GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Statystyki marketingowe na 2022 rok

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

10 kwietnia, 2022

Gromadzenie danych i uczenie się na doświadczeniach innych, jest niezwykle istotnym elementem w marketingu i reklamie

U podstaw obu tych dziedzin leżą bowiem proste zasady – mierzalne cele, optymalizacja i ocena skuteczności. Niezastąpione okazują się tutaj badania marketingowe oraz profilowanie zachowań konsumentów – dając nam realny obraz potencjału działań i wyznaczając kierunek na przyszłość.

W tym artykule przybliżymy kilka interesujących statystyk i badań w obszarze projektowania stron www, grafiki reklamowej oraz szeroko rozumianego marketingu.

Statystyki Marketingowe Na 2022

Firmowa strona www

Jako podstawowe narzędzie marketingu w sieci – jest niezwykle istotną częścią procesu marketingowego, jak również samej tożsamości marki. Opinię tą podzielają konsumenci, którzy w licznych badaniach potwierdzają jak bardzo cenią sobie dobre doświadczenia z firmową witryną.

Strony internetowe dla firm – oferta

  • W ciągu 50 milisekund od wejścia – klient formuje sobie opinię o stronie internetowej i firmie.
  • 57% ankietowanych nie poleci znajomym fumy, która posiada słabo zaprojektowaną stronę internetową.
  • 38% użytkowników opuści stronę www jeśli układ treści jest nieatrakcyjny.
  • 88% użytkowników nie powróci na stronę www jeśli ich pierwsze doświadczenie było negatywne.
  • 47% użytkowników oczekuje aby strona ładowała się do 2 sekund.
  • Wolno ładujące się strony kosztują sprzedawców ok. 2.6 biliona dolarów rocznie w utraconych przychodach.
  • 75% klientów ocenia wiarygodność firmy po wyglądzie jej strony www
  • 70% małych firm nie posiada Call to Action na sowich stronach.
  • 94% pierwszego wrażenia generuje design strony.
  • 46% badanych podejmuje decyzje zakupowe na bazie wyglądu wtórny firmy.
  • 94% badanych wskazało design strony jako jej główny negatywny element.
  • 8/10 użytkowników pominie treści jeśli wyświetlają się niepoprawnie na ich urządzeniu.
  • Konwersje na urządzeniach mobilnych są o 64% wyższe w porównaniu do desktop.
  • 43.2%$ wszystkich stron zbudowanych jest na platformie WordPress.
  • 50% klientów uważa, że firmy powinny stawiać strony www jako priorytet.
  • Klienci preferują strony w kolorze niebieskim i zielonym.
  • 23% małych biznesów nadal nie ma strony www w 2022 roku.
  • 70% klientów uważa, że wolno ładująca się witryna sprawia iż są mniej chętni na współpracę z firmą.
  • 40% klientów ceni wizualnie obrazki i zdjęcia, 39% kolor, 21% materiały video.
  • 50% klientów woli użyć strony www marki na smartphonie niż instalować dedykowaną aplikację.

SEO i wyszukiwarki internetowe

Czym jest SEO? Search Engine Optimization – to zbiór technik i działań, mających w największym skrócie sprawić, aby nasza witryna tankowała jak najwyżej na dane słowa kluczowe. Opracowując i realizując strategie SEO sprawiamy, że nasza witryna jest lepiej widoczna w sieci a tym samym – generuje więcej odwiedzin i potencjalnych zakupów.

  • Strona internetowa ustępuje miejsca tylko social mediom jeśli chodzi o marketing.
  • 0.21% – Średni wskaźnik klikalności dla obrazów wyszukiwanych w Google Grafika.
  • 69% marketerów zainwestowało w SEO w 2021 roku.
  • Social media notują najwyższy wskaźnik porzuceń – aż 44% wejść.
  • Tylko 17% marketerów używa testów A/B do poprawy optymalizacji.

Social media

Relatywnie młode narzędzie marketingowe – bardzo szybko dzięki swojej specyfice osiągnęło pozycję lidera, dając dostęp do milionów potencjalnych klientów.

Projektowanie firmowej strony www czy profil w social media?

Facebook

  • Jest głównym kanałem dystrybucji treści w internecie.
  • Ponad 98% użytkowników serwisu korzysta z aplikacji mobilnej.
  • 1.8 miliarda użytkowników – to średnia dzienna dla serwisu.
  • 0.08% – średni wskaźnik interakcji z treściami.
  • Facebook oferuje najwyższy wskaźnik zwrotu z inwestycji spośród kanałów reklamy.
  • W 2020 roku ponad 50% użytkowników serwisu było poniżej 25 roku życia.
  • Serwis ma 419 milionów użytkowników miesięcznie z Europy.

Instagram

  • Serwis posiada 500 milionów aktywnych użytkowników dziennie.
  • 10 godzin miesięcznie – średni czas spędzany na platformie przez użytkowników.
  • #love jest najczęściej używanym hashtagiem na platformie.
  • 99% użytkowników Instagrama ma konta w innych serwisach społecznościowych.
  • 90% użytkowników platformy followuje jakiś biznes lub markę.
  • Przeciętny post na IG zawiera średnio 11 hashtagów.
  • 87% badanych przyznaje, że na ich decyzje wpływają influencerzy.
  • 14.2% wszystkich uploadów stanowią materiały video.
  • 83% użytkowników znalazło na platformie nowy produkt lub usługę.

LinkedIn

  • W 2022 roku serwis skończy 19 lat.
  • Serwis posiada 774 milionów kont, z czego 25% należy do użytkowników z USA.
  • 4 z 5 użytkowników serwisu ma wpływ na decyzje podnajmowane w firmie
  • Posty zawierające obrazy uzyskują 2x lepsze zaangażowanie.
  • 93% marketerów B2B używa serwisu w celu budowy organicznych relacji z marką.
  • Firmy z aktywnym profilem w serwisie, widzą 5x wzrost odwiedzin witryny.

Tworzenie treści

Dostarczanie potencjalnym klientom treści jest istotnym elementem współczesnego marketingu. Proces ten pozwala na budowanie stałej relacji z klientem, pozycjonowanie marki jako eksperta branżowego oraz przypominanie o sobie za pośrednictwem rozmaitych kanałów dystrybucji

Blog firmowy – zalety i dlaczego go potrzebujesz w 2022 roku?

  • 82% marketerów aktywnie tworzy nowe treści.
  • Prowadzący blog firmowy wskazują go w 56% jako efektywne narzędzie marketingowe.
  • 10% prowadzących blog firmowy określa go mianem najlepszego zwrotu z poniesionych kosztów.
  • Użytkownicy platformy WordPress generują 70 milionów postów każdego miesiąca.
  • 60% marketerów ocenia sukces treści poprzez jej wpływ na sprzedaż.
  • 24% marketerów planuje zwiększyć wydatki na content marketing w najbliższych latach.
  • 87% marketerów potwierdza, że treści video zwiększyły ruch na ich stronie www.
  • 80% uważa, że materiały video bezpośrednio wpłynęły na wzrost sprzedaży.
  • Filmy video pomiędzy 2 a 5 minutami generują większe zaangażowanie w social mediach.

Reklama i sprzedaż

Napędzają każdy biznes, niezależnie od skali działalności. Choć jako konsumenci, często jesteśmy wystawiani na działanie niechcianych reklam – nie pozostajemy wobec nich obojętni. Dobrze zaprojektowana kampania reklamowa, może zwielokrotnić zysk firmy w krótkim okresie czasu.

  • Maleje liczba użytkowników korzystających z blokad reklam w przeglądarkach.
  • 44% badanych używa blokad reklam, ponieważ nie chce być śledzona w sieci.
  • 68% marketerów określiło płatne formy reklamy jako “istotne” lub “bardzo istotne”.
  • 33% marketerów używa płatnych form reklamy do zwiększenia świadomości marki.
  • Najdroższa stawka CPC dla topowych słów kluczowych branży prawnej w USA wyniosła – 1100$ za klik.
  • Badani są 2x bardziej skłonni kupić dany produkt, jeśli widzieli go na YouTube.
  • 82% marketerów uważa utrzymanie obecnych klientów za swój główny cel.
  • Facebook i GoogleAds są kanałami z najlepszym wskaźnikiem zwrotu.


Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów
Polityka Cookies

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Nasza polityka prywatności