Kreatywność dla małych i średnich firm

GrupaPNS sp. z o.o. / Roździeńskiego 9, 41-300 Dąbrowa Górnicza

notifications
Recenzje materiałów reklamowych

Czy strona www firmy się opłaca?

JJeśli lubisz nasze artykuły, pokochasz to co robimy dla klientów!

Listopad 3, 2019

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Strona internetowa firmy – inwestycja czy niepotrzebny koszt?

Stworzenie prawdziwie profesjonalnej strony internetowej biznesu naturalnie wiąże się z wydatkami – czy jest to inwestycja z pokaźną stopą zwrotu czy tylko dodatkowy koszt dla naszej działalności?

Dużo zależy od filozofii i podejścia do tematu nie tyle stworzenia witryny – co ogólnej strategii firmy względem obecności w sieci. Część przedsiębiorstw ogranicza się w tym obszarze do minimum, podczas gdy inne budują wizerunek i pozyskują klientów różnymi kanałami, skupiając ich w centralnym puncie marki będącym firmową stroną www.

czy-strona-www-sie-oplaca-biznes-dla-firm

W internecie spotkamy biznesy aktualizujące strony www raz na10 lat jak również i takie, które publikują nowe treści codziennie – niezależnie od skali czy wielkości przedsiębiorstwa. Dwa skrajne modele działania i równie różne efekty końcowe.

W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie – “Czy strona www firmy się opłaca?”. I czy powinieneś rozważyć inwestowanie środków w ten aspekt funkcjonowania Twojego biznesu.

Potrzebujesz zaprojektować witrynę firmową? Sprawdź naszą ofertę projektowania stron www.

Zacznijmy od początku – dlaczego potrzebujesz strony internetowej?

Dane statystyczne są jednoznaczne – internet nadal króluje pośród kanałów dotarcia do grup konsumentów i partnerów w wariancie B2B. Dostęp do nowoczesnych narzędzi reklamy, profilowania użytkowników oraz dystrybucji reklam daje olbrzymie możliwości precyzyjnej selekcji, identyfikowania oraz targetowania naszego idealnego klienta.

Wraz z rozwojem technologii mobilnych znika bariera technologiczna i warunek “siedzenia przed komputerem” w celu dostępu do sieci. Jesteśmy podpięci wszędzie, o każdej porze i dniu tygodnia. Konsument oczekuje szybkiej i wiarygodnej informacji – tu i teraz. Nie będzie czekał do godzin otwarcia “fizycznego” biznesu jeśli może zaspokoić swoją potrzebę wiedzy gdzie indziej od ręki.

Firma podejmując decyzję o zaprojektowaniu strony internetowej tak naprawdę decyduje się na otwarcie swojego biznesu na pewien obszar potencjału. Jak dobrze ten potencjał zrealizuje zależy oczywiście od wielu czynników, natomiast nie robiąc nic – spodziewać możemy się takich samych efektów.

Strona www to olbrzymia część wizerunku Twojej firmy

Większość klientów i potencjalnych kontrahentów prześwietli Twój biznes w internecie. Nie ważne jak skrupulatnie dopieszczane było zapytanie ofertowe wysłane e-mailem, jak cudowna obsługa pracuje w lokalu – olbrzymi procent konsumentów oceni Twój biznes TYLKO przez pryzmat strony www.

Jak pokazują badania – ok. 30% konsumentów nie rozważy współpracy z firmą, która nie posiada własnej strony www. Dlaczego? Ponieważ taki biznes nie jest dla nich wiarygodny. Nie mogą zweryfikować i ocenić – jego wartości, stylu marketingu czy po prostu dowiedzieć się czegoś więcej o firmie. Od strony konsumenta taki biznes nie postarał się na tyle aby zaspokoić jego oczekiwania, w pewnym sensie okazując brak szacunku (subiektywne wrażenie gdy “inni” pokazują że dbają o niego lepiej). .

czy-strona-www-sie-oplaca-w-1

Wizerunek ma również znaczący wpływ na sprzedaż i budowanie więzi z klientem. Kupujemy na bazie emocji – przykładowo 2 firmy o identycznej ofercie będą osiągać zupełnie inne wyniki jeśli jedna zaprezentuje się znakomicie a druga potakuje ten obszar z dużą rezerwą. Strona www w tej metaforze jest opakowaniem naszej oferty, wartości i modelu działania firmy. Nikt nie czyta dogłębnie 30 linijek składu produktu – decyzję podejmuje na bazie krótkiego komunikatu wizualnego.

Skąd mogę wiedzieć, że strona www mi się opłaci?

Nie będziesz wiedzieć póki nie spróbujesz. Po prostu.

Klucz do sukcesu leży w zrozumieniu iż strona www wymaga olbrzymich nakładów pracy aby zaczęła być naprawdę efektywna. Niestety nadal funkcjonuje przekonanie (zwłaszcza w sektorze małego biznesu), że witryna www jest najtańszą formą reklamy, która nie wymaga żadnej uwagi i działa samoistnie.

Zaprojektowanie strony internetowej nie jest cudownym remedium na problemy biznesu z pozyskiwaniem klientów – powinna być traktowana jako jeden z wielu kanałów dotarcia do kupujących. Jeśli zaczynamy “od zera” na efekty przyjdzie poczekać – lub raczej – zapracować w kolejnych miesiącach.

