Fizyczne banery reklamowe są popularną formą reklamy outdoorowej
Charakteryzują się przede wszystkim relatywnie niskim kosztem zaprojektowania i wydruku w stosunku do czasu oddziaływania na potencjalnego klienta. Raz wyprodukowany baner może nam posłużyć miesiącami a nawet latami – oferując niezwykle wysoką proporcję zwrotu do kosztów.
Jak z każdą formą reklamy – również i banery reklamowe muszą być zaprojektowane w profesjonalny sposób aby maksymalizować ich skuteczność.
Poniżej przedstawiamy kilka najistotniejszych kwestii, jakie powinieneś rozważyć zamawiając baner reklamowy. Informacje te będą pomocne projektantom w stworzeniu wizualizacji, która nie tylko będzie efektownie wyglądać lecz również efektywnie generować zainteresowanie konsumentów.
Nasza oferta – projektowanie banerów – sprawdź!
Co musisz wiedzieć przed zamówieniem projektu baneru reklamowego
#1. Miejsce umieszczenia baneru reklamowego
Lokalizacja Twojego baneru ma olbrzymi wpływ na sposób jego projektowania. Czy znajduje się na wysokości wzroku czy zawiśnie kilka metrów nad ziemią. Czy będzie blisko drogi czy być może w większej odległości od niej – to tylko niektóre aspekty, jakie należy wziąć pod uwagę.
To wszystko wpływa na sposób w jaki baner musi komunikować swój przekaz – czy klient ma czas na spokojnie przyswojenie jego treści (np. stojąc na przystanku) czy jedynie “rzuci okiem” będąc w ciągłym ruchu podczas jazdy.
#2. Rozmiar baneru reklamowego ma znaczenie
Większy baner to większa czytelność i skuteczność w przykuwaniu uwagi konsumentów. Choć oczywiście, zazwyczaj dostępna powierzchnia do jego umieszczenia jest ograniczona – powinniśmy się skłaniać ku większym rozmiarom niż ich mniejszym odpowiednikom. W kwestii kosztów różnice nie są astronomiczne i zwiększenie banera 200x100cm do 300x150cm – optycznie daje bardzo dużą różnicę.
#3. Prostota i minimalizm
Duży rozmiar, dużo miejsca to nie powód aby czynić z baneru ulotkę reklamową. Czas jaki klient poświęci na przyswojenie treści baneru reklamowego jest ograniczony (zwłaszcza jeśli porusza się samochodem) – im więcej tekstu, tym większa jego część nie zostanie odczytana. Wizualny chaos jaki spowoduje natłok informacji, dodatkowo utrudni ich odczytanie.
Baner wizualnie powinien być prosty i ograniczać treści do niezbędnego minimum. Czytelny przedmiot oferty, dane kontaktowe, logo firmy i element graficzny do przykucia uwagi. Tyle wystarczy.
#4. Kolor i kontrast w banerze reklamowym
Bardzo istotną częścią projektu baneru jest odpowiedni dobór kolorystyki oraz kontrastu – zwłaszcza w warstwie tekstowej komunikatu.
Psychologicznie jesteśmy zaprogramowani do reagowania na intensywne, jaskrawe kolory – które w naturalny sposób przyciągają naszą uwagę. O ile dana marka może używać stonowanej, pastelowej kolorystyki – banery powinny być “soczyste” aby optymalnie wzbudzać zainteresowanie i wychodzić na pierwszy plan z otoczenia.
Dobry balans kolorów wpływa również na kontrast – gdzie trzeba rozważyć czytelność treści w przypadku zmieniających się warunków atmosferycznych. Słabo kontrastujący tekst będzie nieczytelny przy dużym nasłonecznieniu i po prostu stopi się z tłem.
Czytaj więcej – kolor w reklamie.
#5. Jakie czcionki wybrać do baneru?
Odpowiedź jest prosta – czytelne! Zdecydowanie należy unikać krojów szeryfowych (np. Times New Roman), gdyż o ile wglądają estetycznie, są trudniejsze w odczytaniu niż ich bezszeryfowe odpowiedniki (np. Arial). Im grubszy format – tym lepiej. W projekcie nie powinno się również nadużywać ilości rodzajów czcionek, gdyż wygląda to mało profesjonalnie i komplikuje odczytanie przekazu.