Projekty graficzne są współcześnie niezbędne w praktycznie każdej formie prowadzenia działalności gospodarczej, fundacyjnej i stowarzyszeniowej
Mnogość i łatwość dostępu do narzędzi pozwalających kreować projekty nawet za pośrednictwem okna przeglądarki sprawia, że każdy może dziś określać się mianem grafika. Jest to łatwe, szybkie i nieporównywalnie tańsze od wynajęcia do zlecenia zawodowcowi lub profesjonalnej agencji.
Wydawać by się mogło, że nie ma potrzeby inwestowania w profesjonalny design – a jednak, wiele firm ponosi olbrzymie koszty na opracowywanie i dopieszczanie swoich elementów wizualnych.
W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie: Projekty graficzne – dlaczego warto zlecać je profesjonalistom?
#1 Komunikacja wizualna jest niezwykle istotna dla Twojej firmy
Czy tego chcemy czy nie – pierwsze wrażenie jakie klient zbuduje w stosunku naszej firmy, oprze na bazie bodźców wizualnych. W kilka sekund będzie wiedział co sprzedajesz, jakiej jest to jakości i jaki poziom cen możesz zaoferować.
Oczywiście nie musi mieć to żadnego związku z rzeczywistością, ale wykreowany obraz Twojej marki zostanie wtłoczony w świadomość klienta a jego zmiana będzie wymagać z jego strony, dodatkowego wysiłku – którego często nie włoży. Zniechęcony pierwszym wrażeniem, pójdzie do konkurencji.
Od designu logo, przez barwy firmowe, projekt strony internetowej po ulotki reklamowe i banery reklamowe – Twoja firma jest oceniana ciągle, nieustannie, tylko na bazie tego jak wyglądają jej materiały graficzne.
#2 Oszczędzasz czas
Niezależnie czy wykonujesz projekt graficzny samodzielnie czy zlecasz go pracownikowi – jest to czas, który mógłby w firmie zostać poświęcony na realizację innych działań.
Osoby nie biegłe w projektowaniu poświęcą olbrzymie ilości czasu na przygotowanie czegoś, czego jakość wizualna będzie w najlepszym wypadku akceptowalna. Marnując ten cenny zasób na procesy, których nie można w firmie outsourcingować – jak obsługa klienta czy realizacja zamówień.
#3 Oszczędzasz pieniądze
Jak to możliwe, że płacąc więcej za profesjonalny projekt – oszczędzamy?
Materiał wizualny nie ma tylko istnieć – musi być skuteczny i realizować swój cel. Profesjonalni graficy to nie tylko “wyrobnicy”, lecz osoby mające wiedzę z psychologii sprzedaży i marketingu.
Profesjonalne projekty w starciu z amatorskimi po prostu lepiej konwertują. Możemy zaoszczędzić 200-300 zł na projekcie a w rezultacie pozyskać o 10 mniej klientów, co przy cenie produktu tylko za 100 zł daje 10 x 10 0zł = 1000 zł realnych strat.
Jest to bardzo mylące, gdyż klient nie wchodzący z nami w interakcję – zazwyczaj nie powie nam tego wprost: “Hej! Wasze materiały graficzne są słabe, idę do konkurencji!”. Niemniej znajduje to odzwierciedlenie w potencjale zarobkowym. Wykupując płatną kampanię reklamową i zapełniając ją słabymi graficznie banerami – po prostu stracimy część pieniędzy, nie generując zysku.
Czytaj również: Projekty graficzne i ich wpływ na Twój biznes
#4 Uzyskujesz fachowe doradztwo z perspektywy osoby spoza firmy
Będąc właścicielem firmy lub jej pracownikiem, obcującym z nią na co dzień, często umykają nam niuanse z którymi mogą borykać się klienci.
Rozpoczęcie współpracy z grafikiem pozwala na uzyskanie świeżej perspektywy na swój biznes – fachowe doradztwo co należałoby zmienić a co można poprawić. Być może byłeś przekonany, że Twój katalog produktów jest praktyczny i czytelny – w rzeczywistości, może być całkiem na odwrót.
Rolą projektanta graficznego jest przede wszystkim doradztwo przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac.
Dlatego profesjonaliści nigdy nie podeślą wstępnego projektu “w ciemno”, bez uzyskania pogłębionego wywiadu – co potrzebujesz, dla kogo i jaki cel ma realizować.
#5 Badania marketingowe są jednoznaczne w kwestii projektów graficznych
Ponad 80% klientów zapłaci więcej za produkt lub usługę, jeśli ich doświadczenie z daną marką jest bardziej pozytywne. Mając do wyboru dwie zbliżone oferty – konsument nawiąże współprace z firmą, której wizerunek będzie atrakcyjniejszy.
Możemy być najbardziej profesjonalną firmą na świecie ale bez równie profesjonalnego wizerunku, na niewiele się to zda w obszarze sprzedaży i budowania marki. Klient nie zapozna się z ofertą, jeśli wstępnie uzna że jest ona zła – choćby w formie wyobrażenia.
Podsumowując – dlaczego warto zlecać projekty graficzne profesjonalistom?
Podobnie jak stworzenie powieści nie polega jedynie na zapełnieniu kartek tekstem – tak również profesjonalny design graficzny nie jest celem stworzenia projektu aby tylko był. Powieść musi urzekać odbiorcę jak i czynią to dobre materiały wizualne.
Wydatki na projekty graficzne dla firm nie powinny być rozpatrywane przez pryzmat kosztu – lecz inwestycji w krótszej jak i dłuższej perspektywie czasu. Dobry design kosztuje bo zarabia na siebie, zły jest tani – bo zapomina się o nim szybko.
Projekty graficzne GrupaPNS – sprawdź ofertę