Jak promować stronę internetową?

Luty 3, 2019

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Samo zaprojektowanie strony internetowej to dopiero początek przygody firmy z internetem

Nowa witryna, zaczynająca od zera wymaga bowiem włożenia bardzo dużych nakładów pracy aby wygenerować dostateczną wartość ruchu aby przełożyło się to na stabilny strumień zamówień lub zakupów produktów.

jak-promowac-strone-www

W tym artykule postaramy się pokrótce przybliżyć różne dostępne formy i strategie promocji – zarówno płatne jak i bezpłatne, możliwe do wdrożenia własnymi siłami w ramach organizacji. Zastosowanie poszczególnych modeli promocji strony internetowej zależy oczywiście w głównej mierze od modelu biznesowego danej firmy, jej grupy docelowej oraz – co oczywiste – typu produktu lub usługi jaki oferuje.

Z tego względu nie wszystkie metody promocji strony www będą generować wyraźne efekty – należy do nich podejść indywidualnie, wdrożyć oraz ocenić skuteczność i podjąć decyzję o kontynuowaniu działań lub przejściu na inny model.

Nie przedłużając więc – sprawdźmy w jaki sposób można promować stronę www.

Pozycjonowanie organiczne w wyszukiwarkach

Termin pozycjonowania jest znany chyba każdej osobie, która miała styczność z procesem planowania zakupu lub zarządzania stroną internetową.

Czym jest pozycjonowanie organiczne? W dużym skrócie to zbiór technik i metod mających na celu podbicie naszej witryny w wynikach wyszukiwania na dane hasła. Pozycjonowanie organicznie można podzielić zazwyczaj na działania w obrębie samej strony www (optymalizacja) oraz działania poza nią – czyli budowanie zaplecza wartościowych linków z innych witryn odsyłających do naszej strony.

Chodzi więc o przekonanie wyszukiwarki Google, że na dane zapytanie użytkownika – nasza strona www stanowi najlepszą odpowiedź i powinna pojawić się na szczycie wyników. Im wyżej jesteśmy, tym bowiem więcej kliknięć uzyskamy – a więc bezpośrednich odwiedzin strony.

Jak mogę pozycjonować stronę?

Pozycjonować możemy się technicznie sami – umieszczając odnośniki do naszej witryny na innych stronach powiązanych tematycznie z naszą. Idealnie nadają się do tego na przykład katalogi firm – co jednak istotne, warto pamiętać aby opis umieszczany w takim katalogu był zawsze unikalny a nie stanowił powielenia tych samych treści, które są już dostępne w 10-ciu innych serwisach. To może mieć negatywne skutki dla naszej domeny.

Do pozycjonowania możemy również wynająć specjalistyczną agencję SEO, która zadba o cały proces z pewnością bardziej dokładnie i pozwoli osiągnąć lepsze efekty w krótszym czasie. Jej pracownicy będą posiadać specjalistyczną wiedzę i doradzą względem zarówno poprawek do samej treści strony, jej układu jak i docelowych słów kluczowych.

Płatne kampanie w wyszukiwarkach

Jeżeli nie chcemy lub nie możemy czekać na efekty pozycjonowania (które może trwać miesiącami) – warto rozważyć płatne kampanie reklamowe. Ich zaletą jest to, że generują wejścia na stronę praktycznie natychmiast – minus natomiast leży w tym, że kampanie te wymagają stałego budżetu i finansowania.

Czym są kampanie reklamowe w wyszukiwarce? Firma Google posiada własny system reklamowy AdWords / Google Ads, który pozwala na promowanie witryn oraz produktów w wyszukiwarce oraz na witrynach partnerskiej sieci reklamodawców.

Tworzymy reklamę, wybieramy stronę docelową oraz frazy na jakie chcemy aby wyświetlała się ona użytkownikom. Na bazie tego system oblicza nam stawkę opłaty za kliknięcie w link – która pobierana jest za każdym razem z budżetu kampanii aż do wyczerpania całej sumy.

Stawka za klik jest obliczana na bazie licytacji – im więcej firm chce reklamować się na dane hasło, tym cena będzie wyższa.

