GrupaPNS – kreatywność i reklama dla firm logo Odkrywaj

Czy strona internetowa firmy się opłaca?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

3 listopada, 2019

Strona internetowa firmy – inwestycja czy niepotrzebny koszt?

Stworzenie prawdziwie profesjonalnej strony internetowej biznesu naturalnie wiąże się z wydatkami – czy jest to inwestycja z pokaźną stopą zwrotu czy tylko dodatkowy koszt dla naszej działalności?

Dużo zależy od filozofii i podejścia do tematu nie tyle stworzenia witryny – co ogólnej strategii firmy względem obecności w sieci. Część przedsiębiorstw ogranicza się w tym obszarze do minimum, podczas gdy inne budują wizerunek i pozyskują klientów różnymi kanałami, skupiając ich w centralnym puncie marki będącym firmową stroną www.

Czy Strona Www Firmy Sie Oplaca

 

W internecie spotkamy biznesy aktualizujące strony www raz na10 lat jak również i takie, które publikują nowe treści codziennie – niezależnie od skali czy wielkości przedsiębiorstwa. Dwa skrajne modele działania i równie różne efekty końcowe.

W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie – “Czy strona www firmy się opłaca?”. I czy powinieneś rozważyć inwestowanie środków w ten aspekt funkcjonowania Twojego biznesu.

Potrzebujesz zaprojektować witrynę firmową? Sprawdź naszą ofertę projektowania stron www.

Zacznijmy od początku – dlaczego potrzebujesz strony internetowej?

Dane statystyczne są jednoznaczne – internet nadal króluje pośród kanałów dotarcia do grup konsumentów i partnerów w wariancie B2B. Dostęp do nowoczesnych narzędzi reklamy, profilowania użytkowników oraz dystrybucji reklam daje olbrzymie możliwości precyzyjnej selekcji, identyfikowania oraz targetowania naszego idealnego klienta.

Wraz z rozwojem technologii mobilnych znika bariera technologiczna i warunek “siedzenia przed komputerem” w celu dostępu do sieci. Jesteśmy podpięci wszędzie, o każdej porze i dniu tygodnia. Konsument oczekuje szybkiej i wiarygodnej informacji – tu i teraz. Nie będzie czekał do godzin otwarcia “fizycznego” biznesu jeśli może zaspokoić swoją potrzebę wiedzy gdzie indziej od ręki.

Firma podejmując decyzję o zaprojektowaniu strony internetowej tak naprawdę decyduje się na otwarcie swojego biznesu na pewien obszar potencjału. Jak dobrze ten potencjał zrealizuje zależy oczywiście od wielu czynników, natomiast nie robiąc nic – spodziewać możemy się takich samych efektów.

Czytaj więcej: Czy firma musi mieć stronę internetową?

Strona www to olbrzymia część wizerunku Twojej firmy

Większość klientów i potencjalnych kontrahentów prześwietli Twój biznes w internecie. Nie ważne jak skrupulatnie dopieszczane było zapytanie ofertowe wysłane e-mailem, jak cudowna obsługa pracuje w lokalu – olbrzymi procent konsumentów oceni Twój biznes TYLKO przez pryzmat strony www.

Jak pokazują badania – ok. 30% konsumentów nie rozważy współpracy z firmą, która nie posiada własnej strony www. Dlaczego? Ponieważ taki biznes nie jest dla nich wiarygodny. Nie mogą zweryfikować i ocenić – jego wartości, stylu marketingu czy po prostu dowiedzieć się czegoś więcej o firmie. Od strony konsumenta taki biznes nie postarał się na tyle aby zaspokoić jego oczekiwania, w pewnym sensie okazując brak szacunku (subiektywne wrażenie gdy “inni” pokazują że dbają o niego lepiej)

 

czy-strona-www-sie-oplaca-w-1

 

Wizerunek ma również znaczący wpływ na sprzedaż i budowanie więzi z klientem. Kupujemy na bazie emocji – przykładowo 2 firmy o identycznej ofercie będą osiągać zupełnie inne wyniki jeśli jedna zaprezentuje się znakomicie a druga potakuje ten obszar z dużą rezerwą. Strona www w tej metaforze jest opakowaniem naszej oferty, wartości i modelu działania firmy. Nikt nie czyta dogłębnie 30 linijek składu produktu – decyzję podejmuje na bazie krótkiego komunikatu wizualnego.

Poczytaj również: Statystyki marketingowe na 2022 rok

Jakie alternatywy dla reklamy w internecie?

Warto zadać sobie pytanie – jeśli nie firmowa strona internetowa – to co? Wbrew pozorom jest kilka dostępnych opcji.

Brak obecności w sieci

Czyli całkowita rezygnacja z promocji w internecie i dostępu klientów do informacji moderowanej przez firmę. Nie jest to oczywiście optymalny scenariusz dla większości biznesów, choć są i takie, które w takim modelu doskonale funkcjonują.

Katalogi firm i usług

Katalogi firm online zastąpiły archaiczne współcześnie książki telefoniczne. W internecie funkcjonuje pokaźna liczba – od opcji darmowych, po oferujące płatne formy wpisów i dodatkowe benefity., Trzeba podkreślić, iż na danej platformie nasza firma konkuruje bezpośrednio z innymi podmiotami, które zdecydowały się na dodanie wpisu.

Google My Business

Usługa dla firm Google, która pozwala na stworzenie wizytówki internetowej firmy i połączyć nią z systemem Google Maps. Aplikacja oferuje możliwość dodawania treści, produktów oraz pozostawiania komentarzy przez klientów. Nadaje się idealnie do promowania firmy lokalnym rynku.

Social media

Profile społecznościowe oferują ciekawą alternatywę dla stron internetowych. Są bezpłatne, oferują konkretną funkcjonalność i dają dostęp do użytkowników danego serwisu.

Czytaj również: Strona internetowa czy profil w social media?

Skąd mogę wiedzieć, że strona internetowa się opłaci?

Nie będziesz wiedzieć póki nie spróbujesz. Po prostu.

Klucz do sukcesu leży w zrozumieniu iż strona www wymaga olbrzymich nakładów pracy aby zaczęła być naprawdę efektywna. Niestety nadal funkcjonuje przekonanie (zwłaszcza w sektorze małego biznesu), że witryna www jest najtańszą formą reklamy, która nie wymaga żadnej uwagi i działa samoistnie.

Zaprojektowanie strony internetowej nie jest cudownym remedium na problemy biznesu z pozyskiwaniem klientów – powinna być traktowana jako jeden z wielu kanałów dotarcia do kupujących. Jeśli zaczynamy “od zera” na efekty przyjdzie poczekać – lub raczej – zapracować w kolejnych miesiącach.

Praca nad witryną tak naprawdę nigdy się nie kończy, podczas gdy wiele biznesów nadal utrwala model zbliżony z zakupem samochodu – płacimy, dostajemy i sprawa jest zakończona. Realnie to tak nie działa. Musimy mierzyć efektywność naszej witryny, modyfikować ją aby osiągała lepsze efekty w obszarze SEO czy konwersji oraz w razie potrzeby – wspomóc ją działaniami zewnętrznymi jak pozycjonowanie czy płatne kampanie reklamowe. Zdecydowana większość zlecających usługi projektowanie stron www całkowicie nie przewiduje dodatkowego budżetu już po wykonaniu witryny na działania w internecie.

Witryny tych firm są więc ostatecznie mało efektywne, zupełnie nieefektowne w odbiorze i nigdy nie osiągają swojego pełnego potencjału – co za tym idzie inwestycja staje się jedynie poniesionym kosztem.

Co o stronie internetowej mówią właściciele firm?

 

Przyjrzymy się najczęstszym argumentom przeciw posiadaniu strony www.

 

Mam małą firmę i nie stać mnie na stronę internetową

Rozumiemy, że biznes idzie różnie – natomiast strona www jest elementem głównie reklamowym i wizerunkowym. Nie inwestując w reklamę nie pozyskamy klientów a wtedy – nie zarobimy. Tworzy się więc błędna pętla gdzie oszczędzanie na pewnych aspektach firmy przynosi odwrotny efekt niż pierwotnie zamierzono.

Problem leży zazwyczaj nie tyle w cenie (koszty podstawowych witryn nie są astronomiczne) – lecz w przekonaniu że ten wydatek nie przyniesie efektów i niepotrzebnie nadwyręży i tak napięty budżet. To przeświadczenie wynika jednak wzwyczajaj z błędnych decyzji w obszarze zarządzania stroną internetową firmy – co umyka uwadze osób decyzyjnych w danym przedsiębiorstwie.

W mojej branży nie potrzebuję strony www

W pewnych skrajnych przypadkach jest to prawda, natomiast niezależnie czy jesteśmy zorientowani B2C czy B2B – strona internetowa może nam pomóc jeśli nie sprzedawać to po prostu przekazywać informacje klientom.

Portale społecznościowe oferują funkcjonalność zaspokajającą potrzeby wielu firm. Nie zmienia to jednak faktu, że wykluczamy się pośrednio z jednego z największych portali – wyszukiwarki Google

 

czy-strona-www-sie-oplaca-w-2

 

Idzie mi świetnie a nie mam strony www

Koniunktora bywa zmienna. W momencie gdy napływ zleceń zacznie maleć – inwestowanie w stronę www na tym etapie oznacza że będziemy musieli dogonić naszą konkurencję, która już taką decyzję podjęła dawno temu.

Wraz z topniejącymi zyskami, paniczne poszukiwanie klientów poprzez budowę strony www zazwyczaj nie sprawdza się gdyż nie jest to rozwiązanie “instant” lecz forma maratonu gdzie wygrywają najwytrwalsi a nie sprinterzy.

Podsumowanie – czy strona internetowa firmy się opłaca?

Odpowiedź brzmi – tak. Pod warunkiem że rozumiemy jak nią zarządzać i jak zajmować się wizerunkiem firmy w sieci. Jeśli oczekujemy magicznej metody na pozyskanie klientów bez nakładów pracy – będziemy jedynie zawiedzeni finalnym efektem.

Niemniej nawet minimalistyczna, uproszczona do granic możliwości witryna wypadnie lepiej w oczach konsumenta niż całkowity jej brak. Parafrazując popularny cytat: “Jeśli nie będziemy nic robić, wydarzy się coś naprawdę strasznego – nic.”.

Internet jest obszarem konkurowania firm ze sobą a głównym narzędziem w tej walce o klienta jest właśnie strona internetowa. Część z biznesów wybierze opcję “minimum” podczas gdy inne zainwestują chociażby w pakiery profesjonalnej opieki nad stroną www.

Przez sam efekt skali i rozmiaru współczesnej sieci – jeśli nasza firma czegoś nie robi w obszarze witryny, jest duża doza prawdopodobieństwa że nasza bezpośrednia, gdzieś tam wykorzystuje ten fakt na swoją korzyść. Im bardziej zostajemy w tyle, tym trudniej będzie wrócić na prowadzenie.



Szanujemy naszych klientów. Żadne treści na naszej stronie NIE zostały automatycznie wygenerowane przez sztuczną inteligencję.



Bardzo dobrze mi się współpracuje z Grupa PNS Europe. To już kolejna strona www, którą zamówiłam w tej firmie. Szybki kontakt, profesjonalizm, piękna grafika i krótki czas wykonania usługi. Polecam👍
Ewa Rach
Ewa Rach
07/09/2022
Dodaje pięć zasłużonych gwiazdek. Bardzo szybkie odpowiedzi i realizacja. Z pewnością zostanę z tą firmą na dłużej :)
Sandra Spychalska
Sandra Spychalska
01/08/2022
Współpracuję z firmą PNS już od jakiegoś czasu i ani razu się nie zawiodłam. Grupa PNS stworzyła dla mojej szkoły językowej piękną stronę internetową, tworzy bardzo ładne, estetyczne grafiki reklamujące firmę, a sam pan Michał, który jest naszym "opiekunem" jest zawsze bardzo uprzejmy i spełnia moje prośby w ekspresowym tempie. Krótko mówiąc, usługi na najwyższym poziomie - polecam.
Sylwia K
Sylwia K
26/07/2022
Polecam firmę szybka realizacja zleceń. Pełen profesjonalizm.
K
K
02/05/2022
Szybka realizacja zlecenia, sprawny i bardzo miły kontakt. Profesjonalniści. Polecam w 100%.
Miras M
Miras M
06/04/2022
Polecam firmę PNS. Doradztwo i sugestie bardzo ciekawe, szybka realizacja. Przede wszystkim bardzo dobry kontakt. Naprawdę warto:)
Sebix Sebix
Sebix Sebix
29/03/2022
Polecam serdecznie współpracę z Grupą PNS Europe. Pan Michał to specjalista i fachowiec w swojej dziedzinie. Indywidualne podejście do klienta i bardzo dobry kontakt sprawiają, że współpraca układa się rewelacyjnie a wyniki są adekwatne do ustaleń. Zadowolenie 100%! :-)
Sylwia N
Sylwia N
04/03/2022
Współpracuję z Grupą i Panem Michałem w ramach działań Fundacji Mam Marzenie od wielu lat. Wszystko zawsze na najwyższym poziomie, sprawnie i szybko - Grupa PNS robi dla nas wszystko pro bono. Bardzo wszystkim polecam - grafiki sprawiają, że nasze akcje przyciągają jeszcze większe rzesze ludzi - a co za tym idzie spełniamy jeszcze więcej marzeń chory dzieci. Dziękujemy i polecamy! Fundacja Mam Marzenie
Marcin Czerwiński
Marcin Czerwiński
28/02/2022

Zwiększaj swoją wiedzę...

Regularnie publikujemy artykuły z tematyki marketingu, projektowania stron www, ich zarządzania jak również i projektów graficznych i szeroko rozumianej reklamy.

Odwiedź naszego bloga
Blog firmowy - sprawdź

Wybrane realizacje

Wykonujemy szeroki zakres realizacji od stron www przez projeky graficzne ulotek, plakatów, wizytówek, brandingu dla firm oraz ogólnych materiałów wizualnych do komunikacji z klientem.

Zobacz portfolio


Realizacje dla klientów