GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Czy twoja strona www zatruwa ci biznes?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

7 marca, 2016

Wiele mówi się o korzyściach z posiadania strony internetowej

Jako konsumenci, niewiele czasu poświęcamy natomiast na zgłębienie ewentualnych negatywnych skutków i konsekwencji z powodu braku nadzoru i zainteresowania firmową stroną internetową. Zamawiając nową – niekoniecznie musimy dostać coś lepszego, a nie zarządzając obecną – sami wystawiamy świadectwo naszej firmie w oczach potencjalnych klientów i partnerów.

Jak mawia stare przysłowie – pierwsze wrażenie robi się tylko raz i niekoniecznie musi ono pozostawić pozytywny obraz naszego biznesu.

 strona-www-zatruwa-biznes-1

Czy każdemu zależy na dobrej stronie www?

Odpowiedź będzie zaskakująca – nie.

Duża część konsumentów oczekuje stworzenia po prostu “strony” w budżecie jakim dysponuje. Czy w ramach takiej kwoty jest możliwe w ogóle zbudowanie witryny jakiej klient naprawdę potrzebuje i jaka faktycznie przyniesie korzyść – ta kwestia jest podnoszona przez kupującego bardzo rzadko.

Ostatecznie strony nie było – strona będzie lub strona była “stara” – teraz będzie “nowa”. I tak w uproszczonym schemacie postrzega się aspekt posiadania strony www. Dodatkowo fałszywie przenosząc te spostrzeżenia na odczucia po stronie odwiedzającego użytkownika, który jednak zwykle ocenia to co ma do dyspozycji “tu i teraz” a nie przez pryzmat “kiedyś było dużo gorzej”.

Przedstawiciel handlowy a strona internetowa

Mieliśmy trochę teorii, więc czas na praktykę – jak “poczuć” problemy z powodu toksycznej dla firmy strony www? Wyobraź sobie, że masz zatrudnić do swojej firmy przedstawiciela handlowego.  Oczywiście w tego typu pracy ważna jest prezencja, znajomość oferty firmy i to “coś”, co pozwala ostatecznie domknąć transakcję.

Jakie wrażenie na potencjalnym kliencie zrobi osoba, która stale pojawia się w jego biurze:

  • w poplamionej koszuli,
  • bez szczegółowej wiedzy o ofercie,
  • wręczająca wymięte materiały reklamowe,
  • udzielająca nieaktualnych informacji,
  • itd. itp.

Czy będzie ono pozytywne czy negatywne? Czy jako klient oceniłbyś tylko samego przedstawiciela czy rozszerzył osąd na całą firmę jaką reprezentuje? Czy uznałbyś taką firmę za poważną? Godną twojej uwagi i pieniędzy?

Strona internetowa jest integralną częścią biznesu a nie przybudówką funkcjonującą w próżni internetu. Czy tego chcemy czy nie, to z jej perspektywy firma zostanie oceniona i w umyśle konsumenta stworzy pierwsze skojarzenia.

strona-www-zatruwa-biznes-2

Jak zła strona zatruwa firmę?

Ostatecznie wszystkie wymienione poniżej elementy nie wyczerpią tematu. Niemniej postaraliśmy się wybrać takie, która w prosty sposób mogą zobrazować negatywne skutki nieprzemyślanych działań.

Spadek ruchu

Zacznijmy od tego, ze źle zaprojektowana strona bez strategii rozwoju po prostu zginie w wynikach wyszukiwania wyparta przez konkurencję. Konsument więc nawet nie będzie miał okazji wejść z nią w interakcję, nie mówiąc już o zgłębianiu oferty.

To, że Twoja firma nie chce nic robić ze stroną www nie oznacza, że niema tysięcy innych, które wkładają dodatkowy wysiłek aby lepiej docierać do klienta. W hiper-konkurencyjnym środowisku jakim jest internet albo działasz – albo ustępujesz miejsca innym.

Utrata leadów

Jeśli już konsument trafi na naszą witrynę, nie oznacza to z automatu, że zostanie naszym klientem. Odwiedzającego trzeba kolokwialnie mówiąc “urobić” a sprawa może być o tyle trudniejsza, że (jak to w internecie bywa) zapewne widział już ofertę konkurencji.

O ile nie jesteś rynkowym monopolistom lub oferujesz produkt po niezwykle atrakcyjnych cenach – musisz włożyć odrobinę pracy aby przekonwertować użytkownika w kupującego. Zła strona internetowa tylko ten proces utrudni lub całkowicie uniemożliwi, skutecznie zniechęcając do podjęcia jakiegokolwiek kontaktu.

Badania marketingowe potwierdzają raz za razem, że WSZYSCY kupujemy pod wpływem emocji a nie chłodnej kalkulacji. To, że masz super ofertę ale podaną w okropny sposób może być powodem dlaczego ilość zapytań jest tak mała.

Negacja innych działań promocyjnych

Strona internetowa jest zwykle pierwszym elementem z jakim styka się konsument jeśli chodzi o daną markę. Praktycznie wszystkie materiały promocyjne, wizytówki, mailingi itd. kierują konsumenta na nasza witrynę, a to co tam zastanie w dużej mierze wpływa na jego proces decyzyjny.

Ulotka ma charakter tymczasowy – jest traktowana jako jednorazowa akcja i w skali jednostki jest mało wartościowa.

Strona internetowa działa 24 godziny na dobę / 7 dni w tygodniu – jest zawsze, jest stała i dlatego oddziałuje mocniej na konsumenta pod względem wartości jakie przekazuje i jak firma traktuje swoich klientów.

Ograniczenie zaufania

Nowi konsumenci nie znają twojej firmy i opierają swoje decyzje o szereg bardziej wyraźnych i mniej czytelnych czynników. Zła strona internetowa może niezwykle gwałtownie zwiększyć poziom negatywnych emocji i rozbudzić poczucie zagrożenia. Nie dziwi to zważając, że oszustwa internetowe są bardzo powszechne – konsument jedynie subiektywnie reaguje na zewnętrzne bodźce.

Dlaczego wiele biznesów nie jest świadoma skutków złej witryny?

Długo się nad tym zastanawialiśmy i doszliśmy do następującej konkluzji: dużo mówi się o korzyściach, natomiast nie uczy się mierzenia skuteczności wprowadzonych rozwiązań.

Jeszcze dziś od czasu do czasu dostajemy prośby aby zainstalować na stronie głównej witryny czytelny licznik odwiedzin. Tak, w czasach awansowanej analityki ruchu właściciele firm uznają ilość wejść na witrynę za najistotniejszą wartość, która trzeba eksponować.

W efekcie firma nie jest w stanie ocenić czy dana strona www jest faktycznie lepsza, czy wręcz przeciwnie – wpływa w sposób negatywny na biznes. Brakuje danych do porównania, brakuje danych bieżących, brakuje po prostu punktu odniesienia. Przynajmniej w świadomości problem więc nie istnieje – bo jest niewidoczny.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów