GrupaPNS – kreatywność dla firm – projektowanie ulotek & strony www logo

Projektowanie ulotek 2021 – co wpływa na ich skuteczność?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

17 stycznia, 2021

Jak każde narzędzie marketingowe – również i ulotki reklamowe mogą okazać się skutecznym elementem promocji i reklamy, jak i całkowitą porażką w pozyskaniu uwagi i zainteresowania klienta.

Proces projektowania ulotek ma na celu przygotowanie docelowego produktu w formie i zawartości dającej potencjalnie największe szanse na sukces kampanii. Przed rozpoczęciem procesu tworzenia należy więc poddać pod rozwagę szereg czynników oraz dokonać wyboru spośród dostępnych opcji i wariantów.

W tym artykule przyjrzymy się najistotniejszym czynnikom wpływającym na skuteczność ulotki.

Projektowanie ulotek reklamowych – oferta

Czynnik 1 – jaki efekt i cel chcemy osiągnąć

Kampanie ulotkowe mogą przyjąć rozmaitą formę w zależności od naszych potrzeb – od sprzedaży bezpośredniej po przypominanie klientowi o naszych produktach czy usługach. Nie ma ulotek uniwersalnych – nie jest możliwe zamknięcie w ograniczonej formie przekazu, który trafi z jednakową siłą do każdej grupy odbiorców. Musimy podjąć decyzję – reklamujemy konkretną rzecz dla sprecyzowanego człowieka. Im bardziej szczegółowo zawęzimy nasze oczekiwania, tym relatywnie łatwiej przebiegnie proces projektowania ulotki.

Czynnik 2 – ilość i forma treści ulotki

Chęć wypełnienia każdego fragmentu ulotki tekstem jest naturalnym odruchem – wszak ponosimy koszty wykonania projektu oraz druku. Więcej = lepiej, prawda? Nie do końca. W praktyce komunikat musi być przede wszystkim czytelny oraz łatwy w przyswojeniu.

Mniej znaczy więcej – chwytliwe nagłówki, ograniczone akapity treści oraz listy punktowe z cechami to nasi najlepsi przyjaciele. Należy zaznaczyć, że ulotka jest inwazyjną formą reklamy dla klienta i zazwyczaj nie ma on ochoty zagłębiać się w jej zawartość.

Czynnik 3 – zdjęcia i grafiki na ulotce

Mózg człowieka przyswaja obrazy szybciej niż treści. Dlatego na okładkach magazynów i książek znajdziemy zazwyczaj wizualne reprezentacje zawartości aby przyciągnąć uwagę klienta i rozpalić wyobraźnię. Jakość wizualnego wykonania jest ważniejsza od przekazu słownego, gdyż jeśli nie wzbudzimy w konsumencie zapotrzebowania na kontakt z ulotką – nie wczyta się on w jej przekaz.

Jakość graficzna wpływa znacząco na odbiór ulotki i budowę wizerunku firmy.

Czynnik 4 – druk ulotki i jego opcje

Choć wydaje się to niemożliwe w 2021 roku, część biznesów nadal wykonuje ulotki samodzielnie, niejako “partyzancko” przy użyciu domowej drukarki i ogólnodostępnego edytora tekstu. Jakość tego typu materiałów pozostawia wiele do życzenia i w starciu z konkurencją inwestującą chociażby w najtańszy papier kredowy – po prostu sromotnie przegrywa pojedynek.

Koszty druku w zależności od opcji i nakładu mogą przyjąć różne wartości – niemniej są to środki inwestowane w kampanię reklamową i jako takie, powinny się zwrócić. Oszczędność kilkudziesięciu lub kilkuset złotych przy potencjalnej stracie tysięcy złotych zysku są nieproporcjonalnym ryzykiem.

Nasze realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio

Poczytaj również...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności