W tworzeniu stron www poza doświadczeniem staramy się opierać o naukowe dane i statystyki.
Wszyscy je uwielbiamy, prawda? Te wszystkie liczby, fakty, wykresy oraz schematy, które często zmieniają nasze postrzeganie rzeczywistości i rozszerzają wiedze na temat danego zjawiska. Poniżej zebraliśmy dla was kilka naprawdę interesujących informacji dotyczących stron internetowych. Dane te pochodzą z licznych badań, opracowań, magazynów oraz portali branżowych traktujących o tematyce webdesignu, marketingu oraz promocji.
Projektowanie stron www dla firm, organizacji i biznesu – GrupaPNS.
Twoi konsumenci i przyszli klienci
48% pytanych wskazało wygląd strony www jako główny czynnik oceny wiarygodności firmy. 94% pytanych wskazało wygląd strony www jako powód braku zaufania i odrzucenia oferty. 78% klientów wybrało firmę, która poświęciła czas aby dostarczyć im lepszą obsługę online. 48% użytkowników odbiera brak wersji mobilnej strony jako dowód, że firmie nie zależy. 90% badanych przyznało, że używa codziennie urządzeń o różnych rozmiarach ekranu. 88% konsumentów nie wróci na stronę, jeśli miało złe doświadczenia w jej użytkowaniu. 27% to ilość użytkowników korzystających z sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. 72% badanych traktuje recenzje online na równi z poleceniem firmy przez znajomego. Ciekawe prawda? 🙂 Szczególnie warte uwagi są dane dotyczące wpływu strony www na zachowanie konsumenta względem firmy i co za tym idzie – zamknięciu transakcji. Obrazuje to, że strona internetowa nie musi nam koniecznie pomagać, lecz może również i szkodzić jeśli zostanie wykonana w niepoprawny sposób.
Firmowa strona internetowa
28% średnio tylko tyle treści czytają użytkownicy na twojej stronie www. 87% użytkowników preferuje materiały wizualne nad treści pisane. 0.7% więcej ruchu generują strony www o ciemnej kolorystyce. 0:05 s. zajmuje konsumentowi uformowanie opinii na temat strony po załadowaniu. 10 s. to średni czas jaki masz na uchwycenie uwagi odwiedzającego nim opuści stronę. 40% konsumentów ucieknie ze strony, jeśli jej czas ładowania przekracza 4 sekundy. 81% firm uważa swojego bloga za ważny element działalności firmy. 434% o tyle średnio więcej podstron mają witryny prowadzące własnego bloga. 67% to szacunkowa liczba witryn bez żadnego systemu zarządzania treścią.
Posumujmy
Bardzo niewiele firm z branży stron www opiera swoje działanie na bazie rzetelnych statystyk. Kierują się one zamiast tego popularnymi mitami, fałszywymi trendami oraz często złymi praktykami stosowanymi powszechnie – kopiując bez zastanowienia niepoprawne wzorce. Jest to oczywiście jedynie garstka informacji na temat zachowań użytkowników w sieci. Nie można lekceważyć przy tym indywidualnej analizy statystyk ruchu naszych własnych stron, które stanowią olbrzymie źródło informacji przydatnych przy optymalizacji oraz formowaniu strategii.