Jak mogę reklamować stronę w AdWords?

O ile Google uprościł konfigurację – gorąco sugerujemy skontaktować się w tej kwestii z profesjonalną agencją do obsługi kampanii. Kluczem do skutecznego używania tego narzędzia nie jest samo uruchomienie reklam lecz ich optymalizacja w celu osiągnięcia jak najlepszej konwersji – a więc zwrotu zainwestowanych w kampanię pieniędzy.

Dostępne narzędzia pozwalają na szczegółowa analizę reklam i ich skuteczności wraz z zachowaniem użytkowników. O ile agencja oczywiście wystawi nam rachunek za obsługę – w przypadku dobrze ustawionej kampanii tylko na tym zyskamy. Nie sztuką jest wydać samodzielnie olbrzymie kwoty na mało skuteczne reklamy.

Więcej informacji na : https://ads.google.com

Remarketing

W internecie jesteśmy śledzeni na każdym kroku – część z gromadzonych danych jest wykorzystywana przez reklamodawców w celu optymalizacji wyświetlanych nam ofert reklamowych (wspominany system AdWords). Czy kiedykolwiek wyszukałeś jakiegoś produktu w Google a później zauważyłeś, że jego reklamy pojawiają się dziwnym trafem na innych witrynach? To nie przypadek.

Czym jest remarketing? Ponownie w dużym uproszczeniu – remarketing jest sposobem na “przypomnienie” potencjalnemu klientowi o naszej ofercie. Jeśli odwiedzi on naszą reklamę i stronę www – mamy możliwość na bazie tych informacji wyświetlać mu dodatkowe reklamy na innych witrynach. Choć więc utraciliśmy klienta początkowo – mamy jeszcze szansę go odzyskać.

Jak mogę ustawić remarketing? Jak w przypadku kampanii płatnych – sugerujemy aby proces konfiguracji remarketingu był wykonany przez profesjonalistę w celu maksymalizacji zysku i redukcji kosztów kampanii.

Social media

Naszą stronę internetową możemy również promować za pośrednictwem licznych portali społecznościowych. Dużą rolę odgrywa tutaj jednak grupa docelowych odbiorców i typ produktu. Wbrew popularnym twierdzeniom – nie każdy typ biznesu nadaje się do obecności w social media.

W szerszej perspektywie mówimy tutaj raczej nie o promocji samej witryny co całego biznesu.

O czym należy pamiętać?

  • Różne serwisy społecznościowe przyciągają różne typy użytkowników i operują specyficznymi mediami,
  • poszukiwanie np. kontaktów biznesowych i korporacyjnych na Instagramie zapewne nie będzie skuteczne,
  • profil społecznościowy to dodatkowa odpowiedzialność – wymagająca stałej uwagi, czasu i pomysłów,
  • zapomniany i rzadko aktualizowany profil nie przyciągnie użytkowników,
  • pozyskanie np. 10.000 fanów na Facebooku nie musi przekładać się na wysoką sprzedaż.

Płatne kampanie w Social media

Podobnie jak wyszukiwarka Google, portale społecznościowe oferują płatne metody promocji w celu lepszej ekspozycji naszych postów, reklam czy profili. Ich konfiguracja oraz możliwości są indywidualne względem platformy z jakiej korzystamy – oddając do naszej dyspozycji specjalistyczne narzędzia i systemy kontroli.

I tak samo jak w przypadku Adwords – bardzo łatwo wydać olbrzymie sumy pieniędzy na promocję, która przyniesie nikły lub niewspółmierny do kosztów efekt. Polecamy współpracę z profesjonalistami w tym zakresie.

Katalogi firm

Czyli wirtualne odpowiedniki książki adresowej – istnieje ich cała masa funkcjonująca zarówno w modelu płatnym jak i bezpłatnym. 

Z naszego doświadczenia, klikalność z profili umieszczonych w tego typu serwisach (nawet najbardziej rozpoznawalnych w Polsce) nie jest imponująca. Jeśli więc chcemy jednak umieszczać opis naszej firmy w tego typu serwisach – najlepiej robić to z myślą o pozycjonowaniu organicznym, o którym mówiliśmy kilka akapitów wyżej.

Koszt profili typu “premium” zazwyczaj wynosi tyle, że środki te można spokojnie przeznaczyć na bardziej skuteczne metody promocji.

Fora oraz blogi

Naszą witrynę możemy promować również bezpośrednio na przykłąd poprzez udzielanie się w dyskusjach na branżowych forach lub pisząc gościnne posty dla zaprzyjaźnionych serwisów – oczywiście zawsze umieszczając czytelny link do naszej strony internetowej.

Metoda ta jest oczywiście raczej mozolna i wymaga sporych nakładów pracy przy braku gwarancji zwrotu. O ile może być zapewne bardzo skuteczna w niszowych branżach – powinna być traktowana jako coś do zrobienia “ekstra” lub “na próbę” a nie jako naczelna strategia promocji jaką obejmie firma.

Reklama tradycyjna

Czyli wszelkie wizytówki, ulotki, plakaty, banery itp. produkty reklamowe na których możemy umieścić adres naszej witryny. Skuteczność zależy tutaj głównie od ilości oraz skali dystrybucji – zapewne rozdawanie ulotek na branżowych targach skłoni zdecydowanie więcej osób do odwiedzenia naszej witryny niż przekazywani ich losowym osobom na ulicy.

Jeśli mamy okazję do bezpośredniego kontaktu z klientem – każdy przekazywany mu materiał lub dokument firmowy powinien być opatrzony adresem strony www.

Reklama internetowa

Często pomijanym sposobem promocji jest po prostu dogadanie się z właścicielami tematycznych serwisów internetowych.

Sprzedajesz produkty lecznicze? Wyszukaj i skontaktuj się z administratorami serwisów z czołówki wyników w Google. Wielu z nich chętnie umieści Twoją reklamę na witrynie (oczywiście zapnie odpłatnie) lub pozwoli na zamieszczenie sponsorowanego artykułu z odnośnikiem do strony www.

Ta metoda promocji jest skuteczna, ponieważ reklamujemy się w miejscach, gdzie już przebywają nasi potencjalni klienci – wykorzystując pośrednio witryny innych jako platformy do prezentowania naszych produktów.

Powrót na górę

Zobacz również:

popularne-bledy-przy-tworzeniu-ulotek-reklamowych-min

Popularne błędy przy tworzeniu ulotki reklamowej...

Kampania ulotkowa niezależnie od skali jest zawsze nie tyle wydatkiem co inwest...

modernizacja-strony-www-co-kilka-lat-min

Dlaczego powinieneś modernizować stronę www co ...

Firmowe strony internetowe powinny być gruntownie modernizowane co 3-5 lata Wyn...

dlaczego-warto-stosowac-ulotki-reklamowe-min

Ulotki reklamowe – 5 powodów dlaczego warto...

Ulotki są jednym z najbardziej uniwersalnych narzędzi promocji i reklamy Używ...

ulotki-reklamowe-poradnik

Ulotki reklamowe – co musisz wiedzieć 2019...

Ulotki reklamowe są  popularnym nośnikiem informacji Ich elastyczna forma poz...

strona-www-dla-firmy-straszy-klientow-min

Jak Twoja strona www straszy klientów...

Projektowanie stron internetowych jest sztuką, która w rękach sprawnych twór...

strona-internetowa-cena-min

Strona internetowa cena – co się na nią sk...

Projektowanie stron www jest dziedziną owianą wieloma błędnymi stereotypami ...

strona-www-dla-malej-firmy-min

Strona WWW dla małej firmy – co musisz wied...

Firmowa strona internetowa współcześnie jest niezbędnym elementem funkcjonow...

rodo-a-strona-www-min

RODO a Twoja strona internetowa...

28 Maja wchodzą w życie nowe regulacje prawne dotyczące ochrony danych osobow...

Majnowsze realizacje

Nie mam strony www
Potrzebuję czegoś ekstra
Mam już stronę www
Potrzebuję kogoś, kto ją ogarnie
Potrzebna mi grafika
Do reklamowania firmy

GrupaPNS - Strony internetowe - Tworzenie, projektowanie obsługa

Ciasteczka

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.