Projektowanie ulotek reklamowych – jak zlecać aby nie tracić czasu i pieniędzy?
Projektowanie ulotek reklamowych może okazać się niezwykle skomplikowanym i stresującym doświadczeniem jeśli nawiążemy współpracę z nieodpowiednim wykonawcą. Niedotrzymane terminy, niska jakość graficzna lub brak komunikacji z klientem – to jedne z najczęstszych bolączek firm przy realizacji tego typu projektów.
Na co więc zwrócić uwagę? Jak ustrzec się przed komplikacjami na etapie wyboru firmy?
Projektowanie ulotek reklamowych – oferta GrupaPNS
Projektowanie ulotek – doświadczenie
Odpowiedni poziom umiejętności w obszarze projektowania ulotek oraz obsługi klienta nabywa się z czasem. Różnorodność branż oraz typów ulotek i ich grup docelowych sprawiają, że wcześniejsze doświadczenia pozwalają poprowadzić projekt w sposób sprawny i nakierowany na konkretny cel.
Doradztwo klientowi w celu uniknięcia przyszłych komplikacji lub powszechnie utrwalanych błędów jest nieocenione – zwłaszcza jeśli zależy nam na konkretnym terminie przygotowania i dystrybucji materiałów. Wszakże czas to pieniądz.
Projektowanie ulotek – terminowość
Klienci często pytają ile trwa projektowanie ulotek. Odpowiedź jest jedna – to zależy od samego zamawiającego. Ilości korekt, poprawek, modyfikacji czy przygotowywanych wariantów. W praktyce trwa to więc znacznie dłużej niż początkowo zakładamy składając zamówienie.
Dobry wykonawca zadba o utrzymanie realizacji ulotki w konkretnych ramach czasowych a komunikacja z klientem będzie przebiegać bez większych przerw. Należy przy tym pamiętać, że jakość wymaga czasu – i projekt graficzny ulotki z terminem dostarczenia za 3 dni raczej nie będzie należał do najlepszych.
Projektowanie ulotek – portfolio
Zbiór wykonywanych ulotek i projektów graficznych bezpośrednio powie nam, jakiego poziomu prac możemy spodziewać się po danym wykonawcy. Należy tu jednak założyć, że finalne wersje są często modyfikowane przez samego klienta i zawierają rozwiązania lub praktyki nie do końca zgodne “ze sztuką” poprawnego projektowania ulotek.
Ostatecznie jednak, im więcej realizacji w portfolio – tym więcej klientów zaufało tej a nie innej firmie w stworzeniu swojej ulotki. Jest to więc w pewnym sensie organiczna referencja i recenzja świadczonych usług.
Projektowanie ulotek – druk & dostawa
Przed podjęciem współpracy warto również dopytać o możliwość realizacji wydruku gotowego projektu i terminów dostawy. Odciążamy wtedy siebie z konieczności poszukiwania dodatkowej drukarni i negocjacji warunków oferty.
Na tym etapie istotne są koszty takiej usługi (zazwyczaj cena jednostkowa maleje wraz ze wzrostem nakładu druku) oraz dostępne opcje wysyłki – w tym na terenie kraju lub zagranicy.