GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Jaki format ulotki reklamowej wybrać?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

9 maja, 2019

Na etapie projektowania ulotki jedną z najważniejszych decyzji będzie wybór odpowiedniego formatu

A tych wbrew pozorom jest całkiem spora liczba – od wariantów jedno i dwustronnych po ulotki składane na pół, na trzy lub składane wielokrotnie. Ta fundamentalna decyzja wpłynie nie tylko na rozmiar broszury lecz również na koszty jej stworzenia, wydruku, dystrybucji i co najważniejsze – wrażenia jakie zrobi na konsumencie.

Projektowanie Ulotek Reklamowych Dobrac Format

W tym artykule postaramy się przybliżyć w jaki sposób dopierać odpowiedni format ulotki do prezentowanych treści.

A przy okazji sprawdź naszą ofertę projektowania ulotek reklamowych.

Dlaczego wybór formatu ulotki ma znaczenie?

Przede wszystkim format będzie kluczowym czynnikiem wpływającym na koszt kampanii ulotkowej na każdym etapie jej realizacji.

Wykonanie projektu graficznego o większej powierzchni wymaga większych nakładów pracy i zasadniczo wiąże się z wyższą wyceną tego typu prac. Dla przykładu – ulotki składane z racji posiadania wielu stron wymagają czasu na ich obróbkę, kompozycję oraz zwielokrotniają ewentualne poprawki i korekty w obszarze danej broszury.

Format wpływa również bezpośrednio na koszt druku – niezależnie od grubości papieru oraz opcji dodatkowych jakimi możemy być zainteresowani. Przekłada się to również na większy…ciężar i ewentualny koszt wysyłki gotowego wyrobu z drukarni do docelowego odbiorcy.

Jeśli zdecydujemy się na dystrybucję masową na przykład bezpośrednio do skrzynek pocztowych – format ulotki będzie odgrywał kluczowe znaczenie w wycenie tego typu usługi.

Jakie formaty ulotek mam do wyboru?

A7 (1/8 A4) – 74 x 105 mm

Format bardzo mały i rzadko wybierany ze względu na ograniczoną powierzchnię. Nie wszystkie drukarnie posiadają go z tego względu w swojej ofercie. Łatwy do zgniecenia i pozbycia się przez klienta..

A6 (1/4 A4) – 105 x 148 mm

Jeden z najbardziej powszechnych formatów ze względu na atrakcyjną relację wymiarów do ceny. Stosowany głównie w dystrybucji masowej w miejscach publicznych.

DL (1/3 A4) – 99 x 210 mm

Również bardzo rozpowszechniony – wysoka forma ulotki pozwalająca na umieszczenie zaskakująco dużej ilości treści. Wykorzystywany głównie w formie mini-menu restauracji i lokali gastronomicznych.

A5 ( połowa A4) – 148 x 210 mm

Większy odpowiednik formatu A6 – zdecydowanie trudny do niezauważenia oraz szybkiego pozbycia się przez potencjalnego klienta.Jeśli dysponujemy takim budżetem – jest to dobry wybór dla większości kampanii.

A4 – 210 x 297 mm

Bardzo duży format wykorzystywany w przypadku sporej ilości treści lub chęci prezentacji wyraźnych fotografii i grafik. Raczej stosowany w ramach ulotek targowych / biznesowych – niespotykany w masowej dystrybucji.

Tak wyglądają formaty “standardowe”, jednak na rynku dostępne są również rozwiązania dla bardziej wymagających lub pragnących wyróżnić się klientów – na przykład ulotki kwadratowe, okrągłe, trójkątne  lub docinane do konkretnego kształtu. Wszystkie wymienione powyżej mogą być dostępne w wariantach składanych – na pół, na trzy lub wielokrotnej (jeśli drukarnia posiada takie opcje w swojej ofercie).

Więc jak dobrać format ulotki?

W kwestii przygotowania projektu graficznego ulotki powinniśmy dobierać jej format na bazie ilości treści jakie chcemy przekazać. Umieszczenie 3 stron A4 tekstu na formacie DL będzie siłą rzeczy fizycznie niemożliwe – zwłaszcza, że chcemy zapewne aby pojawiła się tam również jakaś grafika lub element wizualny.

Treści są więc naszym punktem wyjścia i powinny być rozplanowane na poszczególne strony broszury – to pozwoli oszacować ile wolnej przestrzeni do dyspozycji będzie miał grafik na wkomponowanie tekstu w ogólny układ ulotki. Być może będzie warto przeredagować treści do formy bardziej “skompresowanej” co pozwoli na większą swobodę w aranżacji lub nawet zmianę formatu na mniejszy nieco mniejszy.

Oczywiście to tylko teoria – w praktyce zapewne głównym czynnikiem wpływającym na format będzie posiadany budżet na realizację zadania. Różnice w kosztach nie są olbrzymie lecz zauważalne – a przy większych nakładach druku skalują się do dość pokaźnych kwot.

Im większy format – tym technicznie lepiej będzie konwertował konsumenta w klienta. Duża ulotka w sposób naturalny bardziej przykuwa uwagę, jest czytelniejsza i ciężko jest np. wyrzucić ją do pobliskiego kosza. Konieczne jest więc znalezienie równowagi pomiędzy naszymi możliwościami finansowymi a oczekiwaniami względem ulotek reklamowych.

Należy jednak pamiętać, że jakość i standard wykonania projektu ma kluczowe znaczenie w sukcesie kampanii ulotkowej – gdyż każdy kolejny etap opiera się na skuteczności przekazu. Chcąc pozornie zaoszczędzić, możemy pozbawiać się potencjalnie dużych kwot związanych z utraconymi zamówieniami lub zakupami produktów / usług.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności