Spis treści
- Co to są ulotki?
- Jakie są formaty ulotek?
- Co powinno znajdować się na ulotce?
- Ile kosztuje druk ulotek?
- Ile trwa druk ulotek?
- Jaki papier wybrać dla ulotek?
- Jak stworzyć własną ulotkę?
- Ile kosztuje projekt ulotki?
- Jak zlecać wykonanie ulotki?
- Jaki program do tworzenia ulotek?
- Czy ulotki są skuteczne?
- Czym różni się ulotka od folderu?
- Czym różni się ulotka od broszury?
- Jak przygotowany powinien być plik projektu graficznego ulotki?
- Jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu ulotek?
- Czy warto stosować ulotki reklamowe?
- Do czego można użyć ulotek?
Co to są ulotki?
Ulotki są papierowym nośnikiem, który może być wykorzystywany w szerokim zakresie zastosowań – od funkcji przekazywania informacji, reklamy i promocji po formy bardziej użytkowe jak cenniki, zaproszenia i inne. Ulotki tworzone są z myślą o masowych, wielkonakładowych kampaniach, ze względu na swój niski koszt jednostkowy wydruku oraz dystrybucji.
Projektowanie ulotek reklamowych
Jakie są formaty ulotek?
Ulotki występują w rozmaitych formatach – od A7 po A4, format DL lub nawet kwadrat. Drukowane mogą być w formie jednostronnej, dwustronnej lub wielokrotnie składanej – na pół, na trzy lub w postaci harmonijki. Dobór formatu zależy głównie od ilości treści jaką chcemy zamieścić na projekcie. Im większy format – tym większą “pojemność” będzie mieć nasza ulotka.
Jaki format ulotki reklamowej wybrać?
Co powinno znajdować się na ulotce?
Zawartość ulotki zależna jest od jej przeznaczenia i celu jaki chcemy osiągnąć. Ulotki informacyjne lub zawierające instrukcje projektowane są inaczej niż ulotki typowo sprzedażowe lub mające na celu skłonienie konsumenta do działania. O ile istnieją dobre praktyki w tym zakresie – projekt ulotki powinien być konsultowany z profesjonalnym grafikiem aby maksymalizować skuteczność kampanii.
Ulotki reklamowe – co musisz wiedzieć
Ile kosztuje druk ulotek?
Koszt wydruku zależny jest od oferty cenowej danej drukarni. Wpływ na cenę mają parametry druku – wybrana grubość papieru, format ulotki, opcja składania lub dodatkowe lakierowanie / uszlachetnianie. Z zasady im większy nakład zamówimy – tym cena jednostkowa ulotki będzie niższa. Pod tym względem często większe ilości wydruku są bardziej opłacalne niż małe nakłady.
Ile trwa druk ulotek?
Czas realizacji zamówienia jest zależny od docelowej drukarni, rodzaju naszych ulotek oraz ich nakładu. Współcześnie jednak, wiele drukarni oferuje opcje wydruku i dostawy w ciągu 1-2 dni od momentu gdy pliki trafią do druku.
Jaki papier wybrać dla ulotek?
Gramatura papieru użytego do wydruku wpływa na koszt tego typu usługi – im grubszy papier, tym cena będzie wyższa. Od strony projektu graficznego ulotki nie ma to znaczenia, chodzi jedynie o wrażenia dotykowe docelowego odbiorcy.
Standardowa gramatura przyjmowana na rynku to 135g. Papier o wyższej gramaturze będzie sztywniejszy, o niższej – bardziej giętki. Dla kontrastu – zwykła kartka papieru z domowej drukarki ma gramaturę wartości 80/90. Co istotne – dla ulotek składanych, często górną granicą jest 250g, gdyż sztywniejszy papier może powodować pękanie i odpryskiwanie nadruku przy złożeniu ulotki.
Jak stworzyć własną ulotkę?
Jako profesjonaliści – odradzalibyśmy samodzielnie tworzenie materiałów reklamowych, ze względu iż ich jakość wizualna przekłada się bezpośrednio na skuteczność – a tym samym, koszty ponoszone na kampanię. Sztuką nie jest stworzenie ulotki samej w sobie, lecz budowa materiału, jaki będzie w możliwie największym stopniu konwertował klienta na kupującego.
Komu zlecić projektowanie ulotek?
Ile kosztuje projekt ulotki?
Ceny stworzenia projektu ulotek będą różnić się w zależności od wykonawcy – od bardzo tanich, do dość sporych kosztów. W kontekście kosztów warto pamiętać, że profesjonalna usługa projektowania tworzy dla nas coś od zera – przy współpracy z klientem i proces ten trwa zazwyczaj kilka dni lub tygodni od A do Z.
Jak zlecać wykonanie ulotki?
Do przygotowania projektu ulotki – wykonawca będzie potrzebował przede wszystkim informacji na temat jej celu, przedmiotu oferty oraz docelowej grupy odbiorców. Istotne mogą być również informacje o metodzie i czasie dystrybucji. Przed zleceniem stworzenia ulotek, warto więc przygotować wstępne treści, wytyczne dotyczące kolorystyki i stylu oraz elementy naszej marki – logo, zdjęcia itp.
Jak zlecać wykonanie ulotek reklamowych?
Jaki program do tworzenia ulotek?
Każdy grafik ma swoje preferowane oprogramowanie graficzne. Ulotki w tym zakresie nie są wymagającym materiałem i moga być tworzone w szerokiej gamie programów. Wśród najpopularniejszych możemy wymienić: Adobe Photoshop., Adobe Ilustrator, Corel, GIMP lub liczne kreatory wizualne online.
Czy ulotki są skuteczne?
Tak. Natomiast ich skuteczność jest zależna od wielu czynników – od warstwy wizualnej po treściową. Pomimo upływu lat ulotki reklamowe nadal pozostają jednym z najpopularniejszych narzędzi reklamy.
Ulotki reklamowe i ich skuteczność
Czym różni się ulotka od folderu?
Ulotki w sensie poligraficznym występują jedynie w opcji 1 lub 2-stronnej (nie zachodzi składanie arkusza papieru). Foldery natomiast są gięte jedno lub wielokrotnie – tworząc kilkustronicową ulotkę z jednego arkusza papieru.
Czym różni się ulotka od broszury?
Broszura w przeciwieństwie do ulotki może być wielostronicowa – składając się z wielu połączonych ze sobą kartek. Najprościej wizualizować to sobie, zestawiając 2-stronną ulotkę z czymś na wzór katalogu lub książeczki.
Jak przygotowany powinien być plik projektu graficznego ulotki?
Wymogi techniczne pliku są zależne od docelowej drukarni. Z zasady, powinien on jednak posiadać pewne stałe ustawienia: rozdzielczość min. 300 dpi, naniesione spady i zachowany margines bezpieczeństwa dla treści oraz być zapisanym w palecie CMYK. Drukarnie preferują pliki zapisane w formacie PDF.
Jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu ulotek?
Zazwyczaj jest to zbyt duża ilość treści w stosunku do docelowego formatu ulotki. Powoduje to natłok informacji, wizualny chaos i utrudnia konsumentowi odczytanie przekazu. Mała atrakcyjność wizualna również odgrywa tu znaczną rolę – gdyż ulotki są medium inwazyjnym i jako takie, musi wpierw zainteresować odbiorcę aby ten zapoznał się z przekazem.
Błędy przy tworzeniu ulotki reklamowej
Czy warto stosować ulotki reklamowe?
Ulotki są jednym z najbardziej uniwersalnych narzędzi promocji i reklamy Używamy ich w komunikacji z klientami, do poszukiwania nowych okazji na biznes, rekrutacji pracowników czy promowania naszych wydarzeń i eventów. Ulotki są bardzo wszechstronnym nośnikiem informacji, którego funkcjonowanie jest zrozumiałe dla każdego konsumenta – niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania, wykształcenia czy nawyków.
Ulotki reklamowe – 5 powodów dlaczego warto je stosować
Do czego można użyć ulotek?
Ulotki reklamowe znają wszyscy – stanowią olbrzymi segment rynku reklamowego i są podstawowym narzędziem w promowaniu biznesu. Ich elastyczna forma oraz rozmiar sprawiają, że dopasowują się do potrzeb jako klasyczne nośniki informacji. Wizerunek rozdawanej ulotki reklamowej wpoił się do naszej świadomości tak mocno, że często pomijamy bardziej kreatywne zastosowania ich w naszym biznesie. W tym artykule postaramy się przybliżyć kilka takich pomysłów.
5 Alternatywnych zastosowań dla ulotki reklamowej w Twojej firmie