Praca nad witryną tak naprawdę nigdy się nie kończy, podczas gdy wiele biznesów nadal utrwala model zbliżony z zakupem samochodu – płacimy, dostajemy i sprawa jest zakończona. Realnie to tak nie działa. Musimy mierzyć efektywność naszej witryny, modyfikować ją aby osiągała lepsze efekty w obszarze SEO czy konwersji oraz w razie potrzeby – wspomóc ją działaniami zewnętrznymi jak pozycjonowanie czy płatne kampanie reklamowe. Zdecydowana większość zlecających usługi projektowanie stron www całkowicie nie przewiduje dodatkowego budżetu już po wykonaniu witryny na działania w internecie.

Witryny tych firm są więc ostatecznie mało efektywne, zupełnie nieefektowne w odbiorze i nigdy nie osiągają swojego pełnego potencjału – co za tym idzie inwestycja staje się jedynie poniesionym kosztem.

Co o stronie www mówią właściciele firm?

Przyjrzymy się najczęstszym argumentom przeciw posiadaniu strony www.

Mam małą firmę i nie stać mnie na stronę internetową

Rozumiemy, że biznes idzie różnie – natomiast strona www jest elementem głównie reklamowym i wizerunkowym. Nie inwestując w reklamę nie pozyskamy klientów a wtedy – nie zarobimy. Tworzy się więc błędna pętla gdzie oszczędzanie na pewnych aspektach firmy przynosi odwrotny efekt niż pierwotnie zamierzono.

Problem leży zazwyczaj nie tyle w cenie (koszty podstawowych witryn nie są astronomiczne) – lecz w przekonaniu że ten wydatek nie przyniesie efektów i niepotrzebnie nadwyręży i tak napięty budżet. To przeświadczenie wynika jednak wzwyczajaj z błędnych decyzji w obszarze zarządzania stroną internetową firmy – co umyka uwadze osób decyzyjnych w danym przedsiębiorstwie.

W mojej branży nie potrzebuję strony www

W pewnych skrajnych przypadkach jest to prawda, natomiast niezależnie czy jesteśmy zorientowani B2C czy B2B – strona internetowa może nam pomóc jeśli nie sprzedawać to po prostu przekazywać informacje klientom.

Portale społecznościowe oferują funkcjonalność zaspokajającą potrzeby wielu firm. Nie zmienia to jednak faktu, że wykluczamy się pośrednio z jednego z największych portali – wyszukiwarki Google.

czy-strona-www-sie-oplaca-w-2

Idzie mi świetnie a nie mam strony www

Koniunktora bywa zmienna. W momencie gdy napływ zleceń zacznie maleć – inwestowanie w stronę www na tym etapie oznacza że będziemy musieli dogonić naszą konkurencję, która już taką decyzję podjęła dawno temu.

Wraz z topniejącymi zyskami, paniczne poszukiwanie klientów poprzez budowę strony www zazwyczaj nie sprawdza się gdyż nie jest to rozwiązanie “instant” lecz forma maratonu gdzie wygrywają najwytrwalsi a nie sprinterzy.

Czy strona www firmy się opłaca?

Odpowiedź brzmi – tak. Pod warunkiem że rozumiemy jak nią zarządzać i jak zajmować się wizerunkiem firmy w sieci. Jeśli oczekujemy magicznej metody na pozyskanie klientów bez nakładów pracy – będziemy jedynie zawiedzeni finalnym efektem.

Niemniej nawet minimalistyczna, uproszczona do granic możliwości witryna wypadnie lepiej w oczach konsumenta niż całkowity jej brak. Parafrazując popularny cytat: “Jeśli nie będziemy nic robić, wydarzy się coś naprawdę strasznego – nic.”.

Internet jest obszarem konkurowania firm ze sobą a głównym narzędziem w tej walce o klienta jest właśnie strona internetowa. Część z biznesów wybierze opcję “minimum” podczas gdy inne zainwestują chociażby w pakiery profesjonalnej opieki nad stroną www.

Przez sam efekt skali i rozmiaru współczesnej sieci – jeśli nasza firma czegoś nie robi w obszarze witryny, jest duża doza prawdopodobieństwa że nasza bezpośrednia, gdzieś tam wykorzystuje ten fakt na swoją korzyść. Im bardziej zostajemy w tyle, tym trudniej będzie wrócić na prowadzenie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Powrót na górę
Projektujemy
pierwsze wrażenie

Projekty graficzne / Projektowanie stron wwww

GrupaPNS to wieloletnia i doświadczona agencja internetowa, która swoje działania opiera na silnych fundamentach autorskich projektów oraz programów opieki nad klientami. Tworzymy strony www na terenie całego kraju, w tym: Katowic, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej.

biuro@grupapns.pl
Napisz do nas!
+48 516 359 012
Poniedziałek – piątek 10:00-15:00
GrupaPNS sp. z o.o.
Roździeńskiego 9
41-300 Dąbrowa Górnicza

Strony www

Projekty graficzne

O marce

Realizacje

Różności

Ciasteczka

Niniejsza strona www wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) do rozszerzenia swojej funkcjonalności. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich stosowanie na swoim urządzeniu.

Jak Twoja strona www traci pieniądze

Dowiedz się i samodzielnie zdiagnozuj 7 najczęstszych błędów powodujących, że Twoja strona www mniej zarabia.

Kup teraz 15 pln