Ulotki pomimo upływu lat i wszechobecnej cyfryzacji są nadal jednym z najbardziej uniwersalnych narzędzi promocji i reklamy
Używamy ich w komunikacji z klientami, do poszukiwania nowych okazji na biznes, rekrutacji pracowników czy promowania naszych wydarzeń i eventów. Ulotki są bardzo wszechstronnym nośnikiem informacji, którego funkcjonowanie jest zrozumiałe dla każdego konsumenta – niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania, wykształcenia czy nawyków.
Pomimo boomu w sektorze reklamy internetowej – jej tradycyjne, fizyczne formy jak ulotki nadal cieszą się dużą popularnością wśród firm i organizacji.
W tym artykule podamy 5 powodów, dla których warto korzystać z ulotek reklamowych w swoich działaniach marketingowych.
Projektowanie ulotek reklamowych – oferta
Spis treści
1. Wszyscy potrafią korzystać z ulotek
W dobie mobilnego dostępu do sieci łatwo zapomnieć, że istnieje również pokaźna (choć malejąca) grupa konsumentów która nie korzysta regularnie z internetu. Co więcej -nie każdy interesujący nas klient musi być użytkownikiem serwisu w którym chcemy akurat przeprowadzić kampanię reklamową.
Ulotka pozwala nam na nieco bardziej “indywidualny” czas z konsumentem i jego uwagą, podczas gdy w internecie jest on nieustannie bombardowany różnego rodzaju ofertami wśród których nasza będzie tylko jedną z tysięcy.
Ulotki nie mają ograniczeń co do grupy wiekowej, wykształcenia czy zaplecza technicznego odbiorcy – korzystanie z nich więc nie wymaga pokonywania barier przez potencjalnego klienta.
Ulotki reklamowe – co musisz wiedzieć?
2. Ulotki są tanią i skalowalną formą reklamy
Przygotowanie ulotek reklamowych do dystrybucji nie jest skomplikowanym i drogim procesem. Potrzebować będziemy projektu graficznego ulotki, którego wykonanie najlepiej zlecić profesjonalistom w celu maksymalizowania efektu i zwrotu z poniesionych na kampanię nakładów.
Posiadając gotowy projekt, możemy zrealizować jego druk w dowolnej ilości sztuk, dobierając rodzaj papieru i dodatkowe uszlachetnienia jeśli chcemy aby nasza ulotka lub folder reklamowy były bardziej “wow”. W zależności od nakładu i specyfikacji druku – koszt wydruku wynosi od kilkudziesięciu do kilkuset złotych przy już dużych nakładach liczonych w tysiącach egzemplarzy.
3. Ulotki reklamowe pozwalają dobrać format do potrzeb
Ulotki sprawdzą się gdy potrzebujesz przekazać klientowi krótką informację o promocji, jak również gdy ilość treści będzie znacznie większa objętościowo. Ulotki funkcjonują w wielu formatach i formach składania – od DL, przez A6, A5, A4 w formach 2 stronnych i składanych na pół lub trzy.
Pozwala to dopasować format pod oczekiwania i realnie pomieścić nawet 6 stron A4 treści w wariancie składanych folderów. Idealne rozwiązanie gdy nie chcemy inwestować w klasyczne katalogi, ale przekazać coś fizycznego klientowi.
Jakie są wymiary i rodzaje ulotek reklamowych?
4. Ulotki mogą być wykorzystywane na wiele sposobów
Ulotki są tylko nośnikiem – czym go zapełnimy i w jakim celu, zależy tylko od nas. Wśród popularnych zastosowań ulotek możemy wymienić:
- Ulotki promocyjne i rabatowe,
- vouchery,
- podziękowania za zakup,
- instrukcje obsługi,
- przechowywacz daty “save the date”,
- prezentacje produktów,
- zakładki do książek,
- opinie klientów,
- i inne.
Ulotki – FAQ pytania i odpowiedzi
5. Ulotki zostają z klientem na dłużej
Fizyczna format ulotek pozwala potencjalnemu klientowi na zachowanie ich na później – w celu zapoznania się z przekazem w dogodnych dla niego warunkach lub nawiązania kontaktu z firmą gdy w przyszłości pojawi się taka potrzeba. W przeciwieństwie do form reklamy internetowej, która bazuje na efekcie “tu i teraz”, ulotki mogą generować leady sprzedażowe na długo po zakończeniu ich dystrybucji.
Dobrym pomysłem jest tutaj dołączanie formy rabatu “z ulotką”, co zachęca odbiorcę do zachowania jej przy sobie.
Odkrywaj








