GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Ciekawe statystyki e-marketingowe

BLOG
JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

16 stycznia, 2016

Czyli nie ma to jak zbiorcze dane do planowania rozwoju firmy

Serwis hubspot.com opublikował długą listę bardzo interesujących danych dotyczących marketingu i promocji w sieci, acz nie tylko. Postanowiliśmy przybliżyć Państwu co bardziej ciekawsze pozycje, które jak mamy nadzieję zmienią lub ugruntują Państwa postawy względem realizowanych strategii.

Dane te podzielimy ze względu na dziedzinę/dział dla lepszego przyswajania. Postaramy się aby było zwięźle i na temat 🙂

statystyki-e-maretingowe

Marketing i generowanie leadów

Zaczniemy od jednego z głównych zadań działań marketingowych – czyli pozyskiwania klienta.

  • 48% marketerów deklaruje budowanie nowego landing-page’a dla każdej nowej kampanii,
  • 16% stron docelowych pozbawionych jest nawigacji dla przykucia uwagi odbiorcy do treści,
  • 3x więcej leadów jest generowanych przez content marketing niż jego inne formy,
  • 80% leadów nie konwertuje się na sprzedaż,
  • do 50% transakcji zawieranych jest ze sprzedawcą, który odpowie na zapytanie jako pierwszy.

Social media

Czyli wgląd w media społecznościowe i zachowanie konsumentów w tych serwisach.

  • Im dłuższe tweety, tym większa klikalność linku w ich treści,
  • linki umieszczane w połowie tweeta mają większą klikalność niż umieszczone w innym miejscu,
  • automatyzacja postowania na Facebooku zmniejsza ilość like’ów i komentarzy o 70%.

Blogowanie

O pisaniu firmowych blogów i nie tylko.

  • 50% firm w USA prowadzi własne blogi,
  • 46% konsumentów czyta blogi więcej niż raz dziennie,
  • 79% firm prowadzących blog wskazuje na wzrost zainteresowania ich biznesem,
  • ilość bloggerów stale rośnie,
  • 57% firm publikujących post tylko raz w miesiącu pozyskała klienta tym kanałem.

Email marketing

Spamy, biuletyny i newslettery – znamy je wszyscy.

  • 80% konsumentów deklaruje czytanie emaili na urządzeniach mobilnych,
  • 12% konsumentów używa osobnych skrzynek do spraw prywatnych i zawodowych,
  • % czytania wiadomości jest większy gdy w temacie stosuje się imię odbiorcy,
  • % czytania wiadomości jest większy gdy w temacie stosuje się nazwę firmy odbiorcy,
  • najwięcej otwarć wiadomości notuje się o 6 rano,
  • statystycznie we wtorek najwięcej osób wypisuje się ze subskrypcji,
  • “kliknij tutaj” generuje więcej kliknięć niż przycisk o nazwie “wyślij”.

Mobile

Na zakończenie – kilka ciekawostek z dziedziny urządzeń mobilnych.

  • 37% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu na stronie zoptymalizowanej mobilnie,
  • 27% konsumentów opuści stronę jeśli nie jest zoptymalizowana moblnie,
  • 61% firm w USA stworzyło lub zoptymalizowało swoje witryny pod urządzenia mobilne,
  • 80% wyniósł wzrost w ilości e-maili otwieranych mobilnie w ciągu ostatniego roku.

 

Interesujące prawda? 🙂 Z naszej strony jaki firmy reklamowej o silnych fundamentach w marketingu tego typu informacje często kształtują sposób w jaki podchodzimy do zleceń klientów jak i własnej promocji.  Niestety w Polsce jeszcze wielu przedsiębiorców opiera się na własnym “przeczuciu”, zupełnie nie wspierając się twardymi danymi.

Zapewne możecie się spodziewać tego typu zestawień od nas w przyszłości – pewnych sekretów jednak wyjawić nie możemy 😉


Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od firmowych stron www przez projeky graficzne dla firm - ulotek, plakatów, wizytówek, banerów reklamowych oraz innych materiałów wizualnych i wizerunkowych.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów

Oferta usług