Inwestycja w zaprojektowanie strony www jest zwykle rozpatrywana przez pryzmat dzisiejszych wydatków a nie przyszłych korzyści
Rosnące obciążenia w sferze podatkowej oraz koszty pracy – skłaniają firmy oraz przedsiębiorstwa do poszukiwania obszarów podatnych optymalizacji. Rzadko jednak na tą problematykę patrzy się przez pryzmat firmowej strony www, która oferuje szereg możliwości formowania, trwałości oraz automatyzacji procesów obsługi klienta przy nieporównywalnie niższych nakładach finansowych niż realizacja tych zadań przez pracownika.
W tym artykule przyjrzymy się jak dobrze zaprojektowana strona internetowa może pomóc w generowaniu oszczędności dla Twojego biznesu.
Projektowanie stron www – sprawdź ofertę GrupaPNS
#1 – Strona internetowa redukuje liczbę utraconych klientów
Dobrze zaprojektowana strona www ma na celu maksymalizowanie konwersji na linii użytkownik – klient. Każdy utracony klient jest pewnego rodzaju kosztem dla firmy – ujemnym dochodem, który mógł zostać pozyskany lecz z jakiś powodów konsument nie zdecydował się na podjęcie współpracy.
Źródeł takiego zachowania może być wiele – od słabego wizerunku firmy w internecie, błędnie działającej witryny lub po prostu lepszej (subiektywnie lub obiektywnie) oferty konkurencji. Wszystkie te elementy mogą zostać jednak zmierzone przy wykorzystaniu narzędzi analitycznych instalowanych na naszej stronie www, a dane służyć w celu lepszej optymalizacji, zmian i rozbudowy w cyklu życia witryny.
#2 – Strona www ułatwia proces rekrutacji pracowników
Proces rekrutacji i weryfikacji kandydatów w naturalny sposób generuje koszty i zajmuje sporą ilość czasu, który mógłby zostać przeznaczony na inne czynności. Strona internetowa nadaje się idealnie jako platforma do publikacji naszych aktualnych ofert pracy, jak również przeprowadzeniu potencjalnych kandydatów krok po kroku przez proces weryfikacji, uzupełnienia danych i finalnej oceny.
Warto również nadmienić, że postrzegany wizerunek firmy ma w wielu przypadkach decydujący wpływ na podjęcie zatrudnienia w danym biznesie, niejednokrotnie przewyższając wysokość płacy oraz dodatkowe benefity pracownicze.
#3 – Strona www przejmuje proces obsługi klienta i reklamacji
Klienci mają zwykle wiele pytań dotyczących oferty, warunków współpracy oraz potencjalnych sytuacji gdy produkt lub usługa nie spełnią ich oczekiwań. Firmowa strona www może przekazać wszystkie niezbędne informacje, jeśli tylko poświęcimy czas aby je wcześniej przygotować i opublikować.
Oszczędzamy w ten sposób zasoby firmy na wielokrotnym udzielaniu tych samych informacji oraz odpowiadaniu na powtarzające się stale pytania kupujących. Dział FAQ pozwala na zaadresowanie najczęściej pojawiających się zagadnień a formularz reklamacji prześle uzupełnione dane do pracownika, który jedynie podda je weryfikacji.
#4 – Strona www działa całą dobę, 365 dni w roku
Firmowa strona www pracuje dla nas bezustannie – w dni tygodnia, weekendy oraz święta. Realny koszt zatrudnienia pracownika na podobnych warunkach były dla firmy nieporównywalnie większy niż uruchomienie witryny.
Pracownik – co naturalne – może również obsłużyć ograniczoną liczbę klientów lub poświęcić wybiórczą uwagę jedynie jednemu z nich. Strona internetowa nie choruje, nie potrzebuje urlopu, choć oczywiście co jakiś czas wymaga gruntownej modernizacji i serwisu.
#5 – Pełni funkcję reklamową i promocyjną
Strona internetowa zaprojektowana z myślą o promocji jest fantastycznym narzędziem sprzedaży. Raz utworzona oferta, może służyć nam latami i choć witryna wymaga od nas działań w celu pozyskania ruchu, pracuje dla nas znacznie dłużej niż dla przykładu – kampania ulotkowa, której okres oddziaływania jest krótki i wymaga stałego powtarzania a więc generuje koszty druku i dystrybucji.
Realizując strategię contentową tworząc np. treści na blogu – możemy pozyskiwać potencjalnych klientów z wyszukiwarki.
Strona internetowa a koszty
Aby czerpać korzyści z zaprojektowania dla naszej firmy strony internetowej, wymagane jest umiejętne posługiwanie się tym narzędziem. Czasy gdy stronę wystarczyło wrzucić do siebi i pozostawić samą sobie, już dawno przeminęły.
Takie podejście w połączeniu ze złymi praktykami oraz słabym jakościowo designem, niejednokrotnie niwelują wartość dodaną z posiadania firmowej witryny i przekształcają ją jedynie w dodatkowe obciążenie finansowe.