Gromadzenie danych i uczenie się na doświadczeniach innych, jest niezwykle istotnym elementem w marketingu i reklamie
U podstaw obu tych dziedzin leżą bowiem proste zasady – mierzalne cele, optymalizacja i ocena skuteczności. Niezastąpione okazują się tutaj badania marketingowe oraz profilowanie zachowań konsumentów – dając nam realny obraz potencjału działań i wyznaczając kierunek na przyszłość.
W tym artykule przybliżymy kilka interesujących statystyk i badań w obszarze projektowania stron www, grafiki reklamowej oraz szeroko rozumianego marketingu.
Firmowa strona www
Jako podstawowe narzędzie marketingu w sieci – jest niezwykle istotną częścią procesu marketingowego, jak również samej tożsamości marki. Opinię tą podzielają konsumenci, którzy w licznych badaniach potwierdzają jak bardzo cenią sobie dobre doświadczenia z firmową witryną.
Strony internetowe dla firm – oferta
- W ciągu 50 milisekund od wejścia – klient formuje sobie opinię o stronie internetowej i firmie.
- 57% ankietowanych nie poleci znajomym fumy, która posiada słabo zaprojektowaną stronę internetową.
- 38% użytkowników opuści stronę www jeśli układ treści jest nieatrakcyjny.
- 88% użytkowników nie powróci na stronę www jeśli ich pierwsze doświadczenie było negatywne.
- 47% użytkowników oczekuje aby strona ładowała się do 2 sekund.
- Wolno ładujące się strony kosztują sprzedawców ok. 2.6 biliona dolarów rocznie w utraconych przychodach.
- 75% klientów ocenia wiarygodność firmy po wyglądzie jej strony www
- 70% małych firm nie posiada Call to Action na sowich stronach.
- 94% pierwszego wrażenia generuje design strony.
- 46% badanych podejmuje decyzje zakupowe na bazie wyglądu wtórny firmy.
- 94% badanych wskazało design strony jako jej główny negatywny element.
- 8/10 użytkowników pominie treści jeśli wyświetlają się niepoprawnie na ich urządzeniu.
- Konwersje na urządzeniach mobilnych są o 64% wyższe w porównaniu do desktop.
- 43.2%$ wszystkich stron zbudowanych jest na platformie WordPress.
- 50% klientów uważa, że firmy powinny stawiać strony www jako priorytet.
- Klienci preferują strony w kolorze niebieskim i zielonym.
- 23% małych biznesów nadal nie ma strony www w 2022 roku.
- 70% klientów uważa, że wolno ładująca się witryna sprawia iż są mniej chętni na współpracę z firmą.
- 40% klientów ceni wizualnie obrazki i zdjęcia, 39% kolor, 21% materiały video.
- 50% klientów woli użyć strony www marki na smartphonie niż instalować dedykowaną aplikację.
SEO i wyszukiwarki internetowe
Czym jest SEO? Search Engine Optimization – to zbiór technik i działań, mających w największym skrócie sprawić, aby nasza witryna tankowała jak najwyżej na dane słowa kluczowe. Opracowując i realizując strategie SEO sprawiamy, że nasza witryna jest lepiej widoczna w sieci a tym samym – generuje więcej odwiedzin i potencjalnych zakupów.
- Strona internetowa ustępuje miejsca tylko social mediom jeśli chodzi o marketing.
- 0.21% – Średni wskaźnik klikalności dla obrazów wyszukiwanych w Google Grafika.
- 69% marketerów zainwestowało w SEO w 2021 roku.
- Social media notują najwyższy wskaźnik porzuceń – aż 44% wejść.
- Tylko 17% marketerów używa testów A/B do poprawy optymalizacji.
Social media
Relatywnie młode narzędzie marketingowe – bardzo szybko dzięki swojej specyfice osiągnęło pozycję lidera, dając dostęp do milionów potencjalnych klientów.
Projektowanie firmowej strony www czy profil w social media?
- Jest głównym kanałem dystrybucji treści w internecie.
- Ponad 98% użytkowników serwisu korzysta z aplikacji mobilnej.
- 1.8 miliarda użytkowników – to średnia dzienna dla serwisu.
- 0.08% – średni wskaźnik interakcji z treściami.
- Facebook oferuje najwyższy wskaźnik zwrotu z inwestycji spośród kanałów reklamy.
- W 2020 roku ponad 50% użytkowników serwisu było poniżej 25 roku życia.
- Serwis ma 419 milionów użytkowników miesięcznie z Europy.
- Serwis posiada 500 milionów aktywnych użytkowników dziennie.
- 10 godzin miesięcznie – średni czas spędzany na platformie przez użytkowników.
- #love jest najczęściej używanym hashtagiem na platformie.
- 99% użytkowników Instagrama ma konta w innych serwisach społecznościowych.
- 90% użytkowników platformy followuje jakiś biznes lub markę.
- Przeciętny post na IG zawiera średnio 11 hashtagów.
- 87% badanych przyznaje, że na ich decyzje wpływają influencerzy.
- 14.2% wszystkich uploadów stanowią materiały video.
- 83% użytkowników znalazło na platformie nowy produkt lub usługę.
- W 2022 roku serwis skończy 19 lat.
- Serwis posiada 774 milionów kont, z czego 25% należy do użytkowników z USA.
- 4 z 5 użytkowników serwisu ma wpływ na decyzje podnajmowane w firmie
- Posty zawierające obrazy uzyskują 2x lepsze zaangażowanie.
- 93% marketerów B2B używa serwisu w celu budowy organicznych relacji z marką.
- Firmy z aktywnym profilem w serwisie, widzą 5x wzrost odwiedzin witryny.
Tworzenie treści
Dostarczanie potencjalnym klientom treści jest istotnym elementem współczesnego marketingu. Proces ten pozwala na budowanie stałej relacji z klientem, pozycjonowanie marki jako eksperta branżowego oraz przypominanie o sobie za pośrednictwem rozmaitych kanałów dystrybucji
Blog firmowy – zalety i dlaczego go potrzebujesz w 2022 roku?
- 82% marketerów aktywnie tworzy nowe treści.
- Prowadzący blog firmowy wskazują go w 56% jako efektywne narzędzie marketingowe.
- 10% prowadzących blog firmowy określa go mianem najlepszego zwrotu z poniesionych kosztów.
- Użytkownicy platformy WordPress generują 70 milionów postów każdego miesiąca.
- 60% marketerów ocenia sukces treści poprzez jej wpływ na sprzedaż.
- 24% marketerów planuje zwiększyć wydatki na content marketing w najbliższych latach.
- 87% marketerów potwierdza, że treści video zwiększyły ruch na ich stronie www.
- 80% uważa, że materiały video bezpośrednio wpłynęły na wzrost sprzedaży.
- Filmy video pomiędzy 2 a 5 minutami generują większe zaangażowanie w social mediach.
Reklama i sprzedaż
Napędzają każdy biznes, niezależnie od skali działalności. Choć jako konsumenci, często jesteśmy wystawiani na działanie niechcianych reklam – nie pozostajemy wobec nich obojętni. Dobrze zaprojektowana kampania reklamowa, może zwielokrotnić zysk firmy w krótkim okresie czasu.
- Maleje liczba użytkowników korzystających z blokad reklam w przeglądarkach.
- 44% badanych używa blokad reklam, ponieważ nie chce być śledzona w sieci.
- 68% marketerów określiło płatne formy reklamy jako “istotne” lub “bardzo istotne”.
- 33% marketerów używa płatnych form reklamy do zwiększenia świadomości marki.
- Najdroższa stawka CPC dla topowych słów kluczowych branży prawnej w USA wyniosła – 1100$ za klik.
- Badani są 2x bardziej skłonni kupić dany produkt, jeśli widzieli go na YouTube.
- 82% marketerów uważa utrzymanie obecnych klientów za swój główny cel.
- Facebook i GoogleAds są kanałami z najlepszym wskaźnikiem zwrotu.