalizacja Twojego baneru ma olbrzymi wpływ na sposób jego projektowania. Czy znajduje się na wysokości wzroku czy zawiśnie kilka metrów nad ziemią. Czy będzie blisko drogi czy być może w większej odległości od niej – to tylko niektóre aspekty, jakie należy wziąć pod uwagę.

To wszystko wpływa na sposób w jaki baner musi komunikować swój przekaz – czy klient ma czas na spokojnie przyswojenie jego treści (np. stojąc na przystanku) czy jedynie “rzuci okiem” będąc w ciągłym ruchu podczas jazdy.

#2. Rozmiar baneru reklamowego ma znaczenie

Większy baner to większa czytelność i skuteczność w przykuwaniu uwagi konsumentów. Choć oczywiście, zazwyczaj dostępna powierzchnia do jego umieszczenia jest ograniczona – powinniśmy się skłaniać ku większym rozmiarom niż ich mniejszym odpowiednikom. W kwestii kosztów różnice nie są astronomiczne i zwiększenie banera 200x100cm do 300x150cm – optycznie daje bardzo dużą różnicę.

#3. Prostota i minimalizm

Duży rozmiar, dużo miejsca to nie powód aby czynić z baneru ulotkę reklamową. Czas jaki klient poświęci na przyswojenie treści baneru reklamowego jest ograniczony (zwłaszcza jeśli porusza się samochodem) – im więcej tekstu, tym większa jego część nie zostanie odczytana. Wizualny chaos jaki spowoduje natłok informacji, dodatkowo utrudni ich odczytanie.

Baner wizualnie powinien być prosty i ograniczać treści do niezbędnego minimum. Czytelny przedmiot oferty, dane kontaktowe, logo firmy i element graficzny do przykucia uwagi. Tyle wystarczy.

#4. Kolor i kontrast w banerze reklamowym

Bardzo istotną częścią projektu baneru jest odpowiedni dobór kolorystyki oraz kontrastu – zwłaszcza w warstwie tekstowej komunikatu.

Psychologicznie jesteśmy zaprogramowani do reagowania na intensywne, jaskrawe kolory – które w naturalny sposób przyciągają naszą uwagę. O ile dana marka może używać stonowanej, pastelowej kolorystyki – banery powinny być “soczyste” aby optymalnie wzbudzać zainteresowanie i wychodzić na pierwszy plan z otoczenia.

Dobry balans kolorów wpływa również na kontrast – gdzie trzeba rozważyć czytelność treści w przypadku zmieniających się warunków atmosferycznych. Słabo kontrastujący tekst będzie nieczytelny przy dużym nasłonecznieniu i po prostu stopi się z tłem.

Czytaj więcej – kolor w reklamie.

#5. Jakie czcionki wybrać do baneru?

Odpowiedź jest prosta – czytelne! Zdecydowanie należy unikać krojów szeryfowych (np. Times New Roman), gdyż o ile wglądają estetycznie, są trudniejsze w odczytaniu niż ich bezszeryfowe odpowiedniki (np. Arial). Im grubszy format – tym lepiej. W projekcie nie powinno się również nadużywać ilości rodzajów czcionek, gdyż wygląda to mało profesjonalnie i komplikuje odczytanie przekazu.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności