Kreatywność dla małych i średnich firm

GrupaPNS sp. z o.o. / Roździeńskiego 9, 41-300 Dąbrowa Górnicza

notifications
Recenzje materiałów reklamowych

Jak zlecać wykonanie strony internetowej?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

Marzec 27, 2019

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Podjęcie decyzji o stworzeniu lub modernizacji strony internetowej to dopiero pierwszy krok w złożonym procesie kreacji

Wiele firm i ich pracowników oddelegowanych do tego zadania miewa spore trudności w komunikowaniu tego, co właściwie potrzebują i jakich efektów oczekują w przyszłości. Konieczność uzyskania tych podstawowych jak i bardziej dogłębnych informacji jest kluczowym elementem profesjonalnego web designu.

jak-zlecac-wykonanie-strony-www

W tym artykule postaramy się wymienić kilka najbardziej kluczowych kwestii, na których należy się skupić jeszcze przed kontaktem z poszczególnymi agencjami czy freelancerami. Będą nam za to niesamowicie wdzięczni.

Jaki mierzalny cel ma spełniać strona internetowa?

Strona internetowa może być zaprojektowana aby realizować szereg zadań – od zwyczajnej funkcji wizerunkowej, sprzedaży produktów i usług a na budowaniu wirtualnej społeczności kończąc. Nie każda witryna jest jednak w pełni optymalna do wypełniania swojego zadania ze 100% skutecznością.

Określenie klarownych celów pomaga projektantom dobrać rozwiązania i model działania witryny do potrzeb firmy. Katalog produktów online działa zupełnie inaczej niż landing-page przygotowany pod promocję bezpośrednią. To również zupełnie inne rozwiązania na poziomie technicznym, które zapewne będą radykalnie różnić się przy wycenie realizacji.

W jaki sposób będą pozyskiwani użytkownicy?

Aby strona “żyła” musimy jej zapewnić stały dopływ odwiedzających. Możemy w tej kwestii opierać się na ruchu organicznym z wyszukiwarki Google, realizować płatne kampanie reklamowe w internecie lub skłaniać się ku bardziej tradycyjnym formom promocji.

Jest to niezwykle kluczowa informacja z perspektywy projektowania strony internetowej gdyż to ten aspekt warunkuje jej skuteczność, sposób zachowania się użytkowników, mechanizmy konwersji oraz rodzaj poszukiwanych treści. Witryna pragnąca osiągać wysokie pozycje w Google musi zadbać o sporą ilość dobrej jakości tekstów i treści – zwykle opierając się na firmowym blogu i socjal media. Strona www budowana pod płatne kampanie powinna przekazywać na danym landing-page’u maksymalną ilość przydatnych dla konsumenta informacji aby ten, bez jej opuszczania mógł podjąć decyzję o współpracy z nami lub zakupie produktu.

Dobierz witrynę pod swoją strategię działania – nie na odwrót. Zaoszczędzisz sporo czasu i pieniędzy na późniejszych modyfikacjach wynikających z niezdecydowania na etapie projektowania strony www.

Czy wymagany jest autorski CMS czy rozwiązania Open Source?

Systemy CMS na otwartych licencjach jak Joomla czy WordPress są niezwykle popularnymi narzędziami wykorzystywanymi przez projektantów na całym świecie. Ogólna dostępność niesie jednak ze sobą pewne zagrożenia m.in łatwy dostęp osób trzecich do kodu systemu i podatność na wykorzystywanie w nim luk. Są to jednak darmowe systemy CMS, więc jako zamawiający nie ponosimy z tego tytułu dodatkowych kosztów – coś za coś.

Możemy sobie jednak zażyczyć wykonania witryny na systemie autorskim – pisanym przez wykonawcę dla jego potrzeb lub bezpośrednio pod nasze zamówienie. Wiążą się z tym oczywiście wyższe koszty i późniejsze trudności z modyfikacją witryny gdy rozwiążemy współpracę z pierwotną firmą, gdyż zazwyczaj licencja dla tego oprogramowania nie pozwala na modyfikowanie kodu systemu bez jej zgody. Dla naszego nowego partnera w obszarze stron www jest to również spora bariera, wymagająca analizy działania takiego systemu zanim przystąpi on do właściwej pracy i realizacji zadań.

Ile podstron / treści ma zawierać witryna?

Objętość merytoryczna strony www wyrażana w ilości podstron i tekstów ma wpływ na wycenę gdyż jest to po prostu czas konieczny na wprowadzenie ich do systemu lub w bardziej wymyślnych layoutach – odpowiednie formatowanie dostarczonych materiałów.

Jeśli jesteś w stanie na tym etapie przygotować drzewo hierarchii podstron – zrób to. Nawet gdy ulegnie modyfikacją w trakcie ustaleń, będzie idealnym źródłem informacji do oparcia wyceny.

Czy realizacja ma uwzględniać jakiś funkcje specjalne?

Strony internetowe niesamowicie rozwinęły swoje możliwości w ciągu minionej dekady. Być może chciałbyś zawrzeć w swojej witrynie coś specjalnego – mechanizmy, systemy i funkcjonaliści wychodzące nieco ponad to co określamy mianem “standardu”.

W tym przypadku podaj jak najwięcej szczegółów na temat celu wdrożenia takiego elementu, sposobu jego działania oraz – jeśli to możliwe – przykładów implementacji podobnych rozwiązań na innych witrynach.

Wskaż kilka stron internetowych, które ci się podobają wizualnie

O ile profesjonalna firma wykona dla Ciebie autorski projekt – podparcie się przykładowymi witrynami posłuży za bazę do określenia stylu wizualnego i szeroko rozumianego “klimatu” witryny. Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów – pomoże to przyspieszyć proces projektowania strony www i skróci ilość korekt wstępnego szkicu.

Pamiętaj, że nie zawsze to co subiektywnie podoba się Tobie jest dobrym i wartościowym rozwiązaniem. Dobry projektant wytłumaczy ci dlaczego olbrzymie logo na pół ekranu to zły pomysł :)

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Powrót na górę
Projektujemy
pierwsze wrażenie

Projekty graficzne / Projektowanie stron wwww

GrupaPNS to wieloletnia i doświadczona agencja internetowa, która swoje działania opiera na silnych fundamentach autorskich projektów oraz programów opieki nad klientami. Tworzymy strony www na terenie całego kraju, w tym: Katowic, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej.

biuro@grupapns.pl
Napisz do nas!
+48 516 359 012
Poniedziałek – piątek 10:00-15:00
GrupaPNS sp. z o.o.
Roździeńskiego 9
41-300 Dąbrowa Górnicza

Strony www

Projekty graficzne

O marce

Realizacje

Różności

Ciasteczka

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Jak Twoja strona www traci pieniądze

Dowiedz się i samodzielnie zdiagnozuj 7 najczęstszych błędów powodujących, że Twoja strona www mniej zarabia.

Kup teraz 15 pln