GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Upadek Facebooka i jego wpływ na obecność firmy w internecie

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

27 listopada, 2022

Facebook i jego siostrzane serwisy stopniowo wkraczają w fazę spadków, obrazującą odpływ użytkowników z platform cyfrowego giganta

Powstanie mediów społecznościowych na zawsze zmieniło sposób w jaki korzystamy z internetu. Facebook stał się symbolem tej rewolucji – kumulując olbrzymią ilość aktywnych kont osób porywanych, firm i instytucji.

Upadek Facebooka I Jego Wplyw Na Obecnosc Firmy W Internecie

Każdy produkt ma jednak swój cykl życia i również popularna do niedawna platforma, musi mierzyć się z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem rynkowym, nową konkurencją na polu mediów społecznościowych i trendami w sieci.

W tym artykule odpowiemy na pytanie – dlaczego Facebook powoli upada i dlaczego jest to istotne, dla wielu firm i przedsiębiorstw.

 

Strony internetowe dla firm – sprawdź naszą ofertę

 

Dlaczego Facebook traci użytkowników?


Źródeł takiego trendu możemy doszukiwać się w wielu czynnikach, wśród których wymienić możemy:

Facebookowi po prostu brakuje ludzi na Ziemi

W 2022 liczba aktywnych, miesięcznych użytkowników Facebooka zemknęła się w liczbie 2.934 miliarda. (źródło). W praktyce oznacza to, że kto miał założyć konto w serwisie – już to zrobił, co znacząco redukuje potencjał wzrostu bazy użytkowników w przyszłości.

Biorąc pod uwagę, że niektóre kraje jak Chiny czy Rosja wprowadziły rządowe zakazy korzystania z platform giganta – duży procent globalnych internautów, nie będzie mógł w legalny sposób korzystać z platform korporacji Meta.

Nowe pokolenie rozpoczyna korzystanie z internetu

Młodzież wchodząca do cyberprzestrzeni w naturalny sposób, nie chce korzystać z platform społecznościowych, na których przebywają ich rodzice. Choć może się to wydawać banalnym elementem – obserwujemy to w przypadku nowych mediów jak TikTok, gdzie średnia wieku użytkownika wynosi zaledwie 25 lat. (źródło).

Do Facebooka zostaje już doszywana łatka serwisu dla “dziadersów” – starszego pokolenia milenialsów.

Regulacje prawne dotyczące śledzenia i profilowania użytkowników

Facebook zbudował swoją potęgę na inwigilacji użytkowników i algorytmach profilowania. W ostatniej dekadzie, wiele się pod tym względem zmieniło w obszarze regulacji prawnych.

W Europie wdrożono RODO, świadomość użytkowników względem ochrony ich danych wzrosła, jak również dostawcy oprogramowania wbudowali domyślnie funkcje maskujące aktywność w sieci.

Główny filar zarobkowy platformy został więc znacząco ograniczony w swobodzie przetwarzania i gromadzenia danych.

Serwis od wszystkiego ale bez wyrazistej tożsamości

Facebook swego czasu aspirował do “bycia internetem”. Na przestrzeni lat próbował rozszerzać funkcjonalność chociażby o zyskujące popularność media video, streaming czy platformy sprzedażowe.

Uniwersalność stała się jednak główną bolączką serwisu, gdyż na rynku istnieje konkurencja, która specjalizuje się w dostarczaniu tylko konkretnych form treści – robiąc to lepiej i sprawniej. Chociażby platforma YouTube względem materiałów video.

O ile we wstępnej fazie boomu social-mediowego taka forma “misz-masz’u” treści była dla użytkowników atrakcyjna, współcześnie oczekują oni bardziej precyzyjnego i spersonalizowanego contentu.

Co to jest Metaverse i dlaczego nie zadziała?

Dlaczego jest to narastający problem dla firm?


Wiele biznesów postawiło na profil na Facebooku jako bezpłatna alternatywę posiadania własnej strony internetowej. Był on prosty w uruchomieniu, łatwy w obsłudze i pozwalał na obecność firmy w sieci.

W przypadku stopniowego ubywania użytkowników z platformy – profile firmowe będą stopniowo tracić ruch a finalnie mogą stać się całkowicie bezużyteczne.

Sednem pr4oblemu jest fakt, że profil i jego treści są nietransferowalne

Nie ma możliwości migracji naszych 10-letnich treści z profilu czy 20 tys. followersów na inne, konkurencyjne platformy społecznościowe. Nie da się bezpośrednio przejść z obecności firmy z Facebooka na TikTok’a – przynajmniej nie bez znaczących strat i budowaniu profilu od zera.

Wiele firm zderzy się więc z realiami, gdzie kilku lub kilkunastoletni wkład pracy w budowę profilu po prostu pójdzie na marne. Mechanizm ten może być powtórzony wielokrotnie – gdyż po TikTok’u pojawi się zapewne inny serwis, do którego masowo będą przenosić się użytkownicy. Internetem rządzą trendy.

Dlaczego więc firmowa strona internetowa to zawsze  dobry pomysł?


W tym aspekcie, głównym atutem strony internetowej jest to, że mamy pełną kontrolę nad naszymi treściami. Możemy je przenosić pomiędzy domenami, pomiędzy systemami CMS, aktualizować je i optymalizować pod SEO. Nawet 10-letni artykuł może zostać ulepszony i opublikowany ponownie w celu generowania ruchu na witrynie.

W sytuacji gdy w danym serwisie społecznościowym zabraknie użytkowników – jako biznes nie możemy temu przeciwdziałać.Pozostaje nam tylko przejść do nowej platformy i rozpocząć budowę obecności od zera.

Strona internetowa jest uniwersalna – współcześnie działa na prawie każdym urządzeniu typu “smart”, jest łatwo dostępna i nie wymaga logowania lub tworzenia kont przez użytkowników.

Strona internetowa czy profil w social media?

Podsumowując – co z tym Facebookiem dla firm?


Przed nami kolejne przesilenie w cyberprzestrzeni, na które muszą przygotować się przedsiębiorcy.

Biznesy, które od lat prowadzą swoje serwisy www – ponownie zyskają, podczas gdy konkurencja bazująca na social-mediach jako kanele komunikacji z klientem będzie musiała ponieść znaczne środki i zasoby aby zapewnić sobie podobny poziom oddziaływania – już na nowych platformach społecznościowych.

Marketingowo najlepszym modelem jest łączenie obydwu kanałów – samodzielnej, niezależnej strony www oraz suplementujących ją profili social-media.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności