GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Strona internetowa za darmo – dlaczego nie wszyscy z nich korzystają?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

6 czerwca, 2016

Rozwiązania do “tworzenia” darmowych stron www w ostatnich latach bardzo się spopularyzowały

W sieci nie trudno znaleźć całą masę produktów i firm oferujących bezpłatne (lub prawie bezpłatne) strony internetowe – dostępne i gotowe do użytku tylko w ciągu kilku kliknięć.

darmowe-strony-www-dlaczego-nie

Jako konsument można więc zachodzić w głowę dlaczego w ogóle korzystać z rozwiązań płatnych, nadwyrężających budżet, skoro czysta korzyść czeka jedynie na wyciągnięcie ręki. Dlaczego niektórzy latami inwestują w swoje strony www, skoro tak wiele firm opiera witryny na bezpłatnych, masowo dostępnych szablonach?

Logiki tu brak – choć tylko pozornie, co postaramy się przybliżyć w poniższym artykule.

Potrzebujesz strony internetowej dla firmy? – Kliknij

Czy darmowe strony www są złe?

I tak i nie – kluczem jest czego tak naprawdę potrzebujemy i jaki efekt chcemy ostatecznie dzięki naszej witrynie osiągnąć.

Internet jest medium otwartym, gdzie współcześnie jak nigdy dotąd dosłownie każdy może dzielić się swoimi przemyśleniami, twórczością czy produktami bez utknięcia za barierą technologiczną.  Dostęp do platform jak serwisy społecznościowe, darmowe blogi czy nawet gotowe layouty witryn pozwalają wielu stawiać pierwsze kroki w sieci.

Problem pojawia się, gdy takie niesamowicie bazowe rozwiązania traktujemy jako standard, wyznacznik optymalnego poziomu, choć poniżej nich nie znajduje się tak naprawdę nic. Prowadzi to do błędnego postrzegania zarówno własnej strony www, jej możliwościowi oraz wartości drzemiącej profesjonalnym designie i optymalizacji.

Darmowe rozwiązania zwykle zaburzają subiektywne odczucia konsumenta względem branży kreatywnej/webdesignu (skoro wszystko jest za darmo, projektant powinien pracować za darmo lub za śmieszne pieniądze). Oraz negują obiektywne fakty i naukowe dowody na gorszą skuteczność tych czy innych rozwiązań (skoro dużo osób to stosuje, nie mogą się przecież wszyscy mylić).

Darmowa strona www dla firmy

Sytuację z darmowymi stronami www/szablonami obrazuje bardzo dobrze rynek komercyjny – gdzie z reguły firmy walczą ze sobą w celu pozyskania konsumenta. Od jakości witryny, jej optymalizacji oraz od sposobu prezentacji oferty często zależy czy użytkownik zostanie ostatecznie naszym klientem.

Pod tym względem strona internetowa firmy nie różni się więc niczym od innych elementów marki jak oferta reklamowa, ulotka, wystrój lokalu czy jakość obsługi. Wszystko to wpływa (świadomie lub podświadomie) na proces decyzyjny kupującego.

 strona-www-za-darmo-firma

Inflacja poziomu jakości

Jest terminem, jaki wymyśliliśmy sami i stosujemy do opisani sytuacji, w której rynek w sposób organiczny wymusza na firmach konkretne działania względem jakości usług, obsługi czy materiałów wizualnych.

Zobrazować go w praktyce można bardzo prosto – jeśli na 10 przykładowych firm jedna wprowadzi innowację lub lepszą jakość – pozostałe 9 będzie musiało do niej równać. Jeśli bank wprowadza aplikację mobilną do obsługi konta – pozostałe również to czynią. Czy muszą to zrobić natychmiast? Nie. Ale w szerokiej perspektywie realnie stracą na pozostaniu na obecnym poziomie, który być może kiedyś był wysoki, ale przez inflację jakości jego wartość stopniowo malała.

Jaki to ma związek ze stroną www?

Strona www na szablonie czy darmowym gotowcu jest właśnie takim poziomem “0-wym”. Trzeba się sporo natrudzić aby spaść niżej, ale przed nami jest też olbrzymia przestrzeń na poprawę.

Bazując na darmowych rozwiązaniach wrzucamy się więc do pewnego worka – choć często nie jesteśmy jego świadomi – widzą go nasi konsumenci i reagują adekwatnie do uwagi i wkładu pracy jaki poświęcamy na kreację strony www, która jest ostatecznie do nich skierowana.

Hasła o profesjonalizmie firmy i jej usług skontrastowane z darmową stroną www tracą jakikolwiek sens a wręcz są swoistym policzkiem dla konsumenta.

