Kreatywność dla małych i średnich firm

GrupaPNS sp. z o.o. / Roździeńskiego 9, 41-300 Dąbrowa Górnicza

notifications
Recenzje materiałów reklamowych

Modernizacja strony internetowej – jak się przygotować?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

Maj 16, 2016

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gdy czas na zmianę strony www…

Przebudowa firmowej strony internetowej może być jednym z największych wyzwań marketingowych stawianych przed biznesem.

modernizacja-strony-www-1

Decyzje jakie zapadną w takim procesie mogą rzutować na wizerunek firmy jak również wpływać bezpośrednio na poziom sprzedaży i konwersji konsumentów na kupujących na nadchodzące miesiące (gdy firma inwestuje w www) lub nawet lata (gdy przypomina sobie o witrynie raz na 4 lata).

Do modernizacji trzeba więc się odpowiednio przygotować i odpowiedzieć na kilka istotnych pytań, które wpłyną na kształt naszej nowej wizytówki w sieci.  W tym artykule przedstawimy 5 najważniejszych punktów jakie trzeba rozważyć nim rozpocznie się działanie.

1. Co motywuje modernizację?

Źródła motywacji mogą mieć różnorodny charakter – od chęci odświeżenia designu po konieczność wprowadzenia nowych funkcji i rozwiązań technicznych. Modernizacja strony www może więc mieć charakter jedynie częściowy lub kompleksowy – wiążący się ze budową witryny od podstaw.

Określenie naszych motywacji pomoże nam szczegółowo wyznaczyć cele jakie chcemy osiągnąć inwestując w zamian środki, czas i naszą uwagę.

2. Jaki cel chcemy osiągnąć?

Przed nawiązaniem kontaktu z potencjalnym wykonawcą warto jasno określić cel modernizacji. Pomoże to lepiej zrozumieć projekt i dobrać lub zasugerować rozwiązania lepiej dopasowane do realizacji danej koncepcji.

Co nowa strona ma osiągnąć? Czy ma sprzedawać produkty online czy tylko służyć za bazę informacyjną na temat oferty usług firmy? Jakiej interakcji oczekujemy od konsumenta? Jaką ścieżkę ma przebyć aby osiągnąć nasz cel? Dane tego typu pozwalają stworzyć kompleksowy obraz witryny i zbudować lepszy model jej architekturę treści – często usprawniając sposób poruszania się po stronie internetowej.

modernizacja-strony-www-2

3. Z czym obecna strona sobie nie radzi?

Posiadając już stronę internetową mamy do dyspozycji dość pokaźne źródło informacji, nieocenionych przy procesie modernizacji.

Jeśli firma śledzi statystyki ruchu, powinna skupić się na przeanalizowaniu danych i zachowań konsumentów na witrynie. Co najczęściej czytają? Jakie podstrony odwiedzają? Jakie czynniki mogą wpływać na fakt iż nie nawiązują kontaktu pomimo ekspozycji na ofertę?

Co jest bardzo istotne – decyzje ZAWSZE powinny być podejmowane w oparciu o twarde dane a nie wyobrażenia, przeczucia lub bezmyślne kopiowane od konkurencji.  Ciężko jest samemu obiektywnie spojrzeć na swój biznes porzucając wartościowanie emocjonalne. Dane statystyczne tego problem nie mają i warto się z nimi zaprzyjaźnić.

Do tego dołożyć możemy wszelkie informacje otrzymane bezpośrednio od klientów – od braków w ofercie, trudnościach ze znalezieniem danej informacji, problemów technicznych i tym podobnych.

4. Co jest kluczowym elementem a co tylko dodatkiem?

Stając przed perspektywą modernizacji strony www bardzo łatwo popaść w przerost ambicji nad potrzebami czy możliwościami. Chęć wywołania przysłowiowego efektu “WOW”u konsumenta może paradoksalnie przynieść odwrotny efekt.

Jeśli biznes dba o stały dopływ treści na witrynie, jest bardzo prawdopodobne, że klienci odwiedzają taki serwis regularnie. Nagłe przysłowiowe “wywrócenie do góry nogami” układu treści, kolorystyki i funkcjonalności strony www może powodować u czytelnika frustrację i poczucie zagubienia.

Badania pokazują, że zasada KISS (Keep It Simple Stupid) ma przełożenie na interakcje z konsumentami – im mniej elementów rozpraszających uwagę, tym lepszą konwersję osiągamy. Być może latające menu w 3D fajnie wygląda – ale czy na dłuższą metę jest nam naprawdę potrzebne? Tak jak już mówiliśmy – praca nad stroną www nigdy się nie kończy. Nie trzeba od razu powodować eksplozję funkcji, treści i elementów wizualnych.

Warto określić “rdzeń” naszej strony internetowej – jej główną tożsamość i funkcję. Do tego stopniowo, z czasem obudowywać go nowymi elementami w oparciu o analizę danych i realnych oczekiwań konsumentów.

modernizacja-strony-www-3

5. Jakie plany na przyszłość?

Modernizacja strony www to dobry moment na poświęcenie chwili nad przemyśleniami o strategii rozwoju naszej witryny.  Być może warto rozważyć dodanie nowych funkcjonalności, jakie do tej pory umykały naszej uwadze.

Firmowy blog jest już dziś prawie standardem w ciągle rosnącym, konkurencyjnym medium internetowym- czy jako firma jesteśmy w stanie zapewnić regularny dopływ wartościowych treści in-house? Czy umiemy analizować dane o ruchu użytkowników na witrynie? Czy potrafimy ocenić skuteczność działania strony internetowej?

To tylko niektóre pytania jakie mogą wpłynąć na finalny efekt modernizacji i choć na pierwszy rzut oka odpowiedzi są banalnie proste – z doświadczenia wiemy, że bardzo szybko emocje związane z opieką nad stroną www opadają i zostaje ona zepchnięta na drugi lub nawet trzeci plan.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Powrót na górę
Projektujemy
pierwsze wrażenie

Projekty graficzne / Projektowanie stron wwww

GrupaPNS to wieloletnia i doświadczona agencja internetowa, która swoje działania opiera na silnych fundamentach autorskich projektów oraz programów opieki nad klientami. Tworzymy strony www na terenie całego kraju, w tym: Katowic, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej.

biuro@grupapns.pl
Napisz do nas!
+48 516 359 012
Poniedziałek – piątek 10:00-15:00
GrupaPNS sp. z o.o.
Roździeńskiego 9
41-300 Dąbrowa Górnicza

Strony www

Projekty graficzne

O marce

Realizacje

Różności

Ciasteczka

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Jak Twoja strona www traci pieniądze

Dowiedz się i samodzielnie zdiagnozuj 7 najczęstszych błędów powodujących, że Twoja strona www mniej zarabia.

Kup teraz 15 pln