Każda współczesna firma zaznacza w jakiś sposób swoją obecność w internecie
Będąc dostępną dla klientów online za pośrednictwem mediów społecznościowych, katalogów usług lub portali ogłoszeniowych. Inwestycja w stronę www firmy jest wymagana ze względu na oczekiwania kupujących, budując z jednej strony wiarygodność biznesu jak również dając mu własną przestrzeń do urządzenia w sieci.

W tym artykule odpowiemy na pytanie – czy firma musi mieć swoją stronę www? Które jest istotne zwłaszcza w dobie social mediów, boomu AI oraz setek alternatyw dla promocji biznesu.
Strony www dla firm – kreatywnie w sieciPrzejrdź
75% klientów ocenia wiarygodność firmy i jakość jej produktów / usług w oparciu o sam wygląd strony www
Strona www firmy to miejsce które pozwala na swobodne kreowanie doświadczeń, precyzyjne targetowanie grup klientów i ocenę skuteczność działań oraz zainteresowania konkretnymi produktami / usługami. Tak, możemy utworzyć profil na platformie społecznościowej – ale jesteśmy ograniczani przez jej funkcjonalność. Nie możemy w dowolnym momencie rozbudować profilu o dodatkowe funkcje, których nie przewidział dostawca serwisu.
Dzięki stronie www firmy posiadamy uwagę klienta na wyłączność – mogąc dopasować się do jego oczekiwań w sposób szyty na miarę.
(Źródło)
Strona www firmy jest efektywna kosztowo w stosunku do możliwości jakie oferuje
Kalkulując koszty wdrożenia witryny, jej obsługi oraz ewentualnego pozycjonowania równoważy fakt, że finalnie mamy do dyspozycji narzędzie, które działa bez przerwy, jest dostępne całodobowo dla klienta oraz pozwala na bieżącą aktualizację oferty i prezentacji marki.
Niezależnie czy potrzebujesz strony wizytówki, witryny produktowej czy katalogu online – własna witryna może być dostosowana do spełniania szeregu funkcji i zadań wspierających działania firmy.
Strona WWW dla małej firmy – co musisz wiedzieć?\

Strona www jest pracownikiem, który pracuje całodobowo i bez urlopu
Miejscem, gdzie klienci uzyskają istotne informacje natychmiast, mogą zapytać o dodatkowe szczegóły na temat oferty lub – jeśli rozbudujemy witrynę o takie moduły – wchodzić ze sobą w interakcje. Zwłaszcza w ciągu ostatnich kilku lat, rozwój technologii oraz łącz internetowych pozwala na użycie pełnej palety multimediów.
Witryna daje tu bezpośrednią wartość dla firmy i jednocześnie odciąża pracowników, którzy mogą skupić się na innych zadaniach.
Strona www dla firmy – od czego zacząć?
Firmowa strona www jest źródłem danych o Twoim kliencie
Klienci mogą za pośrednictwem witryny zostawiać nam swoje dane kontaktowe jak adres email i nr. telefonu, które można wykorzystać w kampaniach marketingowych lub newsletterach. Dodatkowo, wykorzystując narzędzia do analityki ruchu, możemy gromadzić dane organiczne wynikające z użytkowania strony. Jakie produkty generują zainteresowanie? Które części witryny są najczęściej odwiedzane? Z jakich źródeł trafiają do nas użytkownicy?
Dane te możemy wykorzystać w celu usprawnienia naszego biznesu, naszej strony www lub oceny skuteczności kampanii dla przykładu w mediach tradycyjnych.
Statystyki odwiedzin strony www – jakich informacji mogą dostarczyć firmie?

