Obsługa strony www dla firmy jako odpowiedź na część problemów polskich przedsiębiorców w obszarze obecności w internecie
Profesjonalne zarządzanie firmowym serwisem internetowym – niezależnie od skali – wymaga dedykowania przez firmę stałych, konkretnych zasobów do przeprowadzania tego procesu. Strony internetowe jako medium wizualne i technologiczne, wymagają szerokiego wachlarza wiedzy i umiejętności aby dostarczać naszym klientom doświadczenie interakcji z firmą na wysokim poziomie.
Podobnie jak usługi księgowe, prawne i podatkowe są outsource’owane do zewnętrznych podmiotów aby odciążyć nasz biznes z konieczności ich wewnętrznego utrzymania – tak samo usługi opieki nad stroną internetową mogą być przekazywane profesjonalistom.
Sprawdź ofertę – obsługa stron internetowych
Po co firmie obsługa nad stroną www?
Strona internetowa potrafi być znakomitym narzędziem wspierającym obsługę klienta, proces sprzedaży, pomocy technicznej i komunikacji – pod warunkiem, że odpowiednio zbudowana i zarządzana.
Stworzenie strony internetowej nie jest współcześnie żadnym wyczynem – darmowe szablony, wizualne kreatory i gotowe serwisy oferujące wizytówkę w sieci, czynią ten proces niezwykle łatwym nawet dla kompletnego laika.W rezultacie jednak cechy jak jakość, unikalność i skuteczność – wymagają wzbicia się ponad ten podstawowy poziom, a do ich realizacji konieczne są wiedza, umiejętności i praktyczne doświadczenie.
Każdy biznes jest tworzony aby zaspokajać potrzebny konkretnej grupy klientów i zazwyczaj umiejętności z obszaru wykorzystywania stron internetowych w oczywisty sposób nie wchodzą w zakres kompetencji pracowników firmy.
Na jakie korzyści można liczyć z obsługi?
Posiadanie przez biznes firmowej strony internetowej jest wymogiem współczesności. Idea usługi opieki / obsługi www polega na maksymalizowaniu efektu jaki daje witryna.
Lepsza prezentacja wizualna
Profesjonalny web designer / grafik zadbają aby dodawane do witryny materiały zachowywały spójność i cechowały się wysoką jakością. Zarówno jeśli chodzi o nowe podstrony, prezentację produktu, elementy do slajdera lub pop-up’a.
Dowiedz się jak dobry design wpływa na sprzedaż w firmie.
Oszczędność czasu
Czas który pracownik mógłby poświęcić na obsługę klienta – musi wybiórczo poświęcić zajęciu się stroną internetową firmy. Nie jest to więc proces – wbrew pozorom – nie generujący kosztów dla biznesu. Cena zlecenia pracownikowi modyfikacji witryny pozostaje ukryta, a im mniejszą wprawę posiada – różne zadania mogą zajmować bardzo wiele czasu w kontraście z profesjonalistą.
Nowe możliwości
Usługa obsługi www kruszy bariery związane ze sposobem dotarcia do celu. Biznes uzyskuje wsparcie w obszarach technologii i doradztwa, które pozwala na wdrażanie rozwiązań do tej pory nierozważanych w firmie.
Krótszy czas wprowadzania zmian
Fachowiec wykona aktualizację treści witryny lub jej funkcji znacznie szybciej niż osoba, która będzie ten proces przeprowadzać metodą prób i błędów. Szybkość reakcji jest czasami bardzo istotna np. w sytuacji gdy na witrynie znajduje się błąd w kluczowym aspekcie oferty lub witryna nie działa poprawnie.
Firma nie poświęca również czasu na negocjowanie stawek i poszukiwanie wykonawcy takiego zadania – chcąc zlecić je jednorazowo.
Bezpieczeństwo i zaufanie
Obsługa stron www jest procesem budowanym na zaufaniu i osobistym kontakcie. Każda witryna jest inna, jak również każdy biznes ma swój spersonalizowany model funkcjonowania. Budowane latami relacje partnerskie sprawiają, że lepiej znamy naszych klientów a więc jesteśmy w lepszy osób w stanie sprostać ich potrzebom i niejednokrotnie wyprzedzać oczekiwania. Coś, co jest niemożliwe w standardowym procesie tworzenia strony www trwającym zaledwie kilka tygodni.
Przewaga konkurencyjna
Biznes prowadzący aktywne działania w obrębie strony internetowej, osiągnie lepsze efekty od konkrecji, która stronę po prostu wrzuciła w sieć i zapomniała o niej na kolejne lata. Witryna wykorzystywana jako narzędzie jest elementem przewagi nad konkurentami. Nie robiąc z nią nic – nie można spodziewać się efektów.
Wykrywanie problemów
Strona internetowa jest produktem złożonym, więc i problemy mogą mieć różnorodny charakter.
Od problemów natury technicznej:
- słabej optymalizacji,
- długich czasów ładowania,
- błędów w kodzie,
- rozsypującego się układu,
- niepraktycznej wersji mobilnej,
- ryzyk bezpieczeństwa danych,
- i innych.
Po problemy natury marketingowej:
- niepoprawnego formatowania treści,
- złej struktury podstron,
- braku czytelności,
- słabej optymalizacji SEO,
- utrudnionego procesu zakupu,
- i innych.
Stała cena
Usługi opieki są zazwyczaj wyceniane w ramach jednej, stałej kwoty abonamentu – tak aby firma mogła w prosty sposób oszacować koszty i nie była zaskoczona wystawioną fakturą. Model subskrypcyjny pozwala oferować usługi w znacznie niższych cenach niż kupowanie ich indywidualnie.
Jakie elementy powinna zawierać usługa obsługi strony www?
Charakter i forma obsługi witryny zależy od indywidualnych potrzeb firmy – pewne jej aspekty pozostają jednak uniwersalne. Wymienić wśród nich możemy:
Fachowe doradztwo
Wiele firm popełnia podstawowe błędy na swoich stronach internetowych, co przekłada się zazwyczaj na utratę pewnego % klientów. Fundamentem usługi opieki nad stroną internetową jest doradztwo specjalistyczne – na etapie korekty już istniejących problemów, jak i wyprzedzania powstania nowych, już na etapie planowania przyszłych zmian.
Dyspozycyjność dla klienta
Klient nie powinien oczekiwać tygodniami na załatwienie zlecanych zadań – szybki czas reagowania jest wyznacznikiem jakości.
Dodawanie treści
Wprowadzanie nowych tekstów, opisów produktów, postów na bloga firmowego itp. elementów zawartości merytorycznej witryny. Treści te powinny być formatowane w sposób zgodny z SEO i wynikający ze struktury treści witryny.
Aktualizacje systemów
Techniczny proces aktualizowania systemów CMS oraz ich rozszerzeń wymaga wcześniejszego przygotowania, jak i sprawdzenia czy proces przebiegł bezproblemowo. Jak również naprawa powstałych problemów – jeśli zaistnieją.
Rozbudowa witryny
Dodawanie nowych funkcji i modułów wraz z upływem czasu. Przebudowa układu aby lepiej służył klientom jak i usprawniał nawigację po witrynie.
Zwiększenie bezpieczeństwa
Monitorowanie aktywności na stronie oraz prób nieautoryzowanego dostępu do panelu administracyjnego. W przypadku ataku hakerskiego i wstrzyknięcia w witrynę złośliwego kodu – szybka reakcja i usunięcie atakującego.
Kopia zapasowa danych
Regularne, cykliczne kopie zapasowe plików witryny oraz baz danych – w celu odzyskania strony www, jeśli coś pójdzie nie tak. Posiadając kopię strony, możemy ją uruchomić ponownie na dowolnym serwerze, niezależnie jak poważnie została uszkodzona jej aktywna wersja.
Eliminacja błędów
Wykrywanie i niwelowanie błędów w kodzie strony, problemów z obsługa na urządzeniach mobilnych lub błędnego wyświetlania treści na danej przeglądarce. Poprawki w obszarze nieaktywnych linków 404 i odpowiednich przekierowań.
Serwis awaryjny
W przypadku awarii – liczy się szybka reakcja i przywróceni witryny do stanu użyteczności. Każdy dzień gdy serwis internetowy nie działa – generuje realne straty dla firmy w postaci utraconych zamówień.
Analityka ruchu
Daje wgląd w zachowania naszych klientów – czego szukają na stronie, jak na nią trafiają oraz ile czasu spędzają na lekturze naszej oferty. Dane te można wykorzystać do lepszego planowania zmian w firmie lub oceny skuteczności np. kampanii ulotkowej lub reklamy internetowej.
Prace graficzne
Wsparcie w obszarze elementów wizualnych dla strony – grafik, banerów, obróbki zdjęć itp. Strona www jako wizualne medium – operuje głównie obrazem i stylem, dlatego istotne jest aby elementy na niej zawarte były ze sobą spójne i utożsamiane z daną marką.
Podsumowanie – obsługa stron www
Obsługa strony www to często temat nie rozważany w firmach. Przeświadczenie o optymalnym zarządzaniu witryną na podstawie wewnętrznych zasobów nadal bierze górę nad przekazaniem tego typu zadań profesjonalistom.
Wiele firm nadal uruchamia strony www i zapomina o nich na lata – nie wykorzystując w pełni potencjału a tym samym osiągając marne efekty – co utrwala przeświadczenie o inwestycji w taka usługą jako stracie pieniędzy.
Klienci z którymi współpracujemy w modelu opieki – w zdecydowanej większości zostają z nami na lata. Nowi klienci – często decydują się na realizację strony internetowej w formia klasycznej, bez dodatkowych benefitów – choć koszt finalnie pozostaje porównywalny. Wskazuje to na problem w dostrzeżeniu potrzeb i korzyści z opieki www w firmie, co mamy nadzieję – nieco rozjaśni ten artykuł.