GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo
Odkrywaj

Kiedy modernizować stronę www firmy?

BLOG
JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

14 lipca, 2025

10 Symptomów, że czas na modernizację strony internetowej

Każdy z nas w drodze do pracy lub sklepu mija budynki, którym w najlepszym wypadku przydałoby się odrobinę świeżej farby. Zwykle nie zwracamy na nie uwagi w aż tak znacznym stopniu aby się tym przejmować, jednak uczucie niepokoju narasta wraz z koniecznością załatwienia w takim przybytku kilku spraw natury biznesowej.

Kiedy Modernizowac Strone Www Firmy

Analogicznie sprawa wygląda w przypadku firmowej strony www – niby jest, jakoś działa ale jak właściwie nas reprezentuje? Czy już zdążył nadgryźć ją  internetowy ząb czasu? A musicie wiedzieć, że w internecie i reklamie czas upływa bardzo szybko…

W tym artykule postaramy się podać 10 symptomów, których wystąpienie powinno zmotywować Cię do modernizacji strony internetowej.

 

Modernizacja strony internetowej – oferta

 

Czym jest modernizacja strony www?


Modernizacja strony www jest kompleksowym procesem mającym na celu poprawienie wielu aspektów funkcjonowania witryny internetowej. Od jej warstwy wizualnej i użytkowej – jak prezentacja i struktura treści. Po jej aspekty techniczne – jak optymalizacja SEO, optymalizacja czasu ładowania czy wdrażanie nowych funkcjonalności.

Jednak niepoprawnie przeprowadzona modernizacja może dać zupełnie odwrotny efekt – częściowo lub całkowicie uszkadzając witrynę lub wpływając na spadek wypracowanej pozycji w wyszukwiarce.

1. Data w stopce strony www jest starsza niż 5 lat


Edycja tego elementu jest zazwyczaj bardzo prosta – ot zmiana daty, jednak często stanowi to identyfikator dla klienta iż dana witryna została bez opieki. W jego świadomości pojawiają się pytania – czy firma nadal istnieje? Czy dane są aktualne? Czy oferta nadal obowiązuje? Drobnostka, która może kosztować nas wiele pieniędzy przez utratę kontaktów lub bezpośrednich zamówień.

2. Strona startowa to animowane intro / powitanie


Pewien relikt z czasów fascynacji, że w przeglądarce internetowej coś może się poruszać. Z punktu widzenia wyszukiwarek jak Google, daje to błędny i  negatywny sygnał iż na twojej stronie głównej niema żadnej wartościowej treści. Z perspektywy klienta – taki ekran tylko go denerwuje, bo kto po raz 236 chciałby oglądać to samo a intro aby przejść do interesujących go informacji?

3. Istotna treść na twojej witrynie znajduje się w plikach graficznych


Google i inne wyszukiwarki nie potrafią czytać z obrazów! Nie przeczytają więc informacji tekstowych w nich zawartych. Jeżeli są to treści na których ci zależy – nie będą one uwzględnione w ocenie i umieszczeniu strony wyżej   wynikach wyszukiwania.

Jest to oczywisty błąd z perspektywy współczesnego web designu.

4. Treść na twojej stronie internetowej jest nieedytowalna


System CMS daje duże możliwości zarządzania witryną oraz oferuje osobie nawet bez fachowej wiedzy pewną dozę swobody w edycji treści i elementów strony www. Czasy 5-stronnych witryn “gotowców” odeszły dawno w niepamięć – praca nad witryną jak i samą firmą bowiem nigdy się nie kończy.

 

Obsługa stron www dla firm – oferta

 

5. Strona www wygląda na bardzo małą na współczesnych monitorach


Prawdopodobnie jeden z najłatwiejszych do zauważenia symptomów przestarzałej strony – powodem takiego stanu rzeczy jest fakt iż w przeszłości monitory obsługiwały mniejsze rozdzielczości ekranu niż jest to możliwe obecnie. Dlatego też strona wykonana kilka(naście) lat temu może sprawiać wrażenie “węższej” na nowszej jakości sprzęcie. Brak wersji responsywnych również odgrywa tutaj duże znaczenie.

6. Na stronie znajduje się widoczny licznik odwiedzin


Kolejny gadżet z przeszłości, który służy tylko i wyłącznie łechtaniu własnego ego i nie pełni żadnej funkcji użytecznej z punktu widzenia klienta. Współczesne narzędzia do śledzenia ruchu na witrynie pozwalają na uzyskanie znacznie obszerniejszych i dokładniejszych danych niż staromodny licznik odwiedzin.

7. Strona www jest nieresponsywna


Responsywność to sposób projektowania stron www, pozwalający im dostosowywać się do ekranów urządzeń przenośnych. Jest to współcześnie standard w web designie i istotny element rankujący dla wyszukiwarki Google. Ponadto ponad połowa ruchu w sieci odbywa się za pośrednictwem smartphonów – wykluczając Cię z olbrzymiej grupy potencjalnych klientów.

 

Co to jest responsywna strona internetowa – Responsive Web Design?

 

Responsywne Strony Internetowe O Ekranach Twoich Klientow Mi

8. Coś się “rozsypało”


Kolejną oznaką przestarzałej strony www jest fakt iż witryny pisane pod starsze przeglądarki mogą czasami nam się “rozjechać” z powodu różnic w stosowanych rozwiązaniach i standardach obowiązujących przy współczesnym projektowaniu stron www oraz ich wyświetlaniu na nowoczesnych przeglądarkach.

Czasami drobne różnice w interpretacji kodu strony powoduję duże zmiany w sposobie jej prezentacji na żywo.

9. Strona działa wolno i długo się ładuje


Optymalizacja prędkości to kolejny ważny element oceny stanu technicznego strony www. Im wolniejsza witryna, tym większą frustrację powoduje u klienta i traci użytkowników. Szybkość witryny ma bardzo duże znaczenia w pozycjonowaniu jej w wynikach wyszukiwania.

Źródeł spowolnienia może być wiele – od starego kodu witryny, uwarunkowań serwera lub stosowanych przestarzałych technologii.

 

Optymalizacja strony internetowej – co musisz wiedzieć?

 

10. Twoja konkurencja już dokonała aktualizacji


Może być to najmniej oczywiste, ale czasami warto porozglądać się po “dobrych” stronach konkurencji, porównać ją ze swoją witryną i samodzielnie wyciągnąć wnioski z obserwacji.

Strona www powinna zawsze odzwierciedlać aktualną filozofię oraz tożsamość marki. Zaniedbując ją – tracimy klientów na rzecz firm, które dbają o ten aspekt swojej działalności.

Podsumowanie

Okres życia strony www trwa zazwyczaj od 3 do maksymalnie 5 lat

Po tym okresie nowinki w technologii jak i samych standardach marketingu ulegają zazwyczaj znacznym zmianom wymuszając interwencję i konieczność modyfikacji starszych witryn. Nie wspominając oczywiście o samych kwestiach wizerunkowych, identyfikacji marki oraz zwykłej modzie, które również odbijają swój wpływ na strony www firm i przedsiębiorstw aktywnie i odpowiedzialnie funkcjonujących w internecie.

 

Strony www dla firm – oferta


Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od firmowych stron www przez projeky graficzne dla firm - ulotek, plakatów, wizytówek, banerów reklamowych oraz innych materiałów wizualnych i wizerunkowych.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów

Oferta usług