GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Jak dobry design wpływa na sprzedaż w firmie?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

7 kwietnia, 2019

Współczesna firma nie jest w stanie poprawnie funkcjonować całkowicie odrzucając współpracę z projektantami

Wbrew popularnym przekonaniom – prace designerskie nie polegają jedynie na tym aby “coś ładnie wyglądało”, lecz w obszarze zwłaszcza opakowań produktów, stron www, ulotek i broszur reklamowych a nawet firmowej dokumentacji – mają na celu zwiększenie dochodów firmy.

jak-design-wplywa-na-sprzedaz

Wiele firm jednak tego nie dostrzega i ich interakcje z designem ograniczają się zazwyczaj do jednostkowych przypadków wymuszanych okolicznościami lub skrajnie zestarzałymi się materiałami. Po wykonaniu takiego pojedynczego zlecenia – współpraca się urywa, a wiele istotnych z perspektywy przedsiębiorstwa lub organizacji decyzji jest podejmowana wewnętrznie – przez osoby nie posiadające dostatecznych kompetencji na tym polu.

Rezultatem takiej filozofii działania jest nadprodukcja niskiej jakości materiałów reklamowych, mało skutecznych komunikatów wizualnych i ogólny spadek zadowolenia konsumenta ze współpracy z daną marką.

W tym artykule postaramy się pokazać, jak dobry design wpływa na sprzedaż w firmie.

Jak bardzo design wpływa na przychód?

Olbrzymia część interakcji z firmą odbywa się na poziomie wizualnym i podświadomym. Czy mówimy o ulotkach reklamowych lub o firmowej stronie internetowej – w pierwszych kilku sekundach od ekspozycji, konsument już wyrabia sobie konkretną opinię o naszym biznesie.

  • Nie jest on w stanie ominąć warstwy wizualnej,
  • nie wymaga ona od niego wysiłku w przyswojeniu,
  • ma priorytet nad treściami i zawartością merytoryczną,
  • budzi ona subiektywne emocje – zainteresowanie lub znudzenie, zachwyt lub niechęć itp.

Dobrą metaforą jest tutaj witryna sklepowa. Nie jest istotne jaki towar możemy znaleźć wewnątrz, jak miła jest obsługa i jak zachwycony ze współpracy były klient – jeśli przechodząc ulicą zobaczy zaniedbaną, słabą i niedbałą ekspozycję  – nigdy do tego sklepu nie wejdzie. Brak klienta – brak zarobku.

Jakość produktu lub usługi nie ogranicza się wyłącznie do jego cech fizycznych – to również bardziej “miękkie” elementy jak sposób prezentacji, konsumpcji i cały zestaw wartości dodanych wykreowanych w umyśle konsumenta poprzez szereg działań wokół tego co sprzedajemy.

Klient ocenia Twój biznes po okładce

Serwis thebooksmugglers.com, będący portalem recenzującym publikacje książkowe zapytał swoich użytkowników na temat istotności okładki w ich procesie decyzyjnym dotyczącym zakupu.

Dlaczego przytaczamy te badania? Ponieważ biznes ma wiele wspólnego z książką – dokonując zakupu nie znamy szczegółów, nie wiemy czy będziemy zadowoleni z naszego wydatku i opieramy nasze decyzje o ograniczone źródła informacji. Pytanie brzmi więc – jak istotna dla klienta jest design podania produktu a na ile wartość merytoryczna.

Czy okładka odgrywa decydująca rolę w Twojej decyzji o zakupie książki?

  • 79% – Tak,
  • 21% – Nie.

Czy kiedykolwiek okładka była jedynym bodźcem do zakupu książki

  • 40% – Tak,
  • 60% – Nie.

Co z tego wynika dla biznesu? Książki o lepiej zaprojektowanych okładkach przyciągają większą ilość czytelników, sprzedają się lepiej a więc generują większy zysk dla wydawcy. Musimy pamiętać, że sprzedaż jest procesem i jako taki przebiega stopniowo – jeśli nie pozyskamy uwagi konsumenta ten nigdy nie zapozna się z tym, co przygotowaliśmy dla niego dalej.

Co wymaga podkreślenia – okładka nie stanowi “rdzenia produktu” jakim jest książka, jest nim tekst. Konsumenci są skłonni nabyć produkt przez pryzmat obietnicy stawianej przez element wizualnej reprezentacji treści niż samą treść.

Jak tracisz codziennie pieniądze przez zły design

Wiele firm, zwłaszcza w sektorze MSP nie docenia znaczenia dobrego designu w ich działalności operacyjnej. Niejednokrotnie przewija się zjawisko “nie ważne jakie – ważne aby było”, co utrwalane jest błędnie przez olbrzymią ilość wątpliwych wykonawców określających się mianem “profesjonalistów’.

Powracając do naszego książkowego przykładu, rozważmy kilka wariantów:

1) Mamy 2 książki (produkty / usługi) o identycznej treści.

  • 1 – publikujemy bez okładki,
  • 2 – publikujemy z okładką.

Sprzedaż #2 będzie większa – inwestycja w design wygenerowała nam realny zysk.

2) Mamy 2 książki (produkty / usługi) o identycznej treści.

  • 1 – publikujemy ze słabą wizualnie okładką,
  • 2 – publikujemy z okładką lepszej jakości.

Sprzedaż #2 będzie większa – ponownie uzyskujemy bezpośredni zwrot pieniędzy.

3) Mamy 2 książki (produkty / usługi). Pierwsza jest treściowo doskonała, ta druga kiepska.

  • 1 – publikujemy ze słabą wizualnie okładką,
  • 2 – publikujemy z okładką lepszej jakości.

Sprzedaż #2 będzie większa pomimo kiepskiej jakości serca produktu.

Oczywiście powyższe przykłady mają zastosowanie w każdym obszarze działania firmy lub organizacji. Oszczędzanie na designie to najgorszy możliwy pomysł, gdyż realnie pozbawiamy się skutecznej konwersji a co za tym idzie – zarobku.

Dystrybuując 10.000 ulotek reklamowych z produktem w cenie 50zł – jeśli zaledwie 2% więcej osób skorzysta z oferty przez lepszy design mówimy tutaj o łącznie 200 transakcjach i zysku rzędu 10.000zł.

Czy warto w takiej perspektywie oszczędzać 100-300zł na tańszym projekcie graficznym? Gorszej jakości papieru? Bilans jest niestety jednoznaczny.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów