Plakaty reklamowe mogą stanowić rozwiązanie problemów z dotarciem do klienta w czasie pandemii i trwającego lockdownu
Obostrzenia nakładane przez rząd dotykają wiele sektorów gospodarki i w tym trudnym okresie dotarcie do klienta staje się z jednej strony niezwykle utrudnione, z drugiej niesamowicie istotne dla przetrwania biznesu. W jaki sposób zmienić swoją strategię reklamową w czasie lockdownu? Jakie opcje są dostępne?
W tej serii artykułów przyjrzymy się propozycjom form reklamy, jakie Twoja firma może stosować w okresie pandemii. W tym poście – przyjrzymy się zaletom plakatów reklamowych.
Koronawirus COVID-19 a Twoja firma – co robić?
Projektowanie plakatów reklamowych – oferta PNS
Nie wymagają bezpośredniej dystrybucji
Plakaty reklamowe można eksponować w wielu miejscach, gdzie przemieszczają się duże ilości ludzi. Potencjalni klienci są wystawieni na działanie komunikatu reklamowego, bez konieczności bezpośredniej interakcji z nośnikiem – jak np. w przypadku ulotek rozdawanych z ręki do ręki. W praktyce ryzyko związane z przenoszeniem wirusa praktycznie nie istnieje – co jest niezwykle istotne ze względu na bezpieczeństwo potencjalnych klientów.
Oddziałują przez długi czas
Plakaty nie wymagają stałego nadzoru i ciągłego uzupełniania. Raz zawieszony plakat pod warunkiem, że jest chroniony przed działaniem czynników zewnętrznych jak deszcz lub śnieg – może bez problemu pracować dla nas przez wiele miesięcy. Plakaty to więc bardzo efektywna kosztowo forma reklamy nie wymagająca specjalnego nadzoru.
Są wszechstronne
Nośnik reklamy w postaci plakatu może przyjąć praktycznie dowolną treść i przekaz dla klienta. Od prezentacji linii produktów i usług, po wezwanie do działania lub przekierowanie na stronę internetową w celu bezpiecznego zakupu. Wizualnie plakat może przyciągać uwagę i pobudzać emocje.
Mogą być używane w sieci i mediach społecznościowych
Projekt plakatu reklamowego w wersji cyfrowej może być bez problemu publikowany w sieci- na stronie internetowej firmy, jej profilach społecznościowych lub wysyłany bezpośrednio e-mailem. Ich przekaz jest zazwyczaj bardzo zwięzły i konkrety a jednocześnie atrakcyjny wizualnie – co sprawdza się doskonale do promocji w sieci.
Mogą znaleźć się w strefach ryzyka
Plakat może być umieszczony w obszarach podniesionego ryzyka zakażeniem – jak komunikacja miejska, szpitale, przychodnie, dworce kolejowe czy markety. Ich ekspozycja jest “bezobsługowa” i nie naraża na ryzyko pracowników firmy jak i nie podnosi ryzyka po stronie przechodniów. Ich stacjonarny charakter nie potęguje ryzyka przenoszenia wirusa.