Firmowa strona www buduje wiarygodność
Profesjonalnie zaprojektowana strona www zdecydowanie wpływa na proces decyzyjny klienta. Eksponując profesjonalizm i redukując niepewność kupującego.
Jednakże źle wykonana lub zapomniana witryna będzie działać wręcz odwrotnie – kreując wizerunek naszej marki jako nie dbającej o komunikację, niechlujnej i niegodnej zaufania.
Obsługa strony www dla firmy – co musisz wiedzieć?
Obowiązek prawny posiadania strony www
Co ciekawe dla niektórych form prowadzenia działalności biznesowej, istnieje ustawowy obowiązek posiadania strony www.
Od dnia 1 stycznia 2020 r. każda spółka akcyjna i komandytowo-akcyjna ma obowiązek prowadzenia własnej strony internetowej. Co więcej, na tej stronie ma obowiązek wydzielenia miejsca do kontaktu z akcjonariuszami.
Strona www dla producenta – co musisz wiedzieć?
Co tracisz nie mając firmowej strony www?
Twoja konkurencja przejmuje klientów
W internecie wszystko dzieje się bardzo szybko – klienci poszukujący konkretnych produktów lub usług nie będą wkładali dodatkowego wysiłku aby odnaleźć Twoją firmę.
O ile istnieją nisze, w których posiadanie strony www jest niepotrzebne – dla przeważającej większości biznesów jest to pierwsze miejsce, kiedy klient wchodzi w interakcje z marką i jej ofertą.
Nie masz jak odpowiedzieć na potrzeby klienta
Strona www pozwala w prosty sposób rozwiązać problemy, które w relacji z klientem byłyby niedogodnością przy użyciu innego medium.
Większość klientów przed rozpoczęciem współpracy będzie chciała poznać Twój biznes – od jego filozofii, przez poziom cen po asortyment produktów i usług. Bez własnej witryny sposób i forma podania tych informacji będzie niezwykle utrudniona, kosztowna i wymagająca stałego nadzoru.
Klient natomiast potrzebuje dostać informację szybko, kompleksowo i precyzyjnie.

Nie masz gdzie “centralizować” komunikacji z klientem
To na firmowej witrynie znajdziesz linki do social mediów marki, odnośnik do jej e-sklepu lub serwisu aukcyjnego. To na stronie www poczytasz artykuły blogowe lub obejrzysz materiały video firmy. Oczywiście wszystkie te elementy zapewniają osobne serwisy społecznościowe – lecz tylko strona internetowa firmy, łączy je w całość, w jednym miejscu pod spójnym brandingiem.
Nie wyróżniasz się na rynku
Projektowanie stron www to niezwykle kreatywna dziedzina, jak i samo medium jest przede wszystkim wizualne. Design strony www może nadać Twojej marce profesjonalnego, korporacyjnego charakteru – lub wręcz przeciwnie – pozycjonować ją na bardziej przyziemną, bliską klientowi lub nawet zabawną.
Kilkanaście sekund doświadczenia ze stron www, powie klientowi więcej o Twojej firmie niż dziesiątki broszur, ulotek lub prezentacji.
Cyfrowy marketing staje się normą
Pandemia 2020 roku uwydatniła istotne zmiany w zachowaniach konsumentów – trwające lockdown’y przeniosły sporą część sprzedaży do internetu. Firmy, które do tej pory ignorowały znaczenie e-commerce lub własnej strony internetowej, odnalazły się w rzeczywistości, gdzie nadrobienie zaniedbań nie było możliwe w tak krótkim czasie.
Firmy stawiające na obecność w sieci radziły sobie znacznie lepiej niż ich “analogowe” odpowiedniki.
Podsumowanie
Czy firma musi mieć stronę internetową? Tylko, jeśli zależy jej na sukcesie.
Wierzymy, że firmowa strona internetowa jest niezbędnym elementem biznesowego ekosystemu i wykorzystywana w sposób mądry i przemyślany – niesie wymierne korzyści dla właścicieli.
Miliony witryn każdej godziny wspierają procesy handlowe i marketingowe – niosąc wartość dodaną, niejednokrotnie przewyższającą poniesione koszty.
Odkrywaj







