GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Firmowa strona www – SEO nie jest remedium na wszystkie problemy

BLOG
JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

16 stycznia, 2022

Proces projektowania strony internetowej jest złożony i czasochłonny – jeśli jest przeprowadzany poprawnie

Błędy popełniane na wstepnym etapie kreacji – przekładają się na realne przyszłe problemy z jakimi dany biznes będzie musiał się zmierzyć w obrębie własnej witryny. Podobnie jak przy budowie domu – słabe fundamenty mogą doprowadzić nawet do całkowitej rozbiórki konstrukcji.

W tym artykule postaramy się przybliżyć kilka zagadnień związanych z SEO i pozycjonowaniem stron www, które umykają nam w gąszczu zachęt i ofert proponujących miliony klientów na wyciągnięcie ręki.

firmowa strona www seo nie jest remedium na wszystkie problemy

Jesli jesteś zainteresowany usługa projektowania stron www – sprawdź jak pomagamy klientom.

 

#1. SEO to nie “zrób i zapomnij” – to ciągły proces

Stale bowiem zmienia się otoczenie Twojej strony www – od zmian algorytmów wyszukiwarek, po działania konkurencji w obrębie jej witryn. Raz wypracowana pozycja w wynikach nie jest dana na zawsze. Wyszukiwarka stale ocenia i poszukuje bardziej wartościowych, aktualnych i precyzyjnych treści do zwrócenia użytkownikom. Nawet jeśli byłeś na topie w 2021 roku, nie oznacza że rok 2022 da porównywalne efekty – a zwłaszcza bez żadnych działań w obrębie strony www.

#2. Nie ma czegoś takiego jak darmowy ruch z Google

Pozycjonowanie organiczne pozornie wydaje się być dla naszej firmy bez-kosztowe – wszak użytkownicy odwiedzają naszą stronę www a my nie otrzymujemy faktury do zapłaty. To co często zostaje pominięte – to czas, praca i zasoby włożone aby strona internetowa osiągała na tyle wysoką pozycję, aby ten ruch generować.

Projekt witryny, jej optymalizacja czy pozycjonowanie – nawet wykonywane wewnętrznie w firmie, oznaczają jakąś formę ponoszonego kosztu.

#3. Pozycjonowanie strony www to maraton a nie sprint

Aby zaobserwować efekty – należy uzbroić się w cierpliwość. Jest również ekstremalnie mało prawdopodobne abyśmy od razu osiągnęli zamierzony cel – w rzeczywistości będą to małe kroki, czynione w jego kierunku na przestrzeni tygodni i kolejnych miesięcy. Skutki działań SEO należy przeanalizować i kontynuować realizację konkretnej strategii, dokonując zmian w razie bieżących potrzeb.

Cierpliwość jest tu kluczowa.

#4. Płatne formy reklamy konwertują lepiej od ruchu organicznego

Oferują bowiem precyzyjne narzędzia do targetowania konkretnego klienta z konkretnymi potrzebami.

Płatna kampania może ponadto rozpocząć generować wejścia na stronę www w niebywale krótszym czasie niż oczekiwanie na efekty z organicznego ruchu pochodzącego z wyszukiwarki. Niemniej wiele biznesów nadal funkcjonuje w przeświadczeniu, że witrynę wystarczy wrzucić do sieci aby optymalnie działała. Wizja dodatkowego płącenia za reklamę strony www wydaje się być abstrakcyjną koncepcją.

#5. SEO stale się zmienia

Jedna aktualizacja algorytmu wyszukiwarki może zepchnąć naszą witrynę z pierwszych pozycji w czeluścią indeksu.

Strategie i rozwiązania, które działały w przeszłości (zwłaszcza “sztuczne” podbijanie pozycji przy pozycjonowaniu) – dziś mogą być czynnikami wpływającymi na negatywną ocenę naszej witryny.

#6. SEO sprowadzi klienta na stronę – ale to ona musi sprzedać

Nie jest istotne ile drogowskazów nastawiamy aby skłonić klientów do odwiedzenia naszej restauracji – jeśli jej wygląd będzie odstraszający, po prostu pojadą dalej.

Z pozycjonowaniem sprawa ma się podobnie – klient trafi na naszą witrynę ale to od jej designu, treści a nawet szybkości działania zależny czy z przeglądającego użytkownika zrobimy kupującego klienta. Należy więc zachować pewną hierarchię działań i nie robić reklamy gdy potrzebny jest generalny remont.

 

Obsługa stron www dla firm – sprawdź nasza ofertę


Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od firmowych stron www przez projeky graficzne dla firm - ulotek, plakatów, wizytówek, banerów reklamowych oraz innych materiałów wizualnych i wizerunkowych.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów

Oferta usług