GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Dlaczego nie mam klientów ze strony internetowej?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

25 lipca, 2019

Jeśli nadal funkcjonujesz w przeświadczeniu, że zaprojektowanie strony internetowej samoistnie przyniesie ci klientów – mamy złą wiadomość. To mit

Niezależnie czy swoją sprzedaż opierasz na indywidualnych konsumentach czy sektorze B2B mechanizm sprzedaży i reklamy przez internet wygląda bardzo podobnie. Olbrzymi potencjał kryjący się za własną stroną www wymaga jednak włożenia dużych nakładów pracy, przemyślenia strategii działania oraz konsekwentnego wdrożenia jej w życie.

Na dziesiątki tysięcy nowo powstałych witryn w internecie, zaledwie garstka realnie przynosi zyski swoim właścicielom. Dlaczego? Wiele osób nadal tkwi mentalnie w latach 2000-cznych gdzie konkurencja w sieci była mała, niewiele firm rozumiało specyfikę internetu i było dużo łatwiej o pozyskanie klienta. Dziś, 20 lat później konkurencja w internecie jest olbrzymia i jeśli naszym pomysłem na sukces w sieci jest po prosty “być” – stracimy na rzecz innych firm realnie wkładających wysiłek w pochwycenie uwagi konsumenta.

dlaczego-nie-mam-klientow-ze-strony-www

Wiele biznesów obwinia za swoje porażki projektantów stron www – podczas gdy realnie dostarczają oni jedynie narzędzie do dalszego działania. Paradoksalnie wiele z tych firm twierdzi, że kładzie bardzo duży nacisk na jakość obsługi klienta lecz zazwyczaj pierwsze miejsce gdzie ma on styczność z biznesem – jego strona www –  pozostawia wiele do życzenia.

W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie – dlaczego nie masz klientów ze strony internetowej. Oczywiście kierując się ogólnymi i powszechnymi problemami oraz błędami w ramach obecności firmy w internecie. Każde przedsiębiorstwo jest inne – stąd poszukiwanie konkretnych rozwiązań powinno odbywać się na bazie spersonalizowanego i dogłębnego audytu.

Projektowanie stron www – sprawdź naszą ofertę!

1. Sprzedajesz wszystko czyli tak naprawdę nic

Jeśli twoja firma oferuje duży asortyment produktów skierowany do różnorodnych grup odbiorców – najbardziej poprawnym rozwiązaniem jest zbudowanie osobnych stron internetowych celujących w ich potrzeby.

Oczywiście wiąże się to ze znacznie większymi kosztami niż prowadzenie jednej firmowej witryny ale możliwość precyzyjnej optymalizacji i targetowania grup odbiorców daje znacząco lepsze efekty niż wrzucenie wszystkiego do przysłowiowego “jednego worka”.  Zazwyczaj bowiem klient jest zainteresowany konkretnym produktem lub usługą i choć inne sekcje działalności mogą go zainteresować, realnie będzie to tylko mały % odwiedzających – zwłaszcza jeśli oferta nie jest ściśle powiązana ze sobą w konkretnych działach.

Taka filozofia sprzedaży przekłada się na dużo większa ilość informacji na stronie – co w rezultacie utrudnia nawigację i odnalezienie konkretnych treści / działów / kategorii. Im więcej wysiłku potencjalny klient musi włożyć w poszukiwania – tym mniej prawdopodobne jest,  że realnie coś kupi.

2. Sprzedajesz wszystkim a nie konkretnej grupie klientów

Strona www powinna przemawiać do konkretnej grupy docelowej – budując relację i przekazując informacje niezbędne do podjęcia decyzji o zakupie. Jeśli sprzedajesz “wszystkim” – stworzenie wartościowej oferty i propozycji, która zadowoli każdego potencjalnego klienta jest w praktyce jeśli nie niemożliwe to  z pewnością mało efektywne.

Strona internetowa o zbyt ogólnym komunikacie marketingowym nie zapadnie w pamięć oraz nie popchnie użytkownika do ostatecznej decyzji o zakupie. Będzie po prostu mdło – tak jak na wielu witrynach jakie możemy znaleźć w sieci, gdzie firmy skupiają się na prezentacji samych siebie a nie możliwościach i korzyściach jakie oferują  w ramach współpracy.

3. Twoja strona była projektowana w 2015 roku

5 lat w internecie to jak 20 lat w realnym życiu – trendy, standardy oraz nowe możliwości kształtują obraz naszej cyfrowej rzeczywistości. Wygląd strony www odgrywa olbrzymią rolę w budowaniu zaufania do biznesu oraz ogólnym procesie sprzedaży przez internet.

Konsumenci podejmują w zdecydowanej większości decyzję na bazie obietnicy i indywidualnych odczuć wobec biznesu – w kontrze do fachowej analizy i racjonalnych wyborów. Kupujemy na bazie emocji i to co widzimy, możemy dotknąć lub powąchać wpływa na nas w znacznie większym stopniu niż to co przeczytamy lub usłyszymy.

Oszczędzając na profesjonalnym web designie i nowoczesnym wyglądzie strony internetowej – naturalnie stracimy pewien % klientów. Może to być zaledwie 5 miesięcznie – co w rok daje nam już 60 potencjalnie utraconych transakcji. Przez 5 lat – 300 utraconych klientów i realne finansowe braki.

dlaczego-nie-mam-klientow-ze-strony-www-2

4. Nie generujesz dość ruchu na stronie

Aby sprzedawać potrzebujesz przedstawić ofertę odpowiedniej liczbie odbiorców.

Strony internetowe w 2019 roku nie będą działały same z siebie w internecie i wymagają podjęcia konkretnych działań aby zapewnić stały i wartościowy strumień odwiedzających. Można to osiągnąć wieloma metodami od pozycjonowania organicznego, przez płatne kampanie po reklamę tradycyjną jak projektowanie ulotek.

Sprzedaż skaluje się wraz z ekspozycją. Jeśli potencjalnie Twój produkt kupuje 10% odwiedzających – wartość sprzedaży dla strony www generującej 300 odwiedzin miesięcznie a 3.000 będzie naturalnie skrajnie inna.

Należy przy tym pamiętać, że raz wypracowana wysoka pozycja w Google nie jest nam dana na zawsze i brak troski o budowanie atrakcyjnego dla wyszukiwarki zaplecza treści oraz linków zwrotnych prędzej przy później wpłynie na spadek na niższe pozycje w indeksie. Dodajmy do tego silnie rosnącą popularność płatnych form reklam w wyszukiwarkach i nawet osiągnięcie TOP5 miejsc na dane frazy nie wygeneruje tak samo dużego ruchu jak 5-10 lat temu.

5. Nie prowadzisz bloga

W temacie generowania ruchu – blog firmowy jest dziś niezbędny jeśli chcesz się sensownie pozycjonować.

Możliwość postowania i tworzenia treści z nakierowaniem na różne słowa kluczowe znacząco zwiększa ilość potencjalnych klientów na witrynie. Zapewne dla wielu czytelników ten artykuł jest pierwszym elementem z jakim ma kontakt z naszą firmą – jeśli byśmy go nie napisali, po prostu nie pozyskalibyśmy tych wejść na stronę. Przemnóż to razy 100 tekstów i korzyść z prowadzenia bloga jest niezaprzeczalna.

Wraz z rozrostem bloga zyskujemy lepsze indeksowanie w Google (chociażby na poziomie większej liczby linków do naszej strony) jak również mamy możliwość marketingowego zaprezentowania naszego biznesu i “sprzedanie go” z pozycji eksperta.

Od strony technicznej potrzebujemy jednak systemu CMS oraz wdrożenia mechanizmów prezentacji treści na stronie www. Największym problemem jest jednak konieczność regularnego tworzenia nowych artykułów w taki sposób aby dostarczyły konsumentowi poszukiwaną przez niego wiedzę, doradziły w rozwiązaniu problemu lub omówiły nowości branżowe. W tym przypadku odrobina samodyscypliny przynosi wymierne korzyści.

6. Klient nie wie co od niego chcesz (CTA)

Wezwanie do działania (Call to Action) – to nic innego jak krótkie hasło mające na celu zmotywowanie potencjalnego klienta do działania. “Kup teraz!”, “Zadzwoń!”, “Napisz do nas!” – to tylko proste przykłady komend jakie kierujemy do konsumentów.

Strony internetowe bywają różne – lepiej i gorzej zaprojektowane z mniej i bardziej czytelną nawigacją, przekazem i metodami kontaktu. Przypadkowy użytkownik jaki trafi na Twoją witrynę jest na niej zapewne po raz pierwszy i musi zostać odpowiednio pokierowany w jaki sposób może zakupić dany produkt lub zlecić wykonanie usługi.

Badania pokazują, że stosowanie CTA zwiększa konwersję konsument – klient w praktycznie każdej formie reklamy od ulotek, plakatów, reklam telewizyjnych po omawiane strony www. Pomyśl o tym jak o puencie Twojego tekstu oferty – ot taka wisienka na torcie dobrze przygotowanej witryny sprzedażowej.

7. Strona nie jest zabezpieczona (SSL)

Szyfrowanie danych jest istotne zwłaszcza w czasie rosnącego zagrożenia cyberprzestępczości wymierzonej nie tylko w wielkie korporacje lecz również małe firmy, których z zasady nie stać na profesjonalną obsługę w tym zakresie.

Obecnie wyszukiwarka Google promuje w indeksie strony zabezpieczone SSL a koszt takiego certyfikatu nie powinien nadmiernie nadwyrężać rocznego budżetu. Dziś jest to już konieczność – zwłaszcza w sektorze e-commerce.

A jaki wpływ ma to na pozyskiwanie klientów przez stronę www? Większość nowoczesnych przeglądarek poinformuje użytkownika, że dana strona nie jest zabezpieczona i podawane przez niego dane mogą zostać przechwycone przez osoby trzecie. Otrzymanie takiego komunikatu gdy wypełniasz formularz kontaktowy raczej nie zachęci cię do kliknięcia”wyślij” – a to oznacza,że firma traci z tego powodu potencjalnego leada.

dlaczego-nie-mam-klientow-ze-strony-www-3

8. Nie stosujesz landing page dla produktów i usług

Widziałeś to wielokrotnie – cała oferta firmy wrzucona w jedną podstronę bez wyraźnego podziału lub dodatkowych szczegółów. To mogło działać w 2009 roku ale już nie w 2019. Współcześnie do skutecznej sprzedaży w internecie stosujemy tzw. landing page’e – czyli dedykowane podstrony prezentujące jeden konkretny produkt lub usługę. Dlaczego to działa?

Po pierwsze konsument otrzymuje w jednym miejscu wszystkie interesujące go informacje i przekazy marketingowe dopasowane do konkretnej grupy odbiorców. Prowadzimy go “jak po sznurku” – przekonując do zalet oraz cech naszej oferty, finalizując to możliwością bezpośredniego zakupu lub kontaktu z obsługą klienta.

Użytkownik nie musi nic szukać po witrynie, nie ma czasu na rozproszenie uwagi a taki samodzielny “ekosystem” LP pozwala na podpinanie go pod dowolne kampanie marketingowe skierowane do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców – od zwykłych ulotek po Google Ads.

Po drugie samodzielne landing page pozwalają a optymalizację skuteczności i konwersji bez konieczności gruntownego modernizowania całej witryny. Możemy łatwiej śledzić zachowania klientów i dokonywać zmian z oceną ich skuteczności. Służą do tego m.in testy A/B gdzie klientom prezentowane są na zmianę dwa różne LP z drobnymi modyfikacjami i ten osiągający lepsze wyniki jest zachowywany i udoskonalany dalej.

Porównaj to z filozofią zaprojektowania strony ywww raz na 5-10 lat i źródło braku efektów staje się oczywiste.

9. Stronę www traktujesz jako dodatek a nie filar działalności

W naszej wieloletniej praktyce obserwujemy pewien powtarzający się trend i błędne koło utrwalane przez wielu właścicieli firm oraz ich działy sprzedaży. Inwestują one w mało profesjonalne serwisy zamysłem “że strona musi być” lecz nie przykładają uwagi do długoterminowej strategii aby witryna zaczęła realnie zarabiać. I finalnie – nie zarabia.

To buduje w przedsiębiorcach przekonanie, że nie opłaca się inwestować w profesjonalny web design oraz marketing internetowy. Wydane w tym obszarze pieniądze ich zdaniem po prostu nigdy się nie zwrócą a myśl o comiesięcznym finansowaniu kampanii reklamowej firmowej strony www jest nadal abstrakcyjną koncepcją – wszak “strona działa sama”.

Dowodem na taki stan myślenia są setki tysięcy słabych, nieskutecznych i zaniedbanych stron www. Witryn, które nigdy nie osiągną swojego pełnego potencjału gdyż ich właściciele uważają, że zainwestowanie 1000 zł raz na 10 lat jest wystarczającym wkładem środków i zasobów dla tego filaru działania firmy.

Podsumowując – dlaczego nie masz klientów ze strony internetowej?

Nie wiemy. Jeśli ktoś oferuje Twojej firmie “złotą metodę” naprawy sytuacji bez dokonania szczegółowej analizy witryny, Twojego produktu oraz docelowej grupy klientów- zapewne próbuje cię po prostu oszukać.

Wymienione przez nas w artykule popularne obszary problemów nie muszą być głównymi źródłami kłopotów w generowaniu zapytań i zainteresowania Twoją ofertą. Niemniej każdy z nich wymaga Twojej uwagi gdyż zakładając, że z jego powodu tracisz zaledwie 5 klientów miesięcznie – w skali  5 lat finansowo sumuje się to nawet do 30.000 zł przy średnim zamówieniu wartym 100 zł. Taka kwota już rozbudza wyobraźnię i niestety narasta niesamowicie szybko im droższy jest nasz produkt i im więcej klientów tracimy przez zaniedbania w obszarze firmowej strony internetowej.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności