GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Co zrobić po uruchomieniu strony internetowej?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

7 lipca, 2014

Kilka tygodni prac i oto jest, upragniona i wymarzona strona internetowa! Przebrnąłeś przez etap projektowania, dostarczyłeś materiały i dotrzymałeś wymaganych terminów. Niewątpliwie jest to okazja do świętowania – osiągnąłeś swój cel. Po chwilach celebracji musimy jednak w końcu powrócić do rzeczywistości 🙂

Uruchomienie strony www to początek przygody

Zakończenie realizacji nie zakańcza twojej pracy nad witryną. Nadal potrzebujesz przyciągnąć odwiedzających aby następnie przekonwertować ich na swoich klientów. Bez ruchu na stronie nie spełni ona żadnej ze swoich funkcji: informacyjnej, sprzedażowej czy promocyjnej. Ale bez obaw mamy dla ciebie kilka rad, od których możesz zacząć. Zarządzanie własną stroną wymaga pewnego stopnia zorganizowania. Każda witryna jest inna i użytkownicy odwiedzają je z różnych powodów. Kluczem do sukcesu jest, eksperymentowanie, odnalezienie swojego sposobu i finalnie – jego udoskonalenie.

Firmowe strony internetowe – oferta GrupaPNS

nowa-strona-www-porady

1. Wypromuj swoją stronę!

O swojej nowej witrynie możesz poinformować dotychczasowych klientów i partnerów biznesowych, udostępnić ją wśród znajomych na profilach społecznościowych lub skorzystać z płatnej reklamy np. w wyszukiwarkach. Warto również dodać informację w stopce mailowej oraz zaplanować aktualizację materiałów firmowych. Zamiast wysyłać do klientów bezpośrednio jakieś materiały – zamieszczaj je na stronie i wysyłaj do nich link. Być może, przy okazji zainteresują się dodatkową usługa lub produktem. Jeśli strona jest “świeża” tzn. dopiero co powstała a nie była modernizowana – jest to istotne, gdyż w sieci niema żadnych linków kierujących internautów do niej i początkowo jej odwiedziny będą bardzo niskie. Pomocne w tym celu mogą być katalogi SEO, które w pewien “sztuczny” sposób podbijają pozycję witryny w rankingu: Katalog Linuxiarzy

2. Sprawdzaj statystyki odwiedzin

Przynajmniej raz w miesiącu warto zajrzeć do statystyk ruchu na stronie. Dostarczą ci one ciekawych i szczegółowych informacji ma temat zachowań odwiedzających.

  • Czego szukali w Google, że trafili na twoją stronę?
  • z jakiej innej witryny przyszli?
  • jakie podstrony czytali najchętniej?
  • ile ich było w tym miesiącu?

Mając wgląd w takie dane możesz określić, czy działania jakie podejmujesz przynoszą efekt w postaci wzrostu odwiedzin, czy wręcz przeciwnie – odstraszają twoich klientów. Dzięki nim lepiej zrozumiesz swoich klientów, być może odkryjesz dlaczego skupiają się jedynie na pewnych fragmentach twojej oferty lub zupełnie niema od nich odzewu. sledz-statystyki-odwiedzin-strony

3. Sprawdzaj swoją pozycję w wyszukiwarce

Świeża strona www dodana do indeksu Google dostaje tymczasowy bonus do pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie jest to jednak regułą i dla fraz o dużej konkurencyjności twoja strona może pokazać się dopiero na dalszych stronach wyników. Googlowanie słów kluczowych i odszukiwanie swojej witryny pozwoli ci na oszacowanie pozycji względem konkurencji jak również jej zmiany wraz z czasem wprost określą czy dostatecznie pracujesz nad swoją stroną. Odnośnie tematu PR, pozycji witryny i domowych sposobów jej zmiany pisaliśmy tutaj: Zrób to sam z PNS! Page Rank i twoja strona internetowa.

4. Zacznij tworzyć nowe treści i przerabiaj stare

Nic tak nie odstrasza klienta jak brak nowych treści na witrynie. Wychodzi z założenia, że jeśli przeczytał wszystko raz, to niema powodu aby zaglądać do niej regularnie – wszakże nic się nie zmienia. Tak, wiemy że spędziłeś ostatnie tygodnie na pisaniu treści na swoją nową stronę www i nie chcesz słyszeć o ich zmienianiu. Jednak dopiero po uruchomieniu witryny można ocenić na ile te treści są skuteczne, na ile przyciągają uwagę odwiedzającego i w rezultacie dają ci klienta. Warto pamiętać iż treści w internecie działają nieco inaczej niż w “klasycznych” mediach. Mogłeś napisać świetny post na blogu 2 lata temu i do dziś może on codziennie pracować dla ciebie – generując odwiedziny z wyszukiwarek czy innych stron na których ktoś zamieścił link do  twojego artykułu. tresci-na-strone-www

5. Zachowaj spokój

Jeśli zaczynasz dopiero swoją przygodę z firmową stroną www, zwłaszcza po lekturze tego artykułu możesz czuć się przytłoczony koniecznością stałej pracy nad nią. Oczywiście jest to twój wybór, lecz w obecnej formie internetu i obecności firm w sieci zwykłe stworzenie witryny  i jej podpięcie pod domenę już dawno nie wystarcza. Klienci oczekują więcej, ponieważ “więcej” dostarczają im inni konkurenci na rynku. W rezultacie każdy, kto tego nie robi traci w ich oczach.  W zależności od formy, złożoności i wielkości witryny tego typu działania mogą zająć od godziny pracy tygodniowo po pełno etatowy nadzór. Zacznij powoli i ustal sobie cel – 1 nowa treść/post/podstrona miesięcznie i stopniowo, wraz z oswojeniem się z takim systemem – zwiększaj częstotliwość.

6. Myśl o stronie długofalowo

Wielu właścicieli witryn traktuje swoje strony jak jednorazowe zapytania ofertowe. Klient wchodzi – zapoznaje się z ofertą – kupuje lub odchodzi. Mało z nich rozważa użycie swojej strony internetowej  jako miejsca, gdzie obecni i przyszli klienci będą mogli czerpać wiedzę z danej dziedziny lub poznawać najnowsze trendy i wiadomości branżowe. Innymi słowy z perspektywy kupującego, jeśli nie jest on zainteresowany ofertą – już na tą stronę nie wróci. Kilka miesięcy po jej uruchomieniu zastanów się jakie funkcje mógłbyś dodać aby jeszcze lepiej strona spełniała swoje cele. Zapytaj klientów czego im na niej brakuje, wyciągnij wnioski ze statystyk ruchu. Modernizuj stale a nie raz na X lat.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności