GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Reklamy popup – czy warto je stosować?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

1 grudnia, 2014

Wiele stron www stosuje wyskakujące reklamy typu popup dla przykucia uwagi odwiedzającego.

Panuje bowiem powszechne przekonanie iż zwiększenie ekspozycji danego elementu – czy jest nim  produkt, oferta lub konkretny artykuł – spowoduje proporcjonalne zwiększenie zainteresowania  wśród użytkowników.

Reklamy popup towarzyszą internautom od lat i stały się integralną częścią serfowania w sieci. Pomimo upływu czasu jednak niewiele firm wsłuchuje się w opinie odnośnie tej formy reklamy.

Firmowe strony internetowe – oferta GrupaPNS

 

reklama-popup-czy-warto-stosowac

Anatomia wyskakującego okienka

Można chyba śmiało powiedzieć, że  żaden internauta nie odwiedza strony www aby zostać poczęstowanym wyskakującym banerem przysłaniającym mu 70-80% ekranu. Stanowi on w pewnym sensie sztuczną barierę między użytkownikiem a tym czego szuka na witrynie – jej zawartością.

Przeprowadzono bardzo wiele badań, które w sposób jednoznaczny określają odczucia dla tej formy akcentowania i promowania treści.  Na potrzeby tego artykułu oprzemy się na badaniu przeprowadzonym przez przedstawicieli takich marek jak Yahoo! oraz eBay.

“Jakie różne aspekty reklam w sieci wpływają na twoje korzystanie z internetu”?

Negatywnie lub bardzo negatywnie odpowiedziało:

  • Reklamy popup – 95% ankietowanych,
  • Wolne ładowanie – 94% ankietowanych,
  • Reklama, która wprowadza w błąd aby w nią kliknąć – 94% ankietowanych,
  • Nie ma przycisku “zamknij” – 93% ankietowanych,
  • Zakrywa co chcę przeczytać – 93% ankietowanych,
  • Przemieszcza się – 92% ankietowanych,
  • Automatycznie odtwarza audio/video – 79% ankietowanych.

Jak łatwo zauważyć użytkownicy są nastawieni zdecydowanie negatywie do reklam w pewnym sensie przerywających płynne korzystanie z danej strony internetowej.

Istotny jest również aspekt psychologiczny negatywnych emocji, które nie skupiają się na samej reklamie lecz przenoszą na reklamodawcę oraz samą witrynę, na której są prezentowane.

Na blisko 20.000 badanych 50% odpowiedziało iż niechciana reklama nastawia ich negatywnie do reklamodawcy. 40% respondentów przyznało iż ma ona wpływ na negatywne postrzeganie witryny, która taką reklamę wyświetliła.

reklama-popup-na-stronie-www

Internauci bronią się przed niechcianą reklamą

Nachalna ekspozycja treści wykształciła naturalne odruchy obronne – wiele użytkowników pozostaje “ślepymi” na wszelkie banery i komunikaty promocyjno/reklamowe. Można powiedzieć, że mózg automatycznie “odfiltrowuje” je z właściwej treści strony. Do tego istnieje cała masa rozwiązań technicznych pozwalających na zablokowanie reklam przez przeglądarkę.

Cierpią na tym zarówno właściciele witryn, którzy utrzymują się z wygenerowanego w ten sposób zysku jak również i firmy w postaci reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.

 Czego możemy się z tego nauczyć?

Jeśli musimy stosować już taką formę eksponowania, warto mieć na względzie kilka podpowiedzi odnośnie dobrych praktyk ze strony użytkowników:

  • Reklama powinna informować co się stanie gdy użytkownik w nią kliknie,
  • powinna być łatwo rozpoznawalna jako reklama/element promocyjny,
  • prezentować czytelny komunikat czego dotyczy reklama,
  • prezentować szczegółowe treści bez konieczności opuszczania strony.

reklama-popup-czy-warto-stosowac-2

A co z firmowymi stronami internetowymi?

Bardzo wiele elementów negatywnych w przypadku reklam, można przełożyć wprost na słabą kreację strony firmowej.

  • Unikanie pop-upów
  • unikanie długo ładujących się elementów i podstron,
  • elementy audio/video, które startują automatycznie,
  • treści i linki, które mają na celu jedynie spowodowanie kliknięcia w dany element.

Podsumowanie

Nikt z nas nie lubi gdy nachalnie wpycha mu się jakąś ofertę lub zwłaszcza reklamę, którą nie jesteśmy zainteresowani . Problem ten dotyczy zarówno telemarketingu, spotów telewizyjnych  jak i reklamy sieciowej.

Badania wskazują iż lepiej oceniane są witryny proste, przejrzyste, gdzie użytkownik nie ma zbyt wielu możliwości wejścia w interakcje – co usprawnia nawigowanie i przyswajanie treści.

Jednak pomimo wszystkich faktów, popup nadal pozostaje królem reklamy w sieci.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności