Firmowa strona internetowa może przybrać rozmaite formy i zastosowania przy wsparciu działalności naszej marki
Jako użytkownicy internetu spotykamy się zazwyczaj z najpopularniejszymi typami stron www – witrynami informacyjnymi, katalogami produktów oraz stronami sprzedażowymi.
Nie jest to oczywiście pełny wachlarz możliwości jaka daje firmie własna strona internetowa. W tym artykule postaramy się wymienić różnorodne zastosowania firmowej witryny, które jak mamy nadzieję – zainspirują Państwa i pomogą w procesie modernizacji lub rozwoju stron www.
Strony internetowe dla firm – oferta
Spis treści
- Sklep internetowy na stronie www
- Rekrutacja pracowników przez stronę internetową
- Centrum wiedzy i wsparcia klienta
- Platforma newsowa i blogowa dla firmy
- Promocja eventów i wydarzeń firmowych
- Centrum społecznościowe dla marki
- Dostarczanie treści klientom w różnych językach
- Kursy online, szkolenia i tutoriale
- Gromadzenie informacji zwrotnej od klienta
- Podsumowanie
W jaki sposób możesz wykorzystać swoją firmową stronę internetową?
Oto lista kilku przykładów zastosowań i potencjału działania witryn firmowych.
Sklep internetowy na stronie www
Witryny budowane na popularnych systemach CMS posiadają możliwość instalacji pluginów i rozszerzeń umożliwiających sprzedaż internetową.
Nie jest w tym miejscu konieczne budowanie stricte całkowicie osobnej witryny dla naszego e-sklepu, choć warto pamiętać, że taki proces będzie się niezmiennie wiązał z dość sporą ilością pracy. Wbudowanie e-sklepu w witrynę pozwala skorzystać z jej bazy użytkowników, szybciej daje efekty SEO i ogranicza ilość fizycznych stron www jakimi musimy zarządzać.
Rekrutacja pracowników przez stronę internetową
Strona www to idealne narzędzie do puszkowania pracowników – dające możliwość zapoznania się z nasza marką potencjalnemu kandydatowi, jak również i bezpośredni kontakt z pracodawcą.
Niezaprzeczalnym plusem jest fakt, że publikacja ogłoszeń na własnej witrynie nie generuje dodatkowych kosztów – jak w przypadku korzystania z dedykowanych portali, skupiających się na tej tematyce. Jesteśmy tu całkowicie niezależni w kształtowaniu procesu rekrutacji pod nasze wymagania.
O co zapytać przy tworzeniu strony internetowej?
Centrum wiedzy i wsparcia klienta
Odpowiednio zaprojektowana witryna może znacząco odciążyć firmę w zakresie pomocy i dostarczania niezbędnych informacji klientowi. Zasoby wiedzy w postaci instrukcji obsługi, działów z pobieraniem plików, FAQ lub modułów kontaktu z pomocą techniczną – jeśli klient boryka się z problemem, który wymaga osobistego kontaktu.
Platforma newsowa i blogowa dla firmy
W rzeczywistości social-mediowej, wydawać może się, że posiadanie własnego bloga lub działu z newsami na stronie www jest całkowicie niepotrzebne. Pozwala one jednak na realizację szeregu celów – od informowania klientów o działaniach marki, nowościach produktowych, planowanych zmianach w ofercie lub przy dłuższych formatach – dzielenia się wiedza, jak w przypadku tego artykułu.
Treści publikowane na stronie www odznaczają się również znacznie dłuższą “świeżością” niż treści social-mediowe, których cykl życia jest bardzo krótki.
Blog firmowy – zalety i dlaczego go potrzebujesz
Promocja eventów i wydarzeń firmowych
Jeśli nasza firma organizuje spotkania online lub w rzeczywistości – dedykowana temu strona internetowa lub landing-page, może dostarczyć odbiorcom informacji na etapie promocji wydarzenia, następnie rejestracji uczestników, a finalnie posłużyć jako platforma za pośrednictwem której, wezmą zdalnie udział w evencie lub uzyskają dostęp do dodatkowych materiałów.
Centrum społecznościowe dla marki
Od publicznych i prywatnych forum / grup, gdzie klienci mogą wchodzić w interakcje z pracownikami naszej firmy lub między sobą. Po płatne opcje subskrypcji i członkostwa, dające klientom dostęp do funkcji i usług niedostępnych innym.
Co wpływa na wartość Twojej strony internetowej?
Dostarczanie treści klientom w różnych językach
Strony internetowe mogą być tłumaczone z wykoszystaniem dwóch metod – tradycyjną (wymagającą ręcznego przetłumaczenia i wprowadzenia treści) oraz automatyczną – wykorzystującą dostępne systemy translatorskie.
Atutem jest tu fakt, że niezależnie z jakiego kraju trafia do nas nasz docelowy klient – może na witrynie (o ile zadbamy o to wcześniej) wejść w interakcje z treściami w swoim języku.
Kursy online, szkolenia i tutoriale
Za pośrednictwem witryny, możemy dzielić się wiedzą i przekazywać ją pracownikom lub klientom w różnorodnej formie użytkowej. Multimedialność współczesnych stron www znacznie wspomaga ten proces, a brak barier technologicznych – wszak potrzebna jest jedynie przeglądarka i dostęp do sieci – jest praktyczną alternatywą dla bardziej złożonych platform.
Czy firma musi mieć stronę internetową?
Gromadzenie informacji zwrotnej od klienta
Poprzez naszą stronę www, klient może prz4ekazać wartościowe informacje, istotne z punktu widzenia doskonalenia samej witryny, jak i naszych usług oraz produktów. Wszelkie ankiety, sondy satysfakcji, oceny produktów czy recenzje – to istna kopalnia wiedzy, ogniskująca punkty naszego biznesu, które musimy usprawnić lub zachować.
Podsumowanie
Mamy dużą dowolność w kształtowaniu naszej firmowej strony internetowej. Jej forma, funkcjonalność oraz metoda działania powinny spełniać oczekiwania zarówno naszej marki, jak i obecnych i potencjalnych klientów.
Pomimo olbrzymiego potencjału drzemiącego w witrynie jako narzędziu biznesowemu, wiele firm ogranicza się do niezbędnego minimum – krótkiej prezentacji siebie i oferty. Nieświadomie tracąc szansę, na wsparcie procesów w firmie, przy pomocy strony www.