GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo
Odkrywaj

Dlaczego warto stosować ulotki reklamowe?

BLOG
JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

1 sierpnia, 2025

Ulotki pomimo upływu lat i wszechobecnej cyfryzacji są nadal jednym z najbardziej uniwersalnych narzędzi promocji i reklamy

Używamy ich w komunikacji z klientami, do poszukiwania nowych okazji na biznes, rekrutacji pracowników czy promowania naszych wydarzeń i eventów. Ulotki są bardzo wszechstronnym nośnikiem informacji, którego funkcjonowanie jest zrozumiałe dla każdego konsumenta – niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania, wykształcenia czy nawyków.

Pomimo boomu w sektorze reklamy internetowej – jej tradycyjne, fizyczne formy jak ulotki nadal cieszą się dużą popularnością wśród firm i organizacji.

W tym artykule podamy 5 powodów, dla których warto korzystać z ulotek reklamowych w swoich działaniach marketingowych.

 

Projektowanie ulotek reklamowych – oferta 

Ulotki Reklamowe 5 Powodow Dlaczego Warto Je Stosowac

 

 

1. Wszyscy potrafią korzystać z ulotek


W dobie mobilnego dostępu do sieci łatwo zapomnieć, że istnieje również pokaźna (choć malejąca) grupa konsumentów która nie korzysta regularnie z internetu. Co więcej -nie każdy interesujący nas klient musi być użytkownikiem serwisu w którym chcemy akurat przeprowadzić kampanię reklamową.

Ulotka pozwala nam na nieco bardziej “indywidualny” czas z konsumentem i jego uwagą, podczas gdy w internecie jest on nieustannie bombardowany różnego rodzaju ofertami wśród których nasza będzie tylko jedną z tysięcy.

Ulotki nie mają ograniczeń co do grupy wiekowej, wykształcenia czy zaplecza technicznego odbiorcy – korzystanie z nich więc nie wymaga pokonywania barier przez potencjalnego klienta.

 

Ulotki reklamowe – co musisz wiedzieć?

 

2. Ulotki są tanią i skalowalną formą reklamy


Przygotowanie ulotek reklamowych do dystrybucji nie jest skomplikowanym i drogim procesem. Potrzebować będziemy projektu graficznego ulotki, którego wykonanie najlepiej zlecić profesjonalistom w celu maksymalizowania efektu i zwrotu z poniesionych na kampanię nakładów.

Posiadając gotowy projekt, możemy zrealizować jego druk w dowolnej ilości sztuk, dobierając rodzaj papieru i dodatkowe uszlachetnienia jeśli chcemy aby nasza ulotka lub folder reklamowy były bardziej “wow”. W zależności od nakładu i specyfikacji druku – koszt wydruku wynosi od kilkudziesięciu do kilkuset złotych przy już dużych nakładach liczonych w tysiącach egzemplarzy.

3. Ulotki reklamowe pozwalają dobrać format do potrzeb


Ulotki sprawdzą się gdy potrzebujesz przekazać klientowi krótką informację o promocji, jak również gdy ilość treści będzie znacznie większa objętościowo. Ulotki funkcjonują w wielu formatach i formach składania – od DL, przez A6, A5, A4 w formach 2 stronnych i składanych na pół lub trzy.

Pozwala to dopasować format pod oczekiwania i realnie pomieścić nawet 6 stron A4 treści w wariancie składanych folderów. Idealne rozwiązanie gdy nie chcemy inwestować w klasyczne katalogi, ale przekazać coś fizycznego klientowi.

 

Jakie są wymiary i rodzaje ulotek reklamowych?

 

4. Ulotki mogą być wykorzystywane na wiele sposobów


Ulotki są tylko nośnikiem – czym go zapełnimy i w jakim celu, zależy tylko od nas. Wśród popularnych zastosowań ulotek możemy wymienić:

  • Ulotki promocyjne i rabatowe,
  • vouchery,
  • podziękowania za zakup,
  • instrukcje obsługi,
  • przechowywacz daty “save the date”,
  • prezentacje produktów,
  • zakładki do książek,
  • opinie klientów,
  • i inne.

 

Ulotki – FAQ pytania i odpowiedzi

 

5. Ulotki zostają z klientem na dłużej


Fizyczna format ulotek pozwala potencjalnemu klientowi na zachowanie ich na później – w celu zapoznania się z przekazem w dogodnych dla niego warunkach lub nawiązania kontaktu z firmą gdy w przyszłości pojawi się taka potrzeba. W przeciwieństwie do form reklamy internetowej, która bazuje na efekcie “tu i teraz”, ulotki mogą generować leady sprzedażowe na długo po zakończeniu ich dystrybucji.

Dobrym pomysłem jest tutaj dołączanie formy rabatu “z ulotką”, co zachęca odbiorcę do zachowania jej przy sobie.


Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od firmowych stron www przez projeky graficzne dla firm - ulotek, plakatów, wizytówek, banerów reklamowych oraz innych materiałów wizualnych i wizerunkowych.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów

Oferta usług