GrupaPNS – kreatywność dla firm – projektowanie ulotek & projektowanie stron www logo

Obsługa i serwis strony internetowej dla firmy – co musisz wiedzieć?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

13 listopada, 2021

Obsługa strony www dla firmy jako odpowiedź na część problemów polskich przedsiębiorców w obszarze obecności w internecie

Profesjonalne zarządzanie firmowym serwisem internetowym – niezależnie od skali – wymaga dedykowania przez firmę stałych, konkretnych zasobów do przeprowadzania tego procesu. Strony internetowe jako medium wizualne i technologiczne, wymagają szerokiego wachlarza wiedzy i umiejętności aby dostarczać naszym klientom doświadczenie interakcji z firmą na wysokim poziomie.

Podobnie jak usługi księgowe, prawne i podatkowe są outsource’owane do zewnętrznych podmiotów aby odciążyć nasz biznes z konieczności ich wewnętrznego utrzymania – tak samo usługi opieki nad stroną internetową mogą być przekazywane profesjonalistom.

Sprawdź ofertę – obsługa stron internetowych

Po co firmie obsługa nad stroną www?

Strona internetowa potrafi być znakomitym narzędziem wspierającym obsługę klienta, proces sprzedaży, pomocy technicznej i komunikacji – pod warunkiem, że odpowiednio zbudowana i zarządzana.

Stworzenie strony internetowej nie jest współcześnie żadnym wyczynem – darmowe szablony, wizualne kreatory i gotowe serwisy oferujące wizytówkę w sieci, czynią ten proces niezwykle łatwym nawet dla kompletnego laika.W rezultacie jednak cechy jak jakość, unikalność i skuteczność – wymagają wzbicia się ponad ten podstawowy poziom, a do ich realizacji konieczne są wiedza, umiejętności i praktyczne doświadczenie.

Każdy biznes jest tworzony aby zaspokajać potrzebny konkretnej grupy klientów i zazwyczaj umiejętności z obszaru wykorzystywania stron internetowych w oczywisty sposób nie wchodzą w zakres kompetencji pracowników firmy.

Na jakie korzyści można liczyć z obsługi?

Posiadanie przez biznes firmowej strony internetowej jest wymogiem współczesności. Idea usługi opieki / obsługi www polega na maksymalizowaniu efektu jaki daje witryna.

Lepsza prezentacja wizualna

Profesjonalny web designer / grafik zadbają aby dodawane do witryny materiały zachowywały spójność i cechowały się wysoką jakością. Zarówno jeśli chodzi o nowe podstrony, prezentację produktu, elementy do slajdera lub pop-up’a.

Dowiedz się jak dobry design wpływa na sprzedaż w firmie.

Oszczędność czasu

Czas który pracownik mógłby poświęcić na obsługę klienta – musi wybiórczo poświęcić zajęciu się stroną internetową firmy. Nie jest to więc proces – wbrew pozorom – nie generujący kosztów dla biznesu. Cena zlecenia pracownikowi modyfikacji witryny pozostaje ukryta, a im mniejszą wprawę posiada – różne zadania mogą zajmować bardzo wiele czasu w kontraście z profesjonalistą.

Nowe możliwości

Usługa obsługi www kruszy bariery związane ze sposobem dotarcia do celu. Biznes uzyskuje wsparcie w obszarach technologii i doradztwa, które pozwala na wdrażanie rozwiązań do tej pory nierozważanych w firmie.

Krótszy czas wprowadzania zmian

Fachowiec wykona aktualizację treści witryny lub jej funkcji znacznie szybciej niż osoba, która będzie ten proces przeprowadzać metodą prób i błędów. Szybkość reakcji jest czasami bardzo istotna np. w sytuacji gdy na witrynie znajduje się błąd w kluczowym aspekcie oferty lub witryna nie działa poprawnie.

Firma nie poświęca również czasu na negocjowanie stawek i poszukiwanie wykonawcy takiego zadania – chcąc zlecić je jednorazowo.

Bezpieczeństwo i zaufanie

Obsługa stron www jest procesem budowanym na zaufaniu i osobistym kontakcie. Każda witryna jest inna, jak również każdy biznes ma swój spersonalizowany model funkcjonowania. Budowane latami relacje partnerskie sprawiają, że lepiej znamy naszych klientów a więc jesteśmy w lepszy osób w stanie sprostać ich potrzebom i niejednokrotnie wyprzedzać oczekiwania. Coś, co jest niemożliwe w standardowym procesie tworzenia strony www trwającym zaledwie kilka tygodni.

Przewaga konkurencyjna

Biznes prowadzący aktywne działania w obrębie strony internetowej, osiągnie lepsze efekty od konkrecji, która stronę po prostu wrzuciła w sieć i zapomniała o niej na kolejne lata. Witryna wykorzystywana jako narzędzie jest elementem przewagi nad konkurentami. Nie robiąc z nią nic – nie można spodziewać się efektów.

Wykrywanie problemów

Strona internetowa jest produktem złożonym, więc i problemy mogą mieć różnorodny charakter.

Od problemów natury technicznej:

  • słabej optymalizacji,
  • długich czasów ładowania,
  • błędów w kodzie,
  • rozsypującego się układu,
  • niepraktycznej wersji mobilnej,
  • ryzyk bezpieczeństwa danych,
  • i innych.

Po problemy natury marketingowej:

  • niepoprawnego formatowania treści,
  • złej struktury podstron,
  • braku czytelności,
  • słabej optymalizacji SEO,
  • utrudnionego procesu zakupu,
  • i innych.

Stała cena

Usługi opieki są zazwyczaj wyceniane w ramach jednej, stałej kwoty abonamentu – tak aby firma mogła w prosty sposób oszacować koszty i nie była zaskoczona wystawioną fakturą. Model subskrypcyjny pozwala oferować usługi w znacznie niższych cenach niż kupowanie ich indywidualnie.

Jakie elementy powinna zawierać usługa obsługi strony www?

Charakter i forma obsługi witryny zależy od indywidualnych potrzeb firmy – pewne jej aspekty pozostają jednak uniwersalne. Wymienić wśród nich możemy:

Fachowe doradztwo

Wiele firm popełnia podstawowe błędy na swoich stronach internetowych, co przekłada się zazwyczaj na utratę pewnego % klientów. Fundamentem usługi opieki nad stroną internetową jest doradztwo specjalistyczne – na etapie korekty już istniejących problemów, jak i wyprzedzania powstania nowych, już na etapie planowania przyszłych zmian.

Dyspozycyjność dla klienta

Klient nie powinien oczekiwać tygodniami na załatwienie zlecanych zadań – szybki czas reagowania jest wyznacznikiem jakości.

Dodawanie treści

Wprowadzanie nowych tekstów, opisów produktów, postów na bloga firmowego itp. elementów zawartości merytorycznej witryny. Treści te powinny być formatowane w sposób zgodny z SEO i wynikający ze struktury treści witryny.

Aktualizacje systemów

Techniczny proces aktualizowania systemów CMS oraz ich rozszerzeń wymaga wcześniejszego przygotowania, jak i sprawdzenia czy proces przebiegł bezproblemowo. Jak również naprawa powstałych problemów – jeśli zaistnieją.

Rozbudowa witryny

Dodawanie nowych funkcji i modułów wraz z upływem czasu. Przebudowa układu aby lepiej służył klientom jak i usprawniał nawigację po witrynie.

Zwiększenie bezpieczeństwa

Monitorowanie aktywności na stronie oraz prób nieautoryzowanego dostępu do panelu administracyjnego. W przypadku ataku hakerskiego i wstrzyknięcia w witrynę złośliwego kodu – szybka reakcja i usunięcie atakującego.

Kopia zapasowa danych

Regularne, cykliczne kopie zapasowe plików witryny oraz baz danych – w celu odzyskania strony www, jeśli coś pójdzie nie tak. Posiadając kopię strony, możemy ją uruchomić ponownie na dowolnym serwerze, niezależnie jak poważnie została uszkodzona jej aktywna wersja.

Eliminacja błędów

Wykrywanie i niwelowanie błędów w kodzie strony, problemów z obsługa na urządzeniach mobilnych lub błędnego wyświetlania treści na danej przeglądarce. Poprawki w obszarze nieaktywnych linków 404 i odpowiednich przekierowań.

Serwis awaryjny

W przypadku awarii – liczy się szybka reakcja i przywróceni witryny do stanu użyteczności. Każdy dzień gdy serwis internetowy nie działa – generuje realne straty dla firmy w postaci utraconych zamówień.

Analityka ruchu

Daje wgląd w zachowania naszych klientów – czego szukają na stronie, jak na nią trafiają oraz ile czasu spędzają na lekturze naszej oferty. Dane te można wykorzystać do lepszego planowania zmian w firmie lub oceny skuteczności np. kampanii ulotkowej lub reklamy internetowej.

Prace graficzne

Wsparcie w obszarze elementów wizualnych dla strony – grafik, banerów, obróbki zdjęć itp. Strona www jako wizualne medium – operuje głównie obrazem i stylem, dlatego istotne jest aby elementy na niej zawarte były ze sobą spójne i utożsamiane z daną marką.

Podsumowanie – obsługa stron www

Obsługa strony www to często temat nie rozważany w firmach. Przeświadczenie o optymalnym zarządzaniu witryną na podstawie wewnętrznych zasobów nadal bierze górę nad przekazaniem tego typu zadań profesjonalistom.

Wiele firm nadal uruchamia strony www i zapomina o nich na lata – nie wykorzystując w pełni potencjału a tym samym osiągając marne efekty – co utrwala przeświadczenie o inwestycji w taka usługą jako stracie pieniędzy.

Klienci z którymi współpracujemy w modelu opieki – w zdecydowanej większości zostają z nami na lata. Nowi klienci – często decydują się na realizację strony internetowej w formia klasycznej, bez dodatkowych benefitów – choć koszt finalnie pozostaje porównywalny. Wskazuje to na problem w dostrzeżeniu potrzeb i korzyści z opieki www w firmie, co mamy nadzieję – nieco rozjaśni ten artykuł.

Nasze realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio

Poczytaj również...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności