GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Banery reklamowe – co musisz wiedzieć?

BLOG
JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

22 stycznia, 2022

Fizyczne banery reklamowe są jedną z najpopularniejszych form reklamy outdoorowej

Charakteryzują się przede wszystkim relatywnie niskim kosztem zaprojektowania i wydruku w stosunku do czasu oddziaływania na potencjalnego klienta. Raz wyprodukowany baner może nam posłużyć miesiącami a nawet latami – oferując niezwykle pozytywną  proporcję efektów do kosztów.

Banery Reklamowe Co Musisz Wiedziec Reklama Projekt Druk

Jak z każdą formą reklamy – również i banery reklamowe muszą być zaprojektowane w profesjonalny sposób aby maksymalizować ich skuteczność. Poniżej przedstawiamy kilka najistotniejszych kwestii, jakie powinieneś rozważyć zamawiając baner reklamowy.

Informacje te będą pomocne projektantom w stworzeniu wizualizacji, która nie tylko będzie efektownie wyglądać lecz również efektywnie generować zainteresowanie konsumentów.

 

Banery reklamowe – sprawdź ofertę!

 

1. Co to jest baner reklamowy?


Baner reklamowy to forma reklamy wizualnej, która ma za zadanie przyciągnąć uwagę odbiorcy i przekazać mu komunikat promocyjny.

Jest to zazwyczaj duża płachta materiału (najczęściej winylu, ale też siatki mesh czy tkaniny poliestrowej) z nadrukowaną grafiką i tekstem. Spotyka się je w przestrzeni publicznej – na budynkach, ogrodzeniach, przy drogach, na targach czy w punktach sprzedaży.

Służą do informowania o promocjach, wydarzeniach, budowania świadomości marki lub wskazywania lokalizacji firmy. Ich głównymi cechami są duża widoczność i trwałość (odporność na warunki atmosferyczne).

Co To Jest Baner Reklamowy

2. Czy banery reklamowe są skuteczne?


Tak – są formą reklamy “zrób i zapomnij”, która nie wymaga od nas specjalnej uwagi. Czas oddziaływania baneru jest równy czasowi jego ekspozycji – idąc w lata przed koniecznością jego odświeżenia.

Istotnymi czynnikami wpływającymi na skuteczność banerów jest ich lokalizacja i sposób zaprojektowania grafiki i przekazu. Czy znajduje się on na wysokości wzroku czy zawiśnie kilka metrów nad ziemią? Czy będzie blisko drogi czy być może w większej odległości od niej – to tylko niektóre aspekty, jakie należy wziąć pod uwagę.

To wszystko wpływa na sposób w jaki baner reklamowy musi komunikować swój przekaz – uwzględniając czy klient ma czas na spokojnie przyswojenie jego treści (np. stojąc na przystanku) lub jedynie “rzuci okiem” będąc w ciągłym ruchu podczas jazdy samochodem.

3. Jaki rozmiar baneru reklamowego wybrać?


Większy baner to większa czytelność i skuteczność w przykuwaniu uwagi. Choć oczywiście, zazwyczaj dostępna powierzchnia do jego umieszczenia jest ograniczona – powinniśmy się skłaniać ku większym rozmiarom niż ich mniejszym odpowiednikom.

W kwestii kosztów różnice nie są astronomiczne i zwiększenie banera 200x100cm do 300x150cm – optycznie daje bardzo dużą różnicę a nie nadwyręża portfela.

Do najpopularniejszych formatów należą: 200 x 100cm oraz 300 x 150 cm.

Jaki Rozmiar Baneru Reklamowego Wybrac

4. Jak powinna wyglądać grafika baneru?


Duży rozmiar to dużo miejsca, ale nie powód aby czynić z baneru ulotkę reklamową. Czas jaki klient poświęci na przyswojenie treści baneru reklamowego jest ograniczony (zwłaszcza jeśli porusza się samochodem) – im więcej tekstu, tym większa jego część nie zostanie odczytana. Wizualny chaos jaki spowoduje natłok informacji dodatkowo utrudni ich odczytanie.

Baner wizualnie powinien być prosty i ograniczać treści do niezbędnego minimum. Czytelny przedmiot oferty, dane kontaktowe, logo firmy i element graficzny do przykucia uwagi. Tyle wystarczy.

5. Jakie kolory baneru wybrać?


Bardzo istotną częścią projektu baneru jest odpowiedni dobór kolorystyki oraz kontrastu – zwłaszcza w warstwie tekstowej komunikatu.

Psychologicznie jesteśmy zaprogramowani do reagowania na intensywne, jaskrawe kolory – które w naturalny sposób przyciągają naszą uwagę. O ile dana marka może używać stonowanej, pastelowej kolorystyki – banery powinny być “soczyste” aby optymalnie wzbudzać zainteresowanie i wychodzić na pierwszy plan z otoczenia.

Dobry balans kolorów wpływa również na kontrast – gdzie należy rozważyć czytelność treści w przypadku zmieniających się warunków atmosferycznych lub odległości od odbiorcy. Słabo kontrastujący tekst będzie nieczytelny przy dużym nasłonecznieniu i po prostu stopi się z tłem.

Czytaj więcej – kolor w reklamie.

6. Jakie czcionki wybrać dla baneru reklamowego?


Odpowiedź jest prosta – czytelne!

Zdecydowanie należy unikać krojów szeryfowych (np. Times New Roman), gdyż o ile wglądają estetycznie, są trudniejsze w odczytaniu niż ich bezszeryfowe odpowiedniki (np. Arial). Im grubszy format – tym lepiej. W projekcie nie powinno się również nadużywać ilości rodzajów czcionek – gdyż wygląda to mało profesjonalnie i komplikuje odczytanie przekazu.

Ile Kosztuje Baner Reklamowy

7. Ile kosztuje projekt i wykonanie banera reklamowego?


Ceny będą różnić się w zależności od wykonawcy i specyfikacji druku.

  • Projekt graficzny: Od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za prosty baner.
  • Wykonanie (druk): Zależy od rozmiaru, materiału, techniki druku i nakładu. Kilkadziesiąt do kilkuset złotych za standardowy baner winylowy.

8. Czy można wykonać baner reklamowy samodzielnie?


Tak, ale to nie najlepszy pomysł. Obecnie dostępne są dziesiątki narządzi – w tym rozwiązania AI, które pomogą we własnoręcznym stworzeniu baneru reklamowego.

Sedno tkwi jednak w tym, że nie chodzi o samo stworzenie baneru co o jego skuteczność. Koszty wykonania projektu przez profesjonalnego grafika nie są olbrzymie a jego doświadczenie i praktyka mogą pomóc nam ustrzec się przed popełnieniem błędów, które staną się oczywiste dopiero po wydruku i ekspozycji.


Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od firmowych stron www przez projeky graficzne dla firm - ulotek, plakatów, wizytówek, banerów reklamowych oraz innych materiałów wizualnych i wizerunkowych.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów

Oferta usług