Wizytówki pomimo upływu lat, nadal pozostają jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych
Małe, poręczne i łatwe do przechowania – identyfikują naszą markę lub nas samych. Ograniczona powierzchnia to również wyzwanie projektowe – aby przekazać maksimum treści przy czytelnej i przyjemnej dla oka kompozycji.
Wizytówki można drukować w wielu opcjach – od standardowej na zwykłym papierze, po bardziej wymyślne formy z lakierowaniem wybiórczym i docinaniem do wybranego kształtu.
Oto co musisz wiedzieć o wizytówkach firmowych.
Co musisz wiedzieć o wizytówkach?
1. Dziennie drukuje się 27 milionów wizytówek
Globalnie, daje to rocznie liczbę ponad 10,000,000,000 sztuk wizytówek wprowadzanych do obiegu. Wykorzystywane są one na każdym szczeblu biznesu – od małych, lokalnych firm po wielomiliardowe korporacje.
2. Jakie wymiary ma wizytówka?
W standardowym obiegu są dostępne 2 typy wizytówek – format 85 x 55mm oraz 90 x 50 mm. Wybór zależy głównie od preferencji. Niektóre drukarnie oferują również formy skłądane – gdzie otrzymujemy 4 “strony” do zagospodarowania a dostępna powierzchnia praktycznie się podwaja.
3. Co powinna zawierać wizytówka?
Klasycznie:
- mię i nazwisko
- logo firmy
- nazwę firmy
- wykonywane stanowisko
- numer kontaktowy
- adres e-mail
- adres strony internetowej
To wszystko oczywiście ubrane w spójny motyw graficzny w celu identyfikacji naszej wizytówki od materiałów konkurencji.
4. Czego nie powinna zawierać wizytówka?
Wielu zamawiających traktuje wizytówki jak formę reklamy – co jest po części zgodne z ich przeznaczeniem, lecz istnieją lepsze i skuteczniejsze nośniki do realizacji tego celu. Traktując wizytówkę jak ulotkę reklamową – nigdy nie osiągniemy podobnego efektu sprzedażowego.
5. Ile trwa wykonanie wizytówki?
Wstępny projekt graficzny to kwestia zwykle 1-2 dni. Całość realizacji na tym etapie zależy głównie od dalszej liczby korekt, poprawek oraz modyfikacji jakie wnosi klient. Z tego powodu podanie konkretnego czasu jest niemożliwe – różni się on w zależności od zamawiającego.
Druk wizytówek również zależy od wybranej opcji i mozliwości drukarni. Standardowe wizytówki są drukowane w ciągu 1 doby, lecz bardziej wymyślne warianty jak foliowanie czy lakierowanie – wydłużają ten czas o kolejne dni. Lepiej nie odkładać tego na ostatnią chwilę!
6. Ile kosztują wizytówki?
Cena wizytówki zależy od naszych oczekiwań i opcji jakie wybierzemy. Koszty prac grafika to zazwyczaj około kilkudziesięciu do kilkuset złotych i analogicznie wygląda kwestia druku. Tutaj duży wpływ ma nakłąd – im większy, tym cena jednostkowa wizytówki będzie mniejsza.
7. Wizytówki kolorowe czy białe?
Badania marketingowe wskazują, że wizytówki operujące jaskrawymi kolorami są zachowywane przez odbiorców 10 razy dłużej niż ich białe odpowiedniki. O ile biała, minimalistyczna wizytówka daje wrażenie bardziej profesjonalnej – w praktyce jesteśmy zaprogramowani aby lepiej reagować na bodźce wizualne – w tym jaskrawe kolory.
8. Kod QR na wizytówce
Umieszczenie odpowiednio spreparowanego kodu QR pozwala klientowi na sczytanie danych z wizytówki za pośrednictwem smartphone’a i zapisanie ich w swoich kontaktach. Kod QR może również być wykorzystany do przekierowania klienta do naszej firmowej strony www.
9. Ile wizytówek potrzebuję?
Nakłady druku zależą głównie od Twoich potrzeb. Większość drukarni oferuje wydruk w bardzo małych ilościach (od 50-100 szt.) – co nie musi być najbardziej ekonomiczną opcją. Niemniej zalegające w kartonach, niewykorzystywane wizytówki to również nie najlepszy pomysł.
Na szczęście jeśli posiadasz już projekt – dodruk kolejnych egzemplarzy nie stanowi żadnego problemu. Dlatego początkowo najlepiej nie przesadzać z ilością i domawiać je wedle potrzeb.
10. Jakie są najczęstsze błędy na wizytówkach?
Próba zapełnienia 100% powierzchni treściami. Komunikat na wizytówce musi “oddychać” i pusta przestrzeń jest tu bardziej istotna niż ta z tekstami.
Oszczędzanie na jakości papieru również ma tu duży wpływ – gdyż wizytówka daje wtedy “namacalnie” inne wrażenie dla potencjalnego klienta trzymającego je w dłoni.
38% badanych respondentów wskazało, że słabo wykonana wizytówka byłaby dla nich bodźcem do nie zawarcia współpracy z daną firmą.
Sprawdź naszą ofertę na wizytówki!
Doradzamy, projektujemy od podstaw i drukujemy wraz z dostawą do klienta.
Porozmawiaj z naszym doradcą i wybierz elastyczną opcję dla Twojego biznesu.
Projektowanie wizytówek dla firmy