GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Czy jesteś dobrym czy złym klientem dla webdesignera?

BLOG
JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

27 kwietnia, 2014

Klienci bywają różni i jeśli prowadzisz własną firmę zapewne niejednokrotnie się o tym przekonałeś.

W tym poście postaramy się wyjaśnić tobie, drogi czytelniku na czym polega różnica pomiędzy klientem z którym współpracuje się przyjemnie, a takim z którym bywają różne problemy. Jako firma zajmująca się między innymi stronami www, cieszymy się z każdej okazji pozwalającej nam pomóc w rozwiązaniu problemu naszego klienta. Od czasu do czasu trafia się jednak taki zamawiający, który dość skutecznie takie poczucie u nas niweluje.

dobry-zly-klient-typy Tacy klienci często dają wczesne sygnały pozwalające ich rozpoznać jeszcze przed rozpoczęciem współpracy, nie jest to jednak regułą i bywa iż dopiero przy zaawansowanych pracach pojawiają się pierwsze poważne oznaki iż coś jest jednak nie tak jak powinno.

Projektowanie stron www – nasza oferta dla Ciebie.

Co charakteryzuje złego klienta w naszej branży?

  1. Oczekuje więcej pracy niż wynika z zamówienia lub wyceny.
  2. Uważa, że wprowadzenie każdej zmiany i poprawki zajmuje najwyżej kilka minut.
  3. Zmienia początkowe elementy i ustalenia w momencie zaawansowanych prac.
  4. Jest bardzo oszczędny w kwestii dzielenia się swoją opinią na temat projektów i wykonanej pracy.
  5. Chciałbym żywcem skopiować dla siebie stronę innej firmy.
  6. Prosi projektanta o pomoc ze wszystkim związanym z komputerem (np. jak zainstalować drukarkę).
  7. Szantażuje iż zawsze może znaleźć kogoś, kto zrobi to taniej.
  8. Nie odpowiada tygodniami lub miesiącami na korespondencję dotyczącą swojego projektu.
  9. Traktuje projektanta jak każdego “zwykłego” pracownika obsługi klienta w innych firmach.
  10. Uczy web designera jak być web designerem.

Oczywiście kombinacja wszystkich tych wyznaczników w postaci 1 osoby jest nieprawdopodobna, ale poszczególne przypadki zdarzają się od czasu do czasu – zwłaszcza, jeśli działa się na rynku tak długo jak w przypadku naszej firmy. Często nie jest to bezpośrednio wina klienta, lecz skutek  jego doświadczeń, które uformowały go w taki sposób poprzez obcowanie ze złymi praktykami lub sprzedawcami.

Co charakteryzuje dobrego klienta dla agencji interaktywnej?

  1. Prosi o przedstawienie realizacji i projektów wykonawcy.
  2. Dopytuje o szczegóły w momencie gdy jakieś zagadnienie jest niezrozumiałe.
  3. Rozumie skąd wynikają koszty i co otrzyma w zamian.
  4. Określa dostępny budżet realizacji a nie “łowi” najtańszą ofertę.
  5. Przedstawia kilka przykładowych witryn, jakie mu się podobają.
  6. Dostarcza terminowo materiały potrzebne do wykonania projektu (logo, zdjęcia, treści).
  7. Poświęca codziennie fragment swojego czasu na komunikację na temat projektu.
  8. Rozumie, że w pewnych aspektach projektu po prostu wiemy jak to zrobić lepiej.

Koniec końców to jednak na nas, jako wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za projekt i obowiązek takiego pokierowania klientem aby nasza wzajemna współpraca przebiegała bezproblemowo i zostały dotrzymane wszelkie terminy. Lubimy przy tym uczyć naszych klientów na czym polega nasz zawód i dlaczego pewne jego aspekty funkcjonują w ten a nie inny sposób. Mamy jednak nadzieję, że odnalazłeś się w grupie klientów dobrych 🙂


Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od firmowych stron www przez projeky graficzne dla firm - ulotek, plakatów, wizytówek, banerów reklamowych oraz innych materiałów wizualnych i wizerunkowych.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów

Oferta usług