Firmowe strony internetowe powinny być gruntownie modernizowane co 3-5 lata
Wynika to z kilku czynników mających zarówno swój aspekt techniczny, wizualny, sprzedażowy oraz szeroko rozumianą modę i obowiązujące trendy. O ile oczywiście 5-letnia strona może nam spokojnie służyć przez dwukrotnie dłuższy czas – zmiany w jej otoczeniu jak i naszej działalności motywują do podejmowania działań dużo wcześniej.Nie bez powodu mówimy o “witrynach” internetowych – gdyż podobnie jak witryna sklepu stanowią one świadectwo jak bardzo dbamy o nasz biznes.
Modernizacja strony internetowej – oferta
Jak często powinieneś więc modernizować swoją stronę internetową? Oto kilka istotnych powodów do rozważenia.
Twoja marka i jej oferta ulegają zmianom
Bardzo niewiele biznesów jest w pozycji umożliwiającej robienie dokładnie tego samego przez dłuższy okres czasu. Jako przedsiębiorcy reagujemy na działania konkurencji, wymagania klientów czy wdrażamy nowe produkty i filozofię sprzedaży. Firmowa strona internetowa zwykle pozostaje w tyle i niejednokrotnie stanowi pierwotne oblicze firmy, która w dniu dzisiejszym już nie istnieje.
Ot taki metaforyczny wehikuł czasu w kontekście biznesu.
Zmieniają się trendy w web designie
Okres nawet 3 lat w medium jakim jest Internet to niezwykle olbrzymi skok zarówno w stosowanych rozwiązaniach technicznych jak i trendach w projektowaniu stron internetowych. Strony www starzeją się bardzo szybko – chociażby z powodu rosnących rozdzielczości ekranu monitorów czy wzroście szybkości łączy pozwalającym na dużo większą swobodę w multimedialności.
Klienci to dostrzegają – choć nie wyrażają tego bezpośrednio a jako właściciele biznesów nie chcielibyśmy aby żadną z jego części konsumenci określali mianem “przestarzałej”.
Zmienia się nasza grupa docelowa
Być może w okresie ostatnich lat uruchomiłeś nowy produkt lub usługę przyciągającą do Twojego biznesu klientów o których jeszcze nie wiedziałeś 3-5 lata temu. Sęk w tym, że Twoja strona internetowa nie jest optymalizowana pod potrzeby nowej grypy odbiorców lub pomija ją całkowicie.
Wiąże się to bezpośrednio z długofalową strategią sprzedaży i jej bezpośrednim wpływem na kreację strony internetowej.
Malejąca konwersja na stronie www
Nawet jeśli nasza świeżo oddana do użytku strona internetowa przynosiła nam regularny napływ zamówień, wraz z upływem czasu i braku jakichkolwiek działań z naszej strony – wskaźnik konwersji zacznie naturalnie maleć. Jest to odzwierciedlenie dysonansu pomiędzy tym co na stronie jest prezentowane a realnymi oczekiwaniami jej gnypy odbiorców.
Co istotne – re-design strony www powinien odbyć się dopiero w momencie gdy źródło problemu zostanie zidentyfikowane. W przeciwnym wypadku z dużą dozą prawdopodobieństwa powielimy problemy starszej witryny na jej młodszym odpowiedniku – nic nie zyskując.
Bezpieczeństwo danych i klientów
Przestarzałe oprogramowanie lub sposób pisania kodu witryny mogą mieć wpływ na podatność strony www na ataki hakerskie, kradzież danych lub ich całkowitą utratę. Utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz monitorowanie podejrzanych zachowań to działania profilaktyczne lecz jeśli samo serce naszej strony internetowej jest dawno niekatulane – ryzyko incydentów rośnie z każdym kolejnym rokiem.
Konsekwencjami mogą być straty finansowe po stronie naszego biznesu jak i te wyrządzone w urządzeniach konsumentów odwiedzających np. zainfekowaną witrynę – przekładając się na znaczne straty wizerunkowe i ewentualną odpowiedzialność.