Kreatywność dla małych i średnich firm

GrupaPNS sp. z o.o. / Roździeńskiego 9, 41-300 Dąbrowa Górnicza

Dlaczego powinieneś modernizować stronę www co kilka lat?

Marzec 15, 2019

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Firmowe strony internetowe powinny być gruntownie modernizowane co 3-5 lata

Wynika to z kilku czynników mających zarówno swój aspekt techniczny, wizualny, sprzedażowy oraz szeroko rozumianą modę i obowiązujące trendy. O ile oczywiście 5-letnia strona może nam spokojnie służyć przez dwukrotnie dłuższy czas – zmiany w jej otoczeniu jak i naszej działalności motywują do podejmowania działań dużo wcześniej.Nie bez powodu mówimy o “witrynach” internetowych – gdyż podobnie jak witryna sklepu stanowią one świadectwo jak bardzo dbamy o nasz biznes.

modernizacja-strony-www-co-kilka-lat

Jak często powinieneś więc modernizować swoją stronę internetową? Oto kilka istotnych powodów do rozważenia.

 Twoja marka i jej oferta ulegają zmianom

Bardzo niewiele biznesów jest w pozycji umożliwiającej robienie dokładnie  tego samego przez dłuższy okres czasu. Jako przedsiębiorcy reagujemy na działania konkurencji, wymagania klientów czy wdrażamy nowe produkty i filozofię sprzedaży. Firmowa strona internetowa zwykle pozostaje w tyle i niejednokrotnie stanowi pierwotne oblicze firmy, która w dniu dzisiejszym już nie istnieje.

Ot taki metaforyczny wehikuł czasu w kontekście biznesu.

Zmieniają się trendy w web designie

Okres nawet 3 lat w medium jakim jest Internet to niezwykle olbrzymi skok zarówno w stosowanych rozwiązaniach technicznych jak i trendach w projektowaniu stron internetowych. Strony www starzeją się bardzo szybko – chociażby z powodu rosnących rozdzielczości ekranu monitorów czy wzroście szybkości łączy pozwalającym na dużo większą swobodę w multimedialności.

Klienci to dostrzegają – choć nie wyrażają tego bezpośrednio a jako właściciele biznesów nie chcielibyśmy aby żadną z jego części konsumenci określali mianem “przestarzałej”.

Zmienia się nasza grupa docelowa

Być może w okresie ostatnich lat uruchomiłeś nowy produkt lub usługę przyciągającą do Twojego biznesu klientów o których jeszcze nie wiedziałeś 3-5 lata temu. Sęk w tym, że Twoja strona internetowa nie jest optymalizowana pod potrzeby nowej grypy odbiorców lub pomija ją całkowicie.

Wiąże się to bezpośrednio z długofalową strategią sprzedaży i jej bezpośrednim wpływem na kreację strony internetowej.

Malejąca konwersja na stronie www

Nawet jeśli nasza świeżo oddana do użytku strona internetowa przynosiła nam regularny napływ zamówień, wraz z upływem czasu i braku jakichkolwiek działań z naszej strony – wskaźnik konwersji zacznie naturalnie maleć. Jest to odzwierciedlenie dysonansu pomiędzy tym co na stronie jest prezentowane a realnymi oczekiwaniami jej gnypy odbiorców.

Co istotne – re-design strony www powinien odbyć się dopiero w momencie gdy źródło problemu zostanie zidentyfikowane. W przeciwnym wypadku z dużą dozą prawdopodobieństwa powielimy problemy starszej witryny na jej młodszym odpowiedniku – nic nie zyskując.

Bezpieczeństwo danych i klientów

Przestarzałe oprogramowanie lub sposób pisania kodu witryny mogą mieć wpływ na podatność strony www na ataki hakerskie, kradzież danych lub ich całkowitą utratę. Utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz monitorowanie podejrzanych zachowań to działania profilaktyczne lecz jeśli samo serce naszej strony internetowej jest dawno niekatulane – ryzyko incydentów rośnie z każdym kolejnym rokiem.

Konsekwencjami mogą być straty finansowe po stronie naszego biznesu jak i te wyrządzone w urządzeniach konsumentów odwiedzających np. zainfekowaną witrynę – przekładając się na znaczne straty wizerunkowe i ewentualną odpowiedzialność.

Powrót na górę

Poczytaj również...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Sprawdź nasze usługiOdwiedź naszego bloga

Najnowsze realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Portfolio strony wwwPortfolio grafika
Nie mam strony www
Potrzebuję czegoś ekstra
Mam już stronę www
Potrzebuję kogoś, kto ją ogarnie
Potrzebna mi grafika
Do reklamowania firmy

GrupaPNS - Strony internetowe - Tworzenie, projektowanie obsługa

Ciasteczka

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Tylko do końca dnia:
-15% na realizację strony www


Kliknij tu aby przejść do strony oferty