Kiedy zaczynają się problemy?

W momencie gdy firma dostrzega, że aby lepiej obsłużyć klienta potrzebuje czegoś więcej – wtedy widoczne zaczynają być pierwsze bariery związane z budową strony o bezpłatne rozwiązania lub niski kosztowo design.

Ograniczenia mogą mieć różny charakter – od limitacji funkcji systemów, zawiłego kodu szablonów czy braku wiedzy i doświadczenia do sprostania wyższym wymaganiom u osób/firm oferujących niskie kosztowo usługi.

Do najpopularniejszych zaliczyć możemy:

Brak kontroli nad treścią

Zawartość witryny jest przechowywana na serwerze dostawcy usługi i nie mamy do niej bezpośredniego dostępu.

Brak możliwości rozbudowy

Dostajemy tylko to, co dostawca usługi przewidział w swojej ofercie. Jeśli chcemy więc spersonalizować naszą witrynę jakimś autorskim rozwiązaniem – w większości wypadków będzie to niemożliwe.

Możliwość zamknięcia usługi

Dana firma świadcząca darmowe usługi może w dowolnym momencie zostać zamknięta, pozostawiając nas z masą problemów do rozwiązania.

Kiepski design

Wiążący się zazwyczaj z koniecznością pełnej przebudowy witryny przy modernizacji

Masowość

Darmowe a nawet płatne szablony są stosowane na masową skalę. Tak jak nie chcemy aby ktoś podszywał się pod nasz biznes i chronimy jego wizerunek, paradoksalnie często sami wkraczamy w środowisko gdzie nawet 20.000 firm/stron korzysta z identycznego wyglądu.

darmowe-www-roznorodnosc

Dlaczego firmy są gotowe płacić dużo za dobre strony www?

Ponieważ suma kosztów poniesiona na design i optymalizację jest mniejsza niż długofalowy zysk z tych działań.

Wiele firm nie wyobraża sobie sytuacji, gdzie jest 1 z 100 identycznych – na tym przecież opiera się fundament koncepcji marki i identyfikacji wizualnej – na wyróżnieniu się. Rdzeń oferowanego produktu może być bowiem identyczny pomiędzy dwoma konkurentami, ale sposób podania i filozofia i kultura konsumpcyjna wokół niego tworzy olbrzymią różnicę.

Jak pokazują badania – kupujemy emocjonalnie a nie racjonalnie, więc na nasz proces decyzyjny wpływa bardzo wiele subtelnych czynników. Oczywiście można zawsze powiedzieć, że liczy się tylko cena i zamknąć się w tak wąskim rozumowaniu.

Najprościej zobrazować to na przykładzie samochodów

Jeśli spróbujemy opisać słownie osobie z zawiązanymi oczami, dwa modele samochodów ze skrajnie różnych półek cenowych – opis ten będzie wyglądał podobnie: “kierownica, 4 koła, bagażnik, okna, drzwi, tapicerka  itd.). Pozornie więc – oba pojazdy są identyczne, realnie w odbiorze konsumenta – całkowicie odmienne.

Za co więc płacimy więcej?

  • Za design – wyjątkowy i nowoczesny,
  • Za jakość wykonania – powyżej standardu,
  • Za dopracowanie elementów – uwagę poświęconą na detale,
  • Za prestiż – ja mam, a inni nie.
  • Czy te element są potrzebne do korzystania z samochodu? Oczywiście, że nie!
  • Czy jest to warte dopłacenia często nawet +50% do ceny? Pewnie nie – ale i tak to robimy.

I co najistotniejsze – zazdrościmy innym lepszych samochodów, choć bez problemu możemy poruszać się po mieście nawet komunikacją miejską za ułamek kosztu nabycia własnego samochodu. Podobnie jest więc ze stronami internetowymi – bardzo łatwo jest zapewnić swoim odbiorcom minimum funkcjonalności ale bardzo trudno dotrzeć do perfekcji i wykorzystać maksymalny potencjał.

Jaka jest puenta?

Darmowe strony www nie są problemem jeśli wiemy co się z nimi wiąże i jakie wartości poświęcamy aby taką nieodpłatna lub absurdalnie tanią stronę uruchomić. Ze świadomością właścicieli witryn w tej kwestii bywa jednak bardzo różnie – opierają swój osąd bardzo często na złych wzorcach.

Co warto zapamiętać – jeśli wszyscy robią to samo, oznacza to że utknęli na tym samym poziomie i chcąc się wybić musimy zaoferować coś więcej, wyjść z pudełka i zaskoczyć konsumenta.

Dodatkowo do poczytania zapraszamy tutaj: Strony na szablonie i dlaczego wszyscy na nich tracą



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności