Strona internetowa producenta lub zakładu produkcyjnego różni się funkcjonalnie od klasycznej witryny firmowej
Strony www tego typu są zazwyczaj bardzo rozbudowane treściowo i asortymentowo – wymagając łączenia zarówno elementów sprzedażowych dla klientów, jak i wizerunkowych dla potencjalnych kontrahentów. Technicznie więc wymagają one integracji i współgrania ze sobą kilku istotnych systemów – niedostrzegalnych gdy witryna jest dobrze zaprojektowana, a jakże potrzebnych gdy ich brakuje.
OFERRTA – Strony internetowe dla producentów / zakładów produkcji
Spis treści
Jak można zaprojektować stronę www producenta?
Strony www są medium bardzo elastycznym i dobór formy naszej witryny może być dowolny, choć powinien opierać się na kilku istotnych czynnikach. Podjęta decyzja będzie bowiem miała wpływ na sam przekaz dla odbiorcy lecz również wpłynie na łatwość lub skomplikowanie przy późniejszym zarządzaniu treściami.
Istotnymi elementami są:
- Ile produktów przewidujemy?
- Czy są one indywidualne czy mogą być łączone w grupy?
- Czy chcemy prezentować każdy produkt indywidualnie?
- Czy potrzebujemy funkcje specjalne np. blog?
- Jak złożone będą treści produktów – czy będą opisy, tabele, galerie itd. ?
- Jak często będzie zmieniał się asortyment?
Określamy tu stopień złożoności samego serca strony www producenta – katalogu produktów. Niejednokrotnie lepszą decyzją jest ograniczenie ambicji względem prezentacji produktów aby w przyszłości edycja oferty nie była monumentalnym wyzwaniem zajmującym tygodnie – aspekt o którym rzadko myśli się przy tworzeniu now3j strony.
Opieka i obsługa nad stroną internetową – dlaczego firmy ją wybierają?
Jakie funkcje powinna zawierać strona www producenta?
Przyjrzyjmy się zatem jakie możliwości daje nam strona www producenta pod kątem mechanizmów jej działania.
Katalog produktów
Katalog produktów powinien mieć hierarchiczną i logiczną strukturę treści – konkretne działy, kategorie i pod-kategorie oraz przypisane do nich produkty powinny być czytelne w nawigacji. Przekłada się to ponadto na pozytywny aspekt SEO i pozycjonowania każdej indywidualnej kategorii w wyszukiwarce.
Indywidualne strony produktów
Optymalnie każdy produkt powinien mieć swoją indywidualną podstronę z samodzielnym adresem URL. Pozwala to praktycznie udostępniać informacje o produkcie oraz pozycjonować asortyment.
Jak dana strona produktu będzie wyglądać – to już zależy od obranej koncepcji witryny. Może być ona standaryzowana na przestrzeni całego katalogu lub różnicowana w zależności od typu, cech lub kategorii nadrzędnej.
Wyszukiwarka
Sprawna wyszukiwarka pozwala szybko odnaleźć konkretny produkt lub kategorię. Przyspiesza proces nawigowania po witrynie i zasięg dotarcia do asortymentu przez użytkownika.
Formularz zamówienia / kontaktu
Łatwo dostępny – dla szybkiego zakupu lub zadania pytania bezpośrednio przez stronę www.
Dział z plikami do pobrania
W przypadku potrzeby udostępniania dokumentów, instrukcji lub specyfikacji w formie plików PDF, DOC lub innych formatów.
Wersje językowe strony www – jaką opcję wybrać?
Jeżeli istnieje potrzeba implementacji na stronie internetowej dodatkowych wersji językowych, można rozwiązać to dwojako.
Pierwszą metodą jest implementacja translatora treści, który “na żywo” przetłumaczy zawartość witryny na dowolny język. Jest to szybka i kosztowo efektywna opcja – acz jak wiadomo, jakość takiej formy tłumaczeń może być różna.
Druga metoda opiera się na “klasycznym” tłumaczeniu treści – tworzeniu osobnych podstron dla tekstów w danym języku i ich ręczne uzupełnianie. Mamy wtedy pełną kontrolę nad zawartością językową ale w zależności od rozmiaru katalogu i liczby języków – metoda ta może być bardzo absorbująca czasowo.
Warto w tym miejscu również nadmienić, że tłumaczenie automatyczne nie powoduje indeksowania daje podstrony w tym języku. Dla Google nasza witryna będzie więc działać jedynie w jej rodzimym języku.
Co to jest responsywna strona internetowa – Responsive Web Design?
Obsługa strony www dla producenta – co można zyskać?
Wsparcie w postaci obsługi / opieki nad stroną internetową pozwala odciążyć pracowników firmy z zadań związanych z zarządzaniem witryną. Przy relatywnie niskim koszcie otrzymujemy szereg dodatkowych usług – od elementów podstawowych jak edycja treści, poprzez backup danych czy serwis awaryjny.
Istotnym elementem jest tu czas – zmiany są wprowadzane szybciej, problemy rozwiązywane na bieżąco i nie wymagają ustaleń czy negocjacji cenowych.
Obsługa stron internetowych dla firm – oferta