Proces projektowania strony internetowej jest złożony i czasochłonny – jeśli jest przeprowadzany poprawnie
Błędy popełniane na wstepnym etapie kreacji – przekładają się na realne przyszłe problemy z jakimi dany biznes będzie musiał się zmierzyć w obrębie własnej witryny. Podobnie jak przy budowie domu – słabe fundamenty mogą doprowadzić nawet do całkowitej rozbiórki konstrukcji.
W tym artykule postaramy się przybliżyć kilka zagadnień związanych z SEO i pozycjonowaniem stron www, które umykają nam w gąszczu zachęt i ofert proponujących miliony klientów na wyciągnięcie ręki.
Jesli jesteś zainteresowany usługa projektowania stron www – sprawdź jak pomagamy klientom.
#1. SEO to nie “zrób i zapomnij” – to ciągły proces
Stale bowiem zmienia się otoczenie Twojej strony www – od zmian algorytmów wyszukiwarek, po działania konkurencji w obrębie jej witryn. Raz wypracowana pozycja w wynikach nie jest dana na zawsze. Wyszukiwarka stale ocenia i poszukuje bardziej wartościowych, aktualnych i precyzyjnych treści do zwrócenia użytkownikom. Nawet jeśli byłeś na topie w 2021 roku, nie oznacza że rok 2022 da porównywalne efekty – a zwłaszcza bez żadnych działań w obrębie strony www.
#2. Nie ma czegoś takiego jak darmowy ruch z Google
Pozycjonowanie organiczne pozornie wydaje się być dla naszej firmy bez-kosztowe – wszak użytkownicy odwiedzają naszą stronę www a my nie otrzymujemy faktury do zapłaty. To co często zostaje pominięte – to czas, praca i zasoby włożone aby strona internetowa osiągała na tyle wysoką pozycję, aby ten ruch generować.
Projekt witryny, jej optymalizacja czy pozycjonowanie – nawet wykonywane wewnętrznie w firmie, oznaczają jakąś formę ponoszonego kosztu.
#3. Pozycjonowanie strony www to maraton a nie sprint
Aby zaobserwować efekty – należy uzbroić się w cierpliwość. Jest również ekstremalnie mało prawdopodobne abyśmy od razu osiągnęli zamierzony cel – w rzeczywistości będą to małe kroki, czynione w jego kierunku na przestrzeni tygodni i kolejnych miesięcy. Skutki działań SEO należy przeanalizować i kontynuować realizację konkretnej strategii, dokonując zmian w razie bieżących potrzeb.
Cierpliwość jest tu kluczowa.
#4. Płatne formy reklamy konwertują lepiej od ruchu organicznego
Oferują bowiem precyzyjne narzędzia do targetowania konkretnego klienta z konkretnymi potrzebami.
Płatna kampania może ponadto rozpocząć generować wejścia na stronę www w niebywale krótszym czasie niż oczekiwanie na efekty z organicznego ruchu pochodzącego z wyszukiwarki. Niemniej wiele biznesów nadal funkcjonuje w przeświadczeniu, że witrynę wystarczy wrzucić do sieci aby optymalnie działała. Wizja dodatkowego płącenia za reklamę strony www wydaje się być abstrakcyjną koncepcją.
#5. SEO stale się zmienia
Jedna aktualizacja algorytmu wyszukiwarki może zepchnąć naszą witrynę z pierwszych pozycji w czeluścią indeksu.
Strategie i rozwiązania, które działały w przeszłości (zwłaszcza “sztuczne” podbijanie pozycji przy pozycjonowaniu) – dziś mogą być czynnikami wpływającymi na negatywną ocenę naszej witryny.
#6. SEO sprowadzi klienta na stronę – ale to ona musi sprzedać
Nie jest istotne ile drogowskazów nastawiamy aby skłonić klientów do odwiedzenia naszej restauracji – jeśli jej wygląd będzie odstraszający, po prostu pojadą dalej.
Z pozycjonowaniem sprawa ma się podobnie – klient trafi na naszą witrynę ale to od jej designu, treści a nawet szybkości działania zależny czy z przeglądającego użytkownika zrobimy kupującego klienta. Należy więc zachować pewną hierarchię działań i nie robić reklamy gdy potrzebny jest generalny remont.
Obsługa stron www dla firm – sprawdź nasza ofertę