GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Co to jest Content Decay i jak wpływa na Twoją stronę internetową?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

23 września, 2022

Strony internetowe towarzyszą nam już od kilkudziesięciu lat i to właśnie upływ czasu wpływa na relatywnie nowe zjawisko, z którym będa musieli zmierzyć się właściciele witryn

Obecność strony internetowej w wyszukiwarce jest istotnym aspektem jej funkcjonowania – niezależnie, czy stawiamy na pozyskiwanie wejść w sposób organiczny, czy przy pomocy płatnych kampanii.

Content Marketing, czyli stopniowa rozbudowa zawartości merytorycznej naszych witryn, jest popularnym i praktykowanym sposobem na poprawę parametrów SEO oraz widoczności strony w sieci. Chcąc maksymalizować efektywność naszych działań, musimy zwrócić uwagę na fakt, że linki do stron w Google znikają wraz z biegiem czasu.

 

Co To Jest Content Decay I Jak Wplywa Na Twoja Strone Internetowa

 

Projektowanie stron www – oferta

Co to jest Content Decay?


Content Decay, czyli rozkład / erozja treści jest terminami używanym do opisania mechanizmu stopniowego zanikania podstron w wyszukiwarce Google, w skutek upływu czasu od ostatniej aktualizacji danej treści.

Naczelną filozofią wyszukiwarki Google jest dostarczanie użytkownikowi możliwie najlepiej dobranej odpowiedzi do jego zapytania. Oznacza to, że zwracane linki do poszczególnych stron www murzą zawierać treści: kompleksowe, szczegółowe, praktyczne, poszukiwane i przede wszystkim – aktualne.

Content Decay można określić jako cześć pewnego cyklu życia treści w sieci – od publikacji, przez fazę wzrostu, dojrzałości i powolnego acz nieuniknionego spadku ich potencjału.

Nie zwracamy na to uwagi podczas naszego codziennego korzystania z Google, ale wyniki wyszukiwania prezentują witryny lub dokładniej ich podstrony – w pewnym zakresie czasowym. Algorytm dopasowuje zwracane dane m.in według kryterium ich “świeżości”.

Wyszukując dla przykładu “funkcje smartphone’a” – nie chcemy otrzymać treści opublikowanych 8-10 lat temu, gdyż będą po prostu nieaktualne. Analogicznie – nasza 10-letnia podstrona lub post zostaną zepchnięte niżej w wynikach lub całkowicie z nich usunięte.

Dlaczego to zjawisko jest istotne dla Twojej strony www?


Z oczywistych względów – wraz z upływem czasu skuteczność i potencjał zarobkowy naszej witryny będzie maleć zamiast wzrastać. Zakładając, że publikujemy regularnie treści w stałych odstępach czasu – jakiś procent z nich będzie zawsze miał trudności z generowaniem wejść z samego czynnika wieku publikacji.

Kontrastując to z praktyką, gdzie większości firm modernizuje strony internetowe co kilka-kilkanaście lat i niejednokrotnie jedynie przenosi teksty w niezmienionej formie na nowszy styl prezentacji – odbija się to negatywnie i często nieświadomie na skuteczności witryny.

Co mówią twarde dane ze stron www?


Agencja SEO Ahrefs przeprowadziła analizę dotyczącą wieku treści a ich relatywnej pozycji w wynikach wyszukiwania (źródło). Wyniki rysują ciekawy obraz algorytmu Google i w jaki sposób dobiera on linki w relacji do czasu publikacji lub modyfikacji jego zawartości.

Relacja wieku treści du pozycji w wynikach kreśli wyraźny trend

Im dłużej strona przebywa w indeksie – tym jej pozycja rośnie z czasem. Nowe treści natomiast, statystycznie plasują się niżej od ich starszych odpowiedników. W prezentowanym wykresie różnica pomiędzy 1 a 10 pozycją w Google wynosi ok. 300 dni.

 

Pozycja W Wyszukiwarce Google Content Decay

Jak przeciwdziałać Content Decay?


Wiemy już co to jest Content Decay – w jaki sposób możemy teraz wykorzystać nową wiedzę w lepszej optymalizacji naszej strony internetowej?

Twórz nowe treści regularnie

Stały dopływ nowych treści i podstron to kolejne linki do naszej witryny w Google. Proces ten przeprowadzany regularnie – z czasem daje efekt kuli śniegowej, gdzie mamy pokaźne zaplecze contentu, który dla nas pracuje w przeciwieństwie do firm, które ograniczają się tylko do minimum.

Wdrożenie i prowadzenie firmowego bloga to idealny sposób na poprawę parametrów SEO naszej witryny – dając nam również mozliwość linkowania do starszych treści, jako punktów odniesienia lub źródeł merytorycznych.

Blog firmowy – zalety i dlaczego go potrzebujesz?

Zaktualizuj lub rozszerz starsze treści

Jesli posiadasz na witrynie treści, które nie były modyfikowane od dawna – dopisz do nich nową zawartość, odnosząc się co uległo zmianie w ostatnich latach. Nada to treściom nową świeżość a algorytm Google wykryje modyfikację. Poprawić możemy samą treść jak i sposób jej prezentacji, formatowanie czy uzupełnienie jej o dodatkowe grafiki / schematy.

Jak pisać teksty na stronę internetową?

Konsoliduj treści w większe pakiety

Indywidualne posty czy artykuły na podobny temat, można połączyć w jeden większy post poruszający pokrótce najważniejsze punkty swoich elementów składowych. Oczywiście należny przy tym pamiętać, aby kasując starsze treści dokonać odpowiednich przekierowań na nowsze odpowiedniki.

Podsumowanie – Content Decay


Content Decay to termin z jakim będziemy mieli styczność coraz częściej w obszarze web designu, SEO i marketingu internetowego. Wraz z rosnącą świadomością firm na temat potencjału własnoręcznie tworzonych treści – wyzwanie ich dostępności w wyszukiwarce będzie narastać.

Na szczęście przy pewnym wkładzie pracy, możemy skutecznie optymalizować treści i czynić je “wiecznie świeżymi”. Główny problem polega na tym, że o tym zjawisku niewiele się mówi – co nie wpływa na budowę świadomości zarządzających stronami www.

Źródła:

  1. https://modintelechy.com/marketing/seo-result-time-frame-what-it-takes-to-have-stellar-search-results/
  2. https://www.tenspeed.io/blog/content-decay